• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    "הסיכון לתאונה גדול פי חמישה לאחר רדת החשכה – כך עולה מן הניתוח של חברת DS". זאת הכותרת, המעניינת בפני עצמה, של DS – מותג היוקרה של קבוצת פיז'ו-סיטרואן, ואם לא ידעתם שלפיג'ו-סיטרואן יש מותג יוקרה, ושקוראים לו DS – זה בדיוק מה שהצרפתים רוצים לשנות באמצעות הכותרת הזאת.

     

     

    גם עבור מי שכן מכיר את DS – מותג שנולד במקור תחת סיטרואן אבל הפך בשנת 2015 למותג עצמאי בקבוצה הצרפתית, מדובר בידיעה שיכולה לעשות שינוי תודעתי חיובי. אחרי הכל, המותגים הרווחיים ביותר בתעשיית הרכב הם מותגי היוקרה, אבל צריך לתת ללקוחות שלהם סיבות ממש טובות כדי שהם יהיו מוכנים לשלם את תוספת המחיר שנדרשת כדי לעשות אותם כל כך רווחיים.

    מותגי יוקרה ותיקים, מרצדס וב.מ.וו. למשל, לא צריכים להתאמץ כדי שאדם מן הרחוב יקשר בינם לבין יוקרה. למרות זאת הם משקיעים הון רב בטכנולוגיה מתקדמת, והם הראשונים לקלוט וליישם את הטכנולוגיות פורצות-הדרך ביותר בשוק. ב.מ.וו. הייתה יצרנית הרכב הראשונה שעשתה שימוש גורף במערכות של מובילאיי (ג'נרל מוטורס קדמה לה, עם קאדילק, אבל לא מינפה כמוה את היתרון התדמיתי). למותגים אחרים, אאודי למשל, לקח המון זמן כדי לטפס שלב אחר שלב בסולם הדרגות עד שזכתה במעמד המחייב. הדרך שלהם ליישור קו מול המתחרות מבית הייתה בניית תדמית של יצרנית טכנולוגית מתקדמת. בשלוש מילים, למען מי שלא מכיר, אאודי של שנות ה-70 נחשבה בגרמניה ל"מכונית של מורים ושל פקידים", כלומר לא משהו נוצץ או נחשק במיוחד. מספר שנים לאחר שפולקסווגן השלימה את הרכישה של 'אוטו-יוניון', והחייתה את המותג 'אאודי', היא החלה את המסע שלה כלפי מעלה.

    קפיצה תדמיתית משמעותית ראשונה של אאודי בוצעה באמצעות ההנעה הכפולה, שאיתה היא השתלטה על מירוצי הראלי בשנות ה-80, לאחר מכן הגיעו מרכבים שבנויים מאלומיניום ומנועים סופר-מתקדמים בשנות ה-90, וכמויות אדירות של טכנולוגיית בטיחות וסיוע לנהג בשנות האלפיים. המוטו של אאודי, שמסביר את כל המהלך שלה בשלוש מילים, הוא "Vorsprung durch Technik" שמשמעותו באנגלית היא "Being Ahead through Technology", או – כפי שתורגם לעברית: "קידמה באמצעות טכנולוגיה". במבחן התוצאה המהלך הזה הצליח מעל ומעבר, וכיום אאודי ניצבת ראש בראש מול מרצדס וב.מ.וו. גם מבחינה תדמיתית, וגם מבחינת היקף המכירות והרווחים.

     

     

    DS Automobiles מציגה לנו "מקרה מבחן" הרבה יותר מעניין משתי סיבות, והראשונה בהן היא שמדובר בסיפור עכשווי, שמתרחש ממש כרגע לנוכח העיניים שלנו. בנוסף, בשונה מאאודי, שבנתה מותג מפואר במהלך של 40 שנים, תעשיית הרכב של ימינו שונה מאד, הרבה יותר זריזה והרבה יותר ריכוזית מאי פעם בעבר.
    בתכל'ס, כל המכוניות של קבוצות הרכב הגדולות בימינו נבנות על גבי פלטפורמות אחידות, וזה אומר שעל אותה פלטפורמה, לפעמים תוך שימוש באותם מכלולים, צריכות יצרניות רכב להציע DS יקרה מצד אחד וסיטרואן זולה מצד שני, או דאצ'יה עממית וזולה, במקרה של רנו-ניסאן, על פלטפורמה שמשמשת גם ניסאן אקס-טרייל יקר. אבל כדי שלקוח יסכים לשלם יותר תמורת המותג 'DS' מאשר עבור המותג 'סיטרואן' הוא צריך לקבל תמורה גם במונחי תדמית, וגם כערך מעשי ומוחשי. כאן נכנסת לתמונה טכנולוגיית האינפרא-אדום.

    יותר בטיחות שווה יותר יוקרה

    אנשי DS חלקו איתנו בסוף השבוע את הנתון (הידוע מזה זמן לעוסקים בדבר) לפיו הסיכון לתאונה קטלנית גדול פי חמישה בלילה. יתרה מכך: בתאונות שמתרחשות בשעות הלילה נהרגים 40% מכלל הרוגי התאונות, וזאת למרות שהנסיעות בין השעה 19:00 ל-07:00 בבוקר מהוות רק חמישית מסך נפח התנועה (הנתונים, אגב, מבריטניה).

    כמובן שאין טעם להפחיד אותנו סתם ככה אם אין מה להציע לנו כדי להרגיע אותנו בחזרה, ול-DS, ממש במקרה, יש בדיוק את מה שאנחנו צריכים: מערכת ראיית הלילה שלהם "משפרת את הראות ואת בטיחות הנהג". DS מציעה לנהגי בריטניה את "חבילת הטכנולוגיות החדשניות שלה" שממותגת תחת השמות המסחריים DS ACTIVE LED VISION ו- DS NIGHT VISION, ותסלחו לנו שלא נפרט כאן את כל הנתונים המפחידים שהצרפתים מרעיפים עלינו (למשל שבמהלך חודשי החורף קיים סיכון מוגבר לתאונות בגלל מזג אוויר גרוע, ראות מוגבלת ו"עיוורון לילה" – ניקטלופיה, שהוא מצב שבו עיניים לא מסוגלות להסתגל טוב מספיק לאור נמוך", וכל זאת בשעה ש"במהירות 50 קמ"ש מכסה ה-DS 7 קרוסבק יותר מ-22 מטר לשנייה" ואילו הנהג לא יכול לזהות כל סכנה אפשרית").

     

     

    בשלב הזה נראה שהרעיון כבר מובן: יש מערכת טכנולוגית שמסוגלת – לטענת יצרנית הרכב – לפתור בעיה אמיתית ולשפר את הבטיחות, אבל לא תוכלו לקבל אותה אצל כל אחד אלא אצלנו (לא "רק אצלנו", אבל אצלנו). ואיך כל הקסם הזה מתרחש? "הודות למצלמת אינפרא-אדום שמותקנת בשבכה הקדמית של הרכב".
    הצרפתים מסבירים: "בינה מלאכותית מנתחת את צילומי המצלמה בזמן אמת, ומפרשת את התנהגותם של הולכי רגל ושל בעלי חיים עד למרחק של 100 מטרים (לפני המכונית), על הכביש המהיר ובצידי הדרך. לאחר מכן, התמונה מוצגת על לוח המכשירים הדיגיטלי הגדול מול הנהג, תוך שימוש בתמונות טרמיות". מכאן ממשיכים הצרפתים לעוף על עצמם ועל המערכת שלהם, ולספר בשבחם של "פנסי DS ACTIVE LED VISION" – וכל זה לגיטימי בהחלט מפני שכך בדיוק בונים מותג ומשפרים תדמית.

    ומפני שהשתמשנו בדוגמא של DS אי אפשר שלא להחזיר להם טובה ופירגון ולצטט את הטענה שלהם לפיה "על ידי הארת הכביש בצורה יעילה יותר ולמרחק גדול יותר, נהגים ונוסעים נהנים מרמות בטיחות גבוהות יותר מבלי לגרום לסנוור של משתמשי הדרך האחרים" (חסכנו לכם את הקטע שבו מנכ"ל החברה בבריטניה מספר שהמכוניות של DS "כוללות כמה מטכנולוגיות הרכב החדישות ביותר הקיימות כיום" ולאחר מכן משתפך על העיצוב האוונגרדי של המכוניות).

     

     

    מה שיותר חשוב לקחת מן הדוגמא של DS, ושל מערכות האינפרא אדום, הוא את הפוטנציאל האדיר שיש לחברות האוטו-טק הישראליות בעידן הנוכחי של תעשיית הרכב. התחרות בין יצרניות הרכב בימינו על ליבו של הלקוח עברה מן ה"ברזלים" עצמם (למעט העיצוב, שזאת כבר טריטוריה בפני עצמה) אל עולמות הטכנולוגיה והאבזור. כדי לגבות יותר כסף תמורת המוצר שלך עליך להציע ללקוח ערכים פונקציונליים ותדמיתיים ייחודיים כמו מערכות אינפרא-אדום שמשפרות את בטיחות הנסיעה ויכולות לצמצם את הסיכוי למעורבות בתאונה. בעוד שבעידן ה"ברזלים" לא היה לישראל יותר מידי מה לתרום לתעשייה שמייצרת יותר מ-70 מיליון כלי רכב בשנה – בעידן הטכנולוגי "אנחנו על המפה" עם הרבה מאד רעיונות ומוצרים.

    בתחום ה"ראיה הטרמית", למשל, כלומר שימוש בחיישני אינפרא-אדום מסוגים שונים ולטובת יישומים שונים, יש לישראל יתרון מובהק בזכות לא מעט פיתוחים צבאיים שעושים בהם שימוש, ופועלות בו מספר חברות שכבר גייסו לא מעט כסף ופיתחו אלגוריתמיקה וחיישנים מתקדמים. בעיקר בולטות חברת Adasky מיוקנעם שגייסה כבר יותר מ-55 מיליון דולר (מהם כ-15 מיליון אך לאחרונה, לצורך פיתוח מכשיר לאיתור אנשים עם חום בתוך קהל), וחברת TriEye התל-אביבית שגייסה יותר מ-22 מיליון דולר, חלקם מיצרנית רכבי הספורט-יוקרה פורשה.

    יצרניות רכב בימינו זקוקות לכל אמצעי טכנולוגי שישפר את התדמית שלהן על-ידי הצעת ערך רב יותר ללקוח – במקרה הזה שיפור הבטיחות – ומערכות ראיה טרמית מתקדמות פותחות בפני המפתחות שלהן שוק עצום, עשיר, וצמא לחידושים.

    The post יצרניות הרכב ממנפות את טכנולוגיית האינפרא-אדום. מי הן החברות הישראליות שצפויות להרוויח? appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יצרניות הרכב ממנפות את טכנולוגיית האינפרא-אדום. מי הן החברות הישראליות שצפויות להרוויח?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.