• Ad
  • חשמל פשוט: הקטנוע החשמלי מהודו שמציע טווח של יותר מ-200 ק”מ

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    simple one

    כמו בכל העולם, גם השוק הדו-גלגלי בהודו עומד בפני שינויים גדולים עם כניסת עידן החשמל. במקרה של תת היבשת ההודית שלה מדובר בשינוי עצום בגלל גודלו של השוק הדו-גלגלי במדינה, וגם בגלל ההחלטה שכבר בשנת 2025 יורשו להימכר רק כלים חשמליים בקטגוריית העד-150 סמ”ק הפופולארית במדינה.

    המציאות החדשה קורצת לא רק ליצרניות המקומיות הגדולות כמו בג’אג’ ו-TVS, אלא גם ליצרניות קטנות (למשל בליץ הישראלית) וחברות חדשות שקמות כדי לנצל את ההזדמנות העסקית.
    דוגמא לחברה שכזו היא הסטארט אפ Simple Energy שחושף בימים אלו את הקטנוע החשמלי הראשון מתוצרתו, שמצליח ליצור עניין בין שלל הקטנועים החשמליים שמוצגים חדשות לבקרים לאחרונה.

    הקטנוע אותו הציגה Simple Energy נקרא פשוט One והוא בעל ממדים קומפקטיים, רצפה שטוח ומעוצב בקווים זוויתיים שבאים בניגוד לקטנועים חשמלים עירונים רבים המעוצבים בקווים מעוגלים על גבול הרטרו.

    בניגוד לסטנדרט התופס תאוצה של סוללות נשלפות, ל-One סוללת ליתיום-יון קבועה. אלא שכפיצוי על כך לסוללה קיבולת נדיבה למדי של 4.8 קילוואט שעה, מה שמאפשר להשיג טווח רכיבה גבוה של עד 236 ק”מ במצב Eco או 203 ק”מ במצב הרכיבה הרגיל. המשמעות היא שבמקום לפרק ולהטעין את הסוללה לעיתים דחופות את ה-One ניתן לטעון אחת לשבוע בשימוש ממוצע. בנוסף תומכת הסוללה בטעינה מהירה המאפשרת להוסיף 2.5 ק”מ של טווח בכל דקת טעינה. המיזם של Simple Energy בהודו כולל גם הקמת רשת עמדות טעינה יעודיות עם 300 עמדות תוך פחות משנה ב-75 ערים בהודו.

    גם הביצועים של הקטנוע טובים משל רוב הקטנועים החשמליים, כאשר למנוע הספק קבוע של 6 כ”ס עם שיא של עד 9.3 כ”ס בזמן תאומה, מה שלטענת היצרנית מעניק תאוצה ל-40 קמ”ש בפחות מ-3 שניות ומהירות מרבית של 105 קמ”ש – כך שתאורטית אפשר גם לשייט בדרכים בין עירוניות.
    שיווקו של ה-One בהודו יחל בחודשים הקרובים במחיר של 110 אלף רופי, שהם כ-4,800 ש”ח, אבל אל תתלהבו יותר מידי, בישראל לא נראה את הקטנוע החשמלי הזה, בטח לא במחיר שכזה.

    The post חשמל פשוט: הקטנוע החשמלי מהודו שמציע טווח של יותר מ-200 ק”מ first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.