• Ad
  • חוק חדש בגרמניה: טעינת רכב חשמלי בכל תחנת דלק

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מה מבינים קובעי המדיניות בגרמניה ובצרפת אשר עדיין לא מובן על-ידי ממשלת ישראל? במבחן התוצאה, הגרמנים והצרפתים מבינים שהמעבר להנעה חשמלית של כלי רכב הינו בלתי נמנע, ולטובת הכלכלה והתחבורה במדינות שלהם עדיף להוביל מהפכה מאשר להשתרך מאחור.

     

     

    ממשלת גרמניה אימצה בסוף השבוע שורת החלטות במסגרת תוכנית סיוע אדירת ממדים, בהיקף של 130 מיליארד אירו לחילוץ המשק הגרמני מן המשבר הכלכלי שנגרם בגלל מגפת קורונה. אחד הסעיפים המעניינים בתוכנית הזאת הוא השקעה בתשתיות לרכב חשמלי. בין השאר נקבעה בו חקיקה אשר תחייב את כל תחנות הדלק במדינה להתקין תשתיות טעינה לרכב חשמלי. שבוע קודם לכן אימצה ממשלת צרפת מספר החלטות באותו תחום, ובין השאר הקציבה כ-8.8 מיליארד דולרים לתשתיות טעינה. לא מיותר להזכיר שמי שהקדימה גם את הגרמנים וגם את הצרפתים היא ממשלת סין, אשר ניצלה את ההזדמנות ההיסטורית של מעבר לרכב חשמלי כדי להקפיץ את תעשיית הרכב שלה שנות דור קדימה. כתוצאה מכך מובילה כיום סין את העולם בכל הקשור לטכנולוגיות ואמצעי ייצור של סוללות לרכב חשמלי, ובהיקף הייצור והמכירות של רכב חשמלי.

    סעיף חשוב נוסף בתוכנית הכלכלית הגרמנית הוא הגדלת היקף הסבסוד לרכישת רכב חשמלי חדש מ-3,000 ל-6,000 אירו למכונית (עד לגבול מחיר של 40,000 אירו). גרמניה אמנם עקפה בשנה שעברה את נורבגיה והיא המדינה האירופאית שמובילה את סך המכירות של רכב חשמלי, אלא שעדיין מדובר ב"טיפה בים": רק 1.8% מכלל המכוניות החדשות שנמכרו שם בסיכום 2019 הן חשמליות. 59.2% מן המכוניות החדשות שנמכרו בגרמניה בשנה שעברה מונעות על-ידי מנועי בנזין, וכ-32% במנועי דיזל.

    למרות שיפור אדיר בטווחי הנסיעה של מכוניות חשמליות בשנים האחרונות, הגורם המגביל ביותר את המעבר של לקוחות לרכב חשמלי הוא "חרדת הטווח", ומאליו ברור שככל שתשתיות הטעינה יהיו מפותחות יותר כך יהפכו כלי רכב חשמליים לשימושיים יותר. החוק החדש בגרמניה מטפל בדיוק בבעיה הזאת. מחקר שפורסם שם לאחרונה בדק ומצא שכדי שהציבור הגרמני יאמץ באופן משמעותי את הרכב החשמלי נדרשות כ-70,000 עמדות טעינה רגילה וכ-7,000 עמדות לטעינה מהירה ברחבי המדינה. בגרמניה פעילות כעת 14,118 תחנות דלק ועוד 27,730 תחנות טעינה.

     

     

    אגב, למרות שקצת קשה לנו לזכור את זה כיום, טווחי הנסיעה של מכוניות מונעות במנועי בנזין עד לשנות ה-70 של המאה הקודמת היו הרבה יותר נמוכים מן המקובל כיום, וזאת גם מפני שהמכוניות היו קטנות יותר וכך גם נפח מכלי הדלק שלהן, וגם מכיוון שתצרוכת הדלק שלהן הייתה גבוהה יותר. טווחי הנסיעה של מכוניות בנזין ודיזל מגיעים כיום ל-500-700 ק"מ לכל מכל, ואחת ההשלכות של טווחי הנסיעה המשופרים היא הצטמקות של רשת תחנות התדלוק ברחבי גרמניה: בשנת 1965 היו שם 40,640 תחנות, וכיום, כאמור, רק 14,118. טווחי הנסיעה של מכוניות חשמליות השתפרו בכ-40% בממוצע בעשור האחרון, מה שאומר שבמוקדם או במאוחר יודבק הפער בין פרישת רשת עמדות הטעינה לבין דרישות הטעינה לכלי רכב חשמליים. במקביל להשקעה בתשתיות טעינה הכריזה הממשלה הגרמנית על השקעה של 2.5 מיליארד אירו בתשתיות לייצור סוללות לרכב חשמלי, ומערכות חשמל לתשתיות טעינה

    דחיפה חשמלית בצרפת

    בשבוע שעבר פרסמה ממשלת צרפת תוכנית להשקעת 8.8 מיליארד דולר בתחום הרכב החשמלי, ובין השאר תוענק שם סובסידיה בהיקף של עד 12,000 אירו בעת רכישת מכונית חשמלית. במקביל מעלה המדינה את המיסים על רכב עם מנועי בעירה פנימית. התוכנית בכללותה נועדה להציל את יצרניות הרכב המקומיות – פיז'ו, רנו וסיטרואן, לאחר שסגירת המפעלים בעקבות מגפת קורונה, והפסקת המכירות, צמצמו את ייצור הרכב במדינה ב-90%. במסגרת התוכנית הוקצו כספים לתוכנית גריטת רכב חדשה, ולהשקעה במחקר ופיתוח בתחום הרכב. במסגרת התוכנית הוצב יעד של ייצור מיליון כלי רכב חשמליים בשנה בצרפת עד לשנת 2025, כלומר בתוך כארבע שנים.

    ממשלת צרפת אישרה הלוואה בהיקף של 5 מיליארד אירו לחברת רנו, וכל זאת בנוסף למיליארדי אירו נוספים שהממשלה שילמה ותשלם כתשלומי אבטלה לעובדים שהוצאו לחופשה כפויה. ההלוואה לרנו, אשר מעסיקה כ-400,000 עובדים, מותנית בכך שהחברה תשמור לפחות על שני מפעלים מרכזיים שלה בשטח צרפת.

    The post חוק חדש בגרמניה: טעינת רכב חשמלי בכל תחנת דלק appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.