• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    תאגיד יונדאי, על חטיבותיו השונות, מתכנן מתקפה מאסיבית על השוק הצומח (באיטיות) של תאי דלק מימניים, ומתכוון לייצר כ-700,000 כאלה בכל שנה כבר בתוך כחמש שנים. במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (ד') ביפן הכריזו קברניטי החברה על כוונתם להקים בקרוב מפעל עם כושר ייצור של 100,000 מערכות בשנה. משום מה, אנשי החברה מסרבים בשלב זה לומר אם המפעל החדש יוקם בדרום קוריאה או מחוצה לה. כן נמסר שהמפעל יצטרף למפעל אחר שמוקם כעת בקוריאה, וכבר בחודש יוני השנה יתחיל לייצר בקצב של 40,000 מערכות בשנה.

     

     

    מערכת תא דלק מימני מחברת בין גז מימן לבין חמצן שנמצא באוויר החופשי לצורך יצירת חשמל, וזה תהליך ידוע שבו נעשה שימוש מזה יותר מ-100 שנים. יעילות תאי הדלק ומחירם, אחסנת מימן, והפקה של מימן, הם בין החסמים שעליהם צריכה התעשייה הרלבנטית להתגבר לפני שיהיה אפשר להשתמש בטכנולוגיה הזאת בהיקף נרחב. עם זאת – מרגע שייוצרו מספיק מערכות, ותהיה אספקה סדירה של מימן, אפשר יהיה להשתמש בתאי דלק למגוון רחב של שימושים – החל מהנעת כלי רכב מכל סוג, דרך אחסנת אנרגיה ושימוש בגנרטורים וכלה בשימוש בכלי עבודה או אף במכשירי צריכה ביתיים קטנים.

    הקמת המפעל החדש בצ'ונג'ו, דרום קוריאה, אשר יתחיל לייצר, כאמור, ביוני השנה, הושלמה כשנתיים וחצי לפני לוח הזמנים המקורי, והתפוקה שלו תתווסף ל-12,000 מערכות בשנה שיונדאי מייצרת כבר כעת. יונדאי אמנם הצטרפה אל "המירוץ למימן" אחרי שהונדה וטויוטה כבר סימנו את שיטת ההנעה הזאת כשיטה העיקרית להנעת כלי רכב בעתיד, והן אף השיקו כלי רכב עם הנעה מימנית, אבל מאז שהיא שם היא עושה הכל בקצב הרבה יותר מהיר משתיהן.

    יונדאי לא רק משווקת מכוניות "סדרתיות" עם תאי דלק, אלא משתפת גם מספר חטיבות נפרדות בקבוצה שלה במאמץ הכולל. כך, למשל, מערכות תאי הדלק עצמן מיוצרות על-ידי חברת יונדאי מוביס, שאחראית על תחום הפיתוח של הטכנולוגיה וייצור המערכות, אבל ה"לקוחות" בתוך הקבוצה מונים, נוסף לחטיבות המכוניות של יונדאי ושל קיה, גם את חטיבת ציוד הבנייה של יונדאי (HCE) אשר הכריזה שהיא תהיה הראשונה בעולם להציג ציוד בנייה מונע באמצעות מימן. HCE הכריזה לאחרונה שהיא פועלת בשיתוף פעולה עם יחידות עסקיות אחרות בקבוצה על פיתוח של מחפרים מונעי מימן, ושהיא חתמה על מזכר הבנות (MOU) בנושא פיתוח משותף של תאי דלק מימן עם יונדאי מוטורס (חטיבת הרכב) ועם יונדאי מוביס. הפיתוח עצמו יבוצע במרכז המחקר Mabuk בדרום קוריאה. לפי ההבנות – יונדאי מוטורס ויונדאי מוביס יתכננו וייצרו את מערכות תאי הדלק המימני בעוד ש-HCE תתכנן, תפתח ותייצר מחפרים ומלגזות אשר מיועדים לצאת לשוק במהלך שנת 2023.

    בשונה מציוד עבודה שמונע באמצעות מנועי דיזל קונבנציונאליים, ציוד חשמלי מבוסס תאי דלק לא פולט לאוויר גזים רעילים. אנשי HCE מצפים שבהתחשב בביקוש הגובר לציוד ידידותי לסביבה ברחבי העולם יהיה לציוד שהם מפתחים ביקוש רב בשוק הבנייה העולמי. לדבריהם, הרבה יותר קל להגדיל את מערכות תאי הדלק ואת ההספקים שלהן מאשר להוסיף סוללות ליתיום-יון כבדות ויקרות, לכן זה אמור להיות פתרון הגיוני יותר עבור מלגזות ומחפרים גדולים.

     

     

    מיזם נוסף שבו מעורב כיום קונצרן יונדאי הוא עם חברת הנמל יוסו גוונגינג בקוריאה, אשר מפתחים משאיות שמונעות בתאי דלק מימניים, וזאת לצורך הובלה לוגיסטית של מטענים בין נמל גוואנגינג לבין העיר בוסאן שמרוחקת 320 קילומטרים ממנו. הפרויקט המשותף כולל הקמת תחנת תדלוק במימן והוא צפוי להיות מושלם בתוך כשנתיים. בשלב ראשון ינועו על הקו הזה שתי משאיות מתוצרת יונדאי שיונעו באמצעות תאי דלק מימני, ובהמשך יגדל הצי בעשר משאיות דומות נוספות. פרויקט זה נתמך כלכלית על-ידי ממשלת דרום קוריאה אשר מתאמצת לפתח את תחום המימן.

    קונצרן יונדאי הכריז לא מכבר על כוונה לייצר 700,000 מערכות תאי דלק בשנה, ולהפנות כ-500,000 מתוכן "לשימוש בשוק האישי והמסחרי". כ-200,000 מערכות נוספות יופנו בכל שנה אל ציוד כבד כמו ספינות וציוד הרמה כבד, וגם לתעשיות מתוחכמות ובהן גם תעשיית התעופה הזעירה, לשימוש במטוסים מונחים מרחוק.

     

    The post יונדאי מסתערת על שוק המימן. תקים מפעל נוסף לתאי דלק appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי מסתערת על שוק המימן. תקים מפעל נוסף לתאי דלק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.