• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי חתמה בשבוע שעבר על מזכר הבנות עם ממשלת קוריאה ומספר גופים עסקיים במטרה להקים מערכת אקולוגית של שימוש בסוללות לרכב חשמלי ומיחזור שלהן. במסגרת הפרויקט, שמזכיר מאד את אחד הרעיונות העסקיים של חברת בטר פלייס הישראלית (ז"ל) – לקוחות ירכשו כלי רכב חשמלי ללא סוללות, וישכרו מיונדאי את הסוללות בעסקת ליסינג.

     

     

    בשלב ראשון מבוצע במסגרת הפרויקט הממשלתי הזה פיילוט עם חברת מוניות קוריאנית גדולה אשר עושה שימוש במכוניות חשמליות מתוצרת יונדאי. חברה זאת תמכור בחזרה את הסוללות של מכוניות אלה ליונדאי, ותשלם לה דמי שימוש קבועים תמורתן. חברת המוניות תבצע טעינה מהירה במכוניות שלה, מבלי לחשוש לבריאות הסוללות, ובשעות הלילה תטעין מכוניות שלה בטעינה איטית כדי ליהנות מתעריפי חשמל נמוכים.
    אנשי יונדאי, יחד עם אחת החברות העסקיות ששייכות לה ועם יצרנית הסוללות – חברת LG הקוריאנית, יאספו סוללות בלויות מן הלקוחות ויתקינו במקומן סוללות תקינות, ואת הסוללות הבלויות יתקינו במתקני אגירת חשמל או בתחנות טעינה לרכב חשמלי.

    אנשי יונדאי מציגים את הפרויקט ככזה שנועד לסייע לרוכשי רכב חשמלי באמצעות הפחתת מחיר הרכישה של הרכב, וזה קצת מזכיר, כאמור, את בטר פלייס הישראלית שמכרה ללקוחותיה מכוניות ללא סוללות וקיוותה לגבות מהם תשלום תמורת החשמל שהם צורכים. באותה תקופה שבטר פלייס פעלה בישראל נמכרו מכוניות דומות (רנו פלואנס ZE) בצרפת ובנורבגיה עם הסוללות, ולאחר שבטר פלייס פשטה רגל נותרו הלקוחות עם הסוללות שלה (וחלקן נמכרו על-ידי כונס הנכסים של החברה).

    מכל מקום, בקפיצה קלה לימינו אלה, יונדאי וממשלת קוריאה מצהירות שהפרויקט החדש שלהן נועד ליצור "מערכת אקולוגית" סביב סוללות לרכב חשמלי, ובין השאר גם למחזר אותן בתום חייהן. אנשי יונדאי מספרים שהחברה שלהם רכשה לאחרונה פטנט על "מכולה שיכולה להעביר ביעילות כמויות גדולות של סוללות משומשות", ושתפעול הפרויקט יבוצע על-ידי חברת יונדאי גלוביס. לאחר האיסוף שלהן תבצע יצרנית הסוללות, באמצעות חטיבת LG Energy Solution, אנליזה לבחינת מצב "בריאותן", וכל החברות ששותפות בפרויקט ישתפו ביניהן את כל המידע שקשור למהלך הנסיעה של כלי הרכב ולמחזורי הטעינה של הסוללות.

    ההערכה היא שהשימוש הראשוני בסוללות יבוצע למשך כשנתיים-שלוש, וכאשר קיבולת הסוללה תרד ל-60-80% הן יוחלפו בחדשות. הסוללות הישנות יועברו לחברת LG Energy Solution אשר תבנה מהן "כונני ESS נייחים" (למעשה יחידות לאגירת אנרגיה) שישמשו בתשתיות טעינה ובמתקני אנרגיה מתחדשת. להערכת יונדאי, עד לשנת 2029 ייצברו ברשותה כ-80,000 סוללות חשמליות תשושות. לפי פרסום ב'קוריאה הראלד' – אחת ממטרות הפרויקט היא בחינת בטיחותם של כלי רכב חשמליים משומשים בכלל, ובפרט של סוללות ש"עובדות קשה".

     

     

    לא מיותר להזכיר שיונדאי כבר מפעילה פרויקט ליסינג דומה, אם כי צנוע יותר בהיקפו, עם יצרנית הסוללות הקוריאנית SK Innovation שמתחרה ב-LG ושגם היא מספקת סוללות ליונדאי. בכלל, המודל של ליסינג לסוללות, שהיה כאמור חלק מן המודל העסקי של 'בטר פלייס', נוסה על-ידי מספר חברות, ובדיוק מאותן סיבות, אך עד היום אף אחת לא הצליחה להפוך אותו למשתלם כלכלית.

    ניו, היצרנית הסינית של רכב חשמלי מתקדם שמכונה לא אחת "טסלה הסינית" – רוצה גם היא להפוך את רעיון הליסינג לחלק משמעותי מעסקיה, ובשנה שעברה אף הכריזה על מודל כלכלי של "סוללות כשירות" שמבוסס על דמי חכירת סוללות חודשיים. גם רנו ניסתה להפעיל אופרציה כזאת עם זואי הקטנה שלה.

    אחד הדברים היותר מעניינים בפרויקט של יונדאי, מעבר לרעיון הלא לגמרי מקורי, הוא ההשתתפות של בכירי המדינה והכלכלה בטקס החתימה על מזכר ההבנות. בין השאר נכחו בו – לא פחות – ראש ממשלת קוריאה, סיי-קיון צ'ונג; שר המסחר, התעשייה והאנרגיה הקוראני יון-מו סונג; יו"ר קבוצת יונדאי מוטור, איוסון צ'אנג, נשיא חברת יונדאי מוטור, יונג-וון קונג, וכן נשיא יונדאי גלוביס (חברת הלוגיסטיקה), נשיא חטיבת פתרונות האנרגיה של LG, ומנכ"ל חברת המוניות שתתחיל את הפיילוט. משרד המסחר, התעשייה והאנרגיה הקוריאני, יחד עם משרדי ממשלה נוספים, "יתמכו באופן פעיל בפרויקט".

    The post יונדאי בעקבות בטר פלייס: תציע ליסינג לסוללות רכב חשמלי appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי בעקבות בטר פלייס: תציע ליסינג לסוללות רכב חשמלי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.