• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    בשעה שאצלנו, בישראל, אנחנו עדיין מנסים להבין איך תכננו את עיר הבה"דים ואת שדה התעופה 'רמון' בלי לבנות אליהם מסילות רכבת, הסעודים כבר נמצאים שנות דור לפנינו. חברת 'היפרלופ 1' חתמה לאחרונה על הסכם להקמת מסלול הניסוי הארוך ביותר בעולם לטכנולוגיית 'היפרלופ' – בין העיר על שם המלך עבדאללה לבין העיר ג'דה שנמצאת כ-100 ק"מ מדרום אליה.

     

     

    טכנולוגיית 'היפרלופ' – "תרמילים" שנעים במהירות של קרוב ל-1,000 קמ"ש בתוך צינור שבו שורר תת לחץ, מפותחת כעת במקביל על-ידי מספר חברות, כאשר אחד הפרויקטים המובילים מתוכנן באיחוד האמירויות בין אבו-דאבי לדובאי, שם צפוי משך הנסיעה בין הערים להתקצר ל-12 דקות בלבד. כעת מסתבר שגם הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמן, מי שמנהל בפועל את סעודיה, מקדם יוזמה דומה, במטרה לקשר בין הערים ג'דה לריאד. משך זמן הנסיעה הנוכחי בין הערים האלה הוא 10 שעות, ולאחר השלמת קו היפרלופ יהיה אפשר להגיע מעיר אחת לשנייה תוך כשעה ורבע בלבד. קו היפרלופ אחר, שמתוכנן בין ריאד לאבו דאבי, יצמצם את משך הנסיעה בין הערים משמונה וחצי שעות כיום ל-48 דקות בלבד.

    קו ההיפרלופ "הערבי" הראשון, אשר מתוכנן בימים אלה בין דובאי לאבו-דאבי, ממומן על-ידי חברת DP World, שמפעילה את נמל דובאי, והיא גם אחד הספונסרים העיקריים של חברת היפרלופ 1. במידה רבה מדובר בחברה כלכלית מקבילה לחברה הסעודית 'הרשות הכלכלית של העיר ג'דה' אשר עומדת מאחורי ההסכם עם 'היפרלופ 1', והיא זאת שתממן את קטע הניסוי, באורך של 35 ק"מ, שיהיה בשלב זה מקטע ההיפרלופ הארוך ביותר בעולם כולו.

    לא רק תחבורה מהירה

    הדבר המעניין במיוחד בהכרזה הסעודית הוא שהחבר'ה שם מבינים משהו שעדיין לא חלחל לתובנה של מקבלי ההחלטות בישראל: לא מדובר רק בחזית הטכנולוגיה התחבורתית, אלא גם בפרויקט בעל ערך עצום מבחינה טכנולוגית, ממש באותו אופן שבו פרויקט החלל האיץ את המחקר והכלכלה בארה"ב ובישראל (וגם ברוסיה, סין והודו). לדברי הסעודים, מסלול הניסוי ייצר הזדמנויות טכנולוגיות ומסחריות שונות סביב פיתוח טכנולוגיה חדשה, ובמיוחד מומחיות מקומית סעודית. במקביל גם יווצרו הזדמנויות שונות למסחר ותחבורה.

    מוחמד חלל, המזכיר הכללי של החברה הכלכלית, אמר במעמד החתימה ש"בשעה שאנחנו מוסיפים לסייע להקמת העמודים האסטרטגיים של 'חזון 2030' – העברת טכנולוגיה, ויצירת משרות בתחום ההי טק שצפויות סביב הפרויקט הזה מקדמת את המאמצים שלנו כאומה ליצירת הזדמנויות תעסוקה לצעירים המוכשרים שלנו. כאשר תקום מערכת היפרלופ בעיר על שם עבדאללה היא תשמש כזרז לאפקט "סיליקון ואלי" עבור סעודיה, ותקדם את היכולות שלנו בפיתוח תוכנה, מחקר טכנולוגי ותעשיות ייצור".

    במקביל להקמת קטע הניסוי יתקיים שיתוף פעולה בין הקולג' לעסקים ויזמות על שם הנסיך בן סלמן לבין חברת היפרלופ 1 לצורך ביצוע מחקר להערכת ההשפעה הכלכלית של הפרויקט על סעודיה. בנוסף, מומחים מאוניברסיטת המדע והטכנולוגיה על שם המלך עבדאללה יבקרו במרכז המחקר של היפרלופ 1 בנבאדה, ארה"ב, כדי לבצע שם הערכה טכנולוגית של הפרויקט ולפרסם בעקבות זאת עבודת מחקר אקדמית.

     

    לקריאה נוספת: המרוץ מתחמם: היפרלופ 1 הגיע ל-310 קמ"ש

    ג'יי וולדר, מנכ"ל היפרלופ 1, אמר שפרויקט זה יכול לסייע לסעודיה להפוך למוקד ידע טכנולוגי כלל עולמי בתחום ה'היפרלופ' ולהציב את המדינה במרכז העשייה בתחום זה תוך כדי טיפוח של חדשנות ומצוינות במדינה. היפרלופ 1 (או בשמה הנוכחי "וירג'ין היפרלופ 1") עובדת במקביל על פרויקטים אחרים ברחבי העולם, בהם במדינות מיזורי, טקסס, קולורדו, והמערב התיכון של ארה"ב, וגם בהודו, ובאיחוד האמירויות הערביות, כאמור.

    The post ללמוד מהערבים: מסלול הניסוי הגדול להיפרלופ יוקם בסעודיה appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ללמוד מהערבים: מסלול הניסוי הגדול להיפרלופ יוקם בסעודיה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.