• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    כמו ישראל ורוב מדינות העולם גם אוסטרליה נכנסה למיתון כלכלי ולשיעורי אבטלה גבוהים בגלל משבר קורונה והסגר שהוטל ברוב ערי המדינה, וגם האוסטרלים מעסיקים את עצמם באסטרטגיית היציאה.

     

     

    דו"ח חדש של ארגון שפועל למען הגנת הסביבה טוען שאם ממשלת אוסטרליה תאמץ מדיניות של מעבר לטכנולוגיות ואמצעים של "אפס פליטות מזהמים" היא תייצר בתוך כשנה כ-335 אלף משרות חדשות, ומיליון משרות חדשות במהלך חמש השנים הבאות. ארגון "מעבר לאפס פליטות" (Beyond Zero Emissions) הוא ארגון ללא כוונת רווח שמקדם את המעבר לאנרגיות מתחדשות ואפס פליטת מזהמים באמצעות מחקר, עבודה קהילתית וייעוץ לתעשייה. ה"קלף" החדש שנשלף על-ידו – "התוכנית למיליון משרות" נועד להראות כיצד יכולה אוסטרליה להתאושש מן המיתון שנכפה עליה בחודשים האחרונים.

    באוסטרליה יש קצת יותר מפי שניים אזרחים מאשר בישראל, והלשכה האוסטרלית לסטטיסטיקה מעריכה שבמהלך משבר קורונה איבדו את עבודתם כ-835,000 עובדים. הדו"ח של Beyond Zero Emissions טוען שמספר פרויקטים מעשיים שהם מציעים יגדילו משמעותית את התעסוקה בייצור, בניה, תחבורה ותשתיות אנרגיה מתחדשת.
    "תוכנית מיליון המשרות" של הארגון מבטיחה "הזדמנות ייחודית להניח יסודות לכלכלה אוסטרלית תחרותית בכלכלה העולמית, שמתאימה לאתגרי המאה ה -21". הדו"ח מתמקד ברעיונות קונקרטיים שחלקם כבר מיושמים, וגורס שכדי ליישם אותם יש להאיץ את ההשקעה הפרטית והציבורית באנרגיה מתחדשת, בניית מבנים "ירוקים" ויעילים אנרגטית, עידוד תחבורה נקייה והקמת מתקני ייצור אנרגיה מתחדשת. התועלת הנוספת של התוכנית, כמובן, היא שיפור באיכות האוויר והבריאות של אזרחי אוסטרליה.

     



     

     

    איתן לנקו, מנכ"ל הארגון, אמר ש"אף אחד לא תיאר לעצמו את שנת 2020 כפי שהיא התפתחה, אבל כעת יש לנו הזדמנות ייחודית לנצל את הרגע הזה כדי לחשוב מחדש ולבנות את הכלכלה החבוטה שלנו באופן שישרת את הדורות הבאים". התוכנית דורשת האצת ההשקעות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים אשר חלקן ממילא מתוכננות – כאשר חלקן חייבות להגיע מתקציב המדינה וחלקן מן הסקטור הפרטי. "כדי שאוסטליה לא תפספס את ההזדמנות לשינוי", טוענים אנשי הארגון, "עליה ליצור מסגרת עבודה תומכת אשר בין השאר תספק ודאות ליזמים ולמשקי בית ותסייע להם לבצע את המעבר הנדרש מבחינתם".

    לממשלה, לטענתם, יש תפקיד מרכזי שעליה למלא בהשקעה ישירה בפרויקטים תשתיתיים כמו מערכות הולכה חשמליות ובקביעת סטנדרטים של בנייה ירוקה לכל הפחות בפרויקטים שהיא עצמה בונה, כמו גם בתחבורה ציבורית. "תשתית הולכה חדשה", נכתב בדו"ח, תעודד השקעה פרטית של מיליארדי דולרים באנרגיה מתחדשת". דרך נוספת שבה ממשלה יכולה לסייע ליזמים היא להבטיח מחיר מינימום ליחידת אנרגיה, ולאפשר לבעלי בתים לפרוש את עלות ההקמה של מתקני אנרגיה מתחדשת לאורך זמן. בהקשר זה מציעים אנשי הארגון שהמדינה תקצה הלוואות בריבית נמוכה ליזמים אשר יציעו לצרכנים להקים בבתיהם מערכות להפקת אנרגיה מתחדשת תוך כדי פרישת עלות ההקמה למשך שנים ותשלומים קבועים דומים או נמוכים מעלויות החשמל הנוכחיות שלהם.

    בנוסף, אנשי המיזם קוראים לממשלת אוסטרליה לקבוע סטנדרט חדש לפיו בבניה חדשה יחויבו מבנים לייצר יותר אנרגיה מכפי שהם צורכים, לקבוע יעד לאומי לחיסול פליטות מזהמים מסקטור הבנייה, להשקיע בבניית 150,000 יחידות של דיור ציבורי, בשיטות בנייה ירוקות כמובן (וכך גם לפתור בעיית דיור וגם לפתור בעיית אנרגיה וזיהום אוויר), ולתמוך בהקמת תשתיות אנרגיה ירוקה שייצרו 90 גיגה וואט של חשמל במהלך חמש השנים הבאות.
    הממשלה נקראת להחליף בחמש השנים הבאות 30% מצי האוטובוסים הלאומי באוטובוסים חשמליים, לבנות 3,000 קילומטרים של רכבת חשמלית, ולבנות או לשפר 5,000 קילומטרים של מסלולי אופניים. התוכנית כוללת גם כמה עשרות המלצות ממוקדות לסקטורים ספציפיים, החל מצמצום פליטת מזהמים בתהליך הייצור של פלדה וכלה בהקצאת קרקעות למתקני אנרגיה מתחדשת.

     

    The post ללמוד מהאוסטרלים: יציאה מהמיתון באמצעות השקעה בהגנה על הסביבה appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ללמוד מהאוסטרלים: יציאה מהמיתון באמצעות השקעה בהגנה על הסביבה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.