• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    בעוד כשבוע וחצי תיפתח בלאס וגאס, נבאדה, תערוכת האלקטרוניקה והגאדג'טים הגדולה ביותר בעולם, CES, אשר הפכה כבר מזמן לאחד ממוקדי העניין הבוערים ביותר של תעשיית הרכב והתחבורה החכמה.

     

     

    יונדאי, אשר אך לפני כחודשיים הכריזה על הקמת חטיבה חדשה לפתוח וייצור של "מכוניות מעופפות", תציג ב-CES קונספט מעניין שכולל שלושה מרכיבים שמשלימים זה את זה: רכב אוטונומי יבשתי (לו הם קוראים PBV), כלי תחבורה שממריא ונוחת אנכית (VTOL) – או – כמו שאנשי יונדאי מכנים אותו "רכב אוויר אישי" (PAV), וכן מוקד "שכונתי" שבו חוברים שני סוגי הרכב האלה והנוסעים עוברים בו ממצב יבשתי לאווירי, ולהיפך.

    בהודעתה לעיתונות יונדאי לא סיפקה כמעט אף בדל של מידע אודות שני כלי הרכב הקונספטואליים שלה, והחידוש העיקרי בתצוגה הזאת הוא עצם החשיבה על הצורך לשלב את שלושת האלמנטים כדי לאפשר למערכת כזאת לפעול באופן הגיוני. אנשי יונדאי כן מספרים שהקונספט שלהם "יקל על עומסי תנועה וישיב זמן איכות לנוסעי העיר", שזאת הצהרה נחמדה תמיד – גם בתקופת בחירות וגם בימי חול, אבל אנחנו שואלים את עצמנו מה המשמעות המעשית של האמירה הזאת. רמז נוסף לכוונות של יונדאי מסתתר אולי באמירה שלהם לפיה "PAV הוא חלק מן החזון הרחב של החברה לגבי ניידות וערי העתיד, אשר כולל גם כלי רכב שמתוכננים להתאמה אישית (PBV), עם יכולת נהיגה אוטונומית". OK, אז אמרו.

    מה שכן, נחמד לדמיין את הרגע שבו ה-PAV פוגש את ה-PBV והנוסעים מתכנסים ב-PBVV (תכל'ס, בשדה ההמראה השכונתי), אשר לדברי הקוריאנים "יכול לשמש גם כמקום לפעילות קהילתית". הקוריאנים הבטיחו גם לספר לנו קצת יותר על כל העסק הזה ערב ה-CES, ב-6 בינואר.

    יונדאי היא לא יצרנית הרכב הראשונה שחושבת ברצינות להרחיב את תחומי העניין שלה אל מעבר לגלגלים ולכביש, קדמו לה עם קונספטים של מכוניות מעופפות טויוטה, אאודי, מרצדס, פורשה וג'ילי, ובנוסף לכך יש לנו כמובן את הוותיקים – בואינג, איירבס, בל (אשר תשיק גם היא קונספט חדש ב-CES) וצסנה, כמו גם יותר מ -70 חברות מבוססות וסטארט-אפים אשר שוקדים כעת ימים כלילות בפיתוח של כלי רכב מעופפים אישיים.

     

     

    יונדאי הקימה את חטיבת המעופפים שלה בספטמבר השנה והכריזה עליה באופן רשמי באוקטובר. בראש החטיבה הוצב ד"ר ג'אי ווון שין, שכיהן בעבר כמנהל בכח המשימה למחקר אווירונאוטי בנאס"א והוביל יוזמות מחקר – בין השאר בתחום ה"חישמול" של כלי טיס, ניהול תעבורה של מטוסים לא מאוישים (UTM) וניידות במרחב אווירי העירוני. באותו מעמד אמרו הקוריאנים שהם מעריכים את שווי שוק התעופה הזעירה בטריליון דולר אמריקני במהלך 20 השנים הבאות.

    מבחינת יונדאי מדובר בנדבך מרכזי בתוכנית החומש הקרובה שלה, שאותה חשפה לפני כחודש בפני משקיעים. לתוכנית זאת הקצו הקוריאנים 51.3 מיליארד דולר עד לשנת 2025, והיא כוללת שינויים מבניים משמעותיים – בין השאר מכיוון שרוב המקור התקציבי לתוכנית הוא… קיצוצים במבנה הנוכחי של החברה. באותו מעמד הכריזו הקוריאנים על כוונתם להפוך את החברה ל"חברת פתרונות לניידות חכמה אשר משלבת שירותי ניידות עם מוצרי ניידות חכמים, בתוך כדי שדרוג יכולות הייצור של הקונצרן".

    יונדאי מוטור שואפת להיות השחקנית השלישית בגודלה בשוק הרכב החשמלי והמימן-חשמלי העולמי, ולהשיג נתח שוק של 5 אחוזים בשוק הרכב העולמי עד לשנת 2025, וזאת תוך כדי הגדלת יחס הרווח התפעולי שלה לשמונה אחוזים. תחומים שאליהם תנותב ההשקעה הכבדה הזאת כוללים פלטפורמות שירות ניידות, רובוטיקה, ניידות אוויר עירונית, נהיגה אוטונומית, קישוריות וכלי רכב חשמליים. החלק של "ניידות אוויר עירונית" כולל גם משלוחים של חפצים ומוצרים, למשל עבור 'אמזון', וגם "משלוחים חיים" של בני אדם מנקודה לנקודה. החברה תגדיל את המעורבות שלה בתחומים כמו תחזוקה, ניהול, מימון, ביטוח וטעינה חשמלית, ובמקומות שונים בעולם – למשל צפון אמריקה – היא תיקח חלק בפרויקטים של שיתוף מכוניות ונהיגה אוטונומית של מוניות.

    The post יונדאי עפה על עצמה עם מכונית מעופפת appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי עפה על עצמה עם מכונית מעופפת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.