• Ad
  • ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים

    שורה ראשונה תחילה

    ימאהה ביצעה שורת שדרוגים לדור השלישי של טרייסר ובנתה את אחד האופנועים היותר שימושיים שבנמצא. חבילת הפינוקים של גרסת GT מזניקה את המחיר ב-10%.

     

    ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים

     

     

    מי אתה טרייסר 9 GT?

    על בסיס ה’נייקד’ המצליח שלה, MT-09, השיקה ימאהה בשנת 2015 את טרייסר 900 כאופנוע ספורט-טורינג. שלוש שנים לאחר מכן נוספה למגוון הדגמים גם גרסת GT מאובזרת, והשנה היא ביצעה מתיחת פנים משמעותית שכוללת שלדה משודרגת, הגדלת נפח מנוע שהעלתה גם את ההספק שלו, שדרוג של מערכת הפליטה (במטרה לעמוד בתקנות הפליטה אירו 5), ושינוי של עיצוב הגלגלים. זרוע המתלה האחורי הונדסה מחדש, הותקנה מערכת תאורה שמבוססת על זו של R1 ושודרגו גם לוח המחוונים, מגני הידיים, המושב ומיכל הדלק. בתוך כל זאת הצליחו היפנים לקצץ שני קילוגרם ממשקל הכלי, וכדי שכולנו נבין שמדובר בדגם חדש הם שינו את שמו ל’טרייסר 9′.

    גרסת GT של טרייסר 9 עולה בישראל 89,000 שקלים (לעומת כ-53,000 שקלים בבריטניה היקרה), כלומר כ-10% יותר מן הגרסה הפחות מאובזרת. 9,000 השקלים הנוספים מקנים ללקוח בולמים חצי-אקטיביים, תאורת פנייה אוטומטית, חימום לכפות הידיים וקוויק-שיפטר להעלאה והורדת הילוכים.

     

    ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים

     

    בין המתחרים הישירים נמנים דוקאטי מולטיסטראדה 950, ב.מ.וו XR900, ק.ט.מ 890 אדוונצ’ר, טריומף טייגר 900 ו-MV אגוסטה טוריזמו ולוצ’ה 800.

    מנוע וביצועים

    לימאהה יש ניסיון עשיר עם מנוע הטריפל (CP3) של MT-09, ואחרי הליטוש הנוסף הוא מתגלה כאן כפנינה מוטורית. יש לו צליל שמח שמייצג בגאווה את 119 כוחות הסוס שלו ואת המומנט המכובד של 9.5 קג”מ, ובכל טווח הסל”ד מתקבלת תחושת כוח זמין והתלהבות להיענות לסחיטת מצערת. ביצועי המנוע נשכרים מן הפעולה המדויקת של תיבת ההילוכים ומערכת הקוויק-שיפטר (לשני הכיוונים), והתוצאה היא מכונת קרב ספורטיבית שעטויה בתלבושת תיור.

     

     

    ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים

    רכיבה ממושכת במהירויות גבוהות מזכירה אמנם את אחד היתרונות של מנועי 4 בשורה על-פני הטריפל של טרייסר, אבל בינינו – כמה הזדמנויות כאלה יש לנו בישראל?

    התנהגות

    טרייסר 9 GT הוא אופנוע ספורט-טורינג עם תנוחת רכיבה בסגנון אדוונצ’ר, כלומר זקוף. כאמור, בגרסת GT מותקנים בולמי זעזועים חצי אקטיביים מתוצרת קאיבה, ואלה מעניקים משוב (פידבק) מדויק ומלא על כל מה שמתרחש מתחת לגלגלים, וזה מסייע לרוכב להשיג קצב רכיבה מהיר ובעיקר לשמור על קו הרכיבה הנבחר. שיכוך רך מעניק רמת נוחות גבוהה ברכיבה ארוכת טווח, ובזכות מערכת בלימה חזקה, מדויקת ובעלת משוב טוב – אשר מבוססת על זוג דיסקים קדמיים בקוטר 298 מ”מ – מתקבלת מכונה שמעניקה ביטחון רב.

     

    ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים

     

    נוחות ושימושיות

    טרייסר 9 GT הוא אופנוע מאובזר מאד ובין השאר מצויד בפיצ’ר הכי פחות נחוץ באוגוסט ישראלי: חימום של ידיות האחיזה שנשלט מבעד למסך התצוגה הראשי. לצד זה יש בו אבזור יותר שימושי, למשל תאורת LED שמתכווננת אוטומטית לתוך הפניה ברגע שנכנסים להטיה, בקרת שיוט, בקרת החלקה, בקרת “ווילי” ו-ABS שפועל גם בעת הטיה. כל אלה מופעלים באמצעות מערכת תפעול פשוטה ואינטואיטיבית עם ארגונומיה שמקלה את השימוש בשלל האפשרויות.

     

    ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים

     

     

    תנוחת הרכיבה נוחה ושימושית ובזכותה קל לתפעל את האופנוע. רוכבים שמעוניינים ברכיבה ספורטיבית יותר יכולים להציב את הרגליות בהברגות ייעודיות שממוקמות גבוה יותר על השלדה, וזה נחמד. מיגון הרוח עושה עבודה טובה, ויש אפילו רגלית אמצע (“ג’ק”) מבורכת. פחות אהבתי את הקשיחות המוגזמת של המושב, ואת זה אפשר לפתור במידה כזאת או אחרת במעמד הרכישה עם תוספת ‘אפטר-מרקט’ של רוחב וריפוד.

     

    ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים

     

     

    שורה תחתונה

    עם הדור השלישי של אופנוע הספורט-טורינג שלהם שדרגו מהנדסי ימאהה מנוע מוצלח, חיברו אותו לתנוחת רכיבה מצוינת ושידרגו את הבולמים. על זה הם בזקו פינוקים טכנולוגיים וקישטו הכל בעיצוב מחמיא, וכל זה יחד תופר את אחד האופנועים הטובים שעליהם רכבתי לאחרונה.

    טרייסר 9 GT הוא אופנוע חזק, יציב ומשרה ביטחון, הוא רב-שימושי – נעים ומפנק מחד אבל גם ספורטיבי ומופרע כשלוחצים עליו.

     

    ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים

     

     

    The post ימאהה טרייסר 9 GT במבחן דרכים first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.