• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דגם: יונדאי i30N
    שנת השקה: 2016
    קטגוריה: קומפקטיות ספורטיביות
    מחיר התחלתי: 240 אלף ש"ח
    מתחרות עיקריות: פולקסווגן גולף GTI,  לאון קופרה, פיג'ו 308 GTI, הונדה סיוויק טייפ R


    יונדאי ממשיכה במתקפת הדגמים שלה לשוק הישראלי בשנת 2019 וכעת מתחילה לשווק את i30N, המצטרפת ליונדאי i20 ויונדאי טוסון המחודשים, יונדאי סנטה פה החדש והגרסה החשמלית של האיוניק שנחתו כולן בחודש האחרון. יונדאי i30N היא הגרסה החמה והספורטיבית של ההאצ'בק הקומפרטית של יונדאי אשר הגיעה ארצה לפני שנה. מדובר בקומפקטית החמה הראשונה של יונדאי המוצגת תחת חטיבת הביצועים N, והניסיון הראשון של יונדאי לאתגר את הקומפקטיות החמות האירופאיות דוגמת גולף GTI, לאון קופרה ו-308GTI.

    בעולם מוצעת יונדאי i30N בשתי גרסאות הספק, אך לישראל מגיעה הגרסה החזקה והקיצונית ביותר המחלצת ממנוע ה-2.0 ליטר טורבו הספק של 275 כ"ס ומומנט מרבי של 36 קג"מ המתקבלים בין 1,500 ל-4,700 סל"ד. באופן נדיר בשנים האחרונות, i30N מוצעת אך ורק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה (בדומה לפיג'ו 308GTI והונדה סיוויק טייפ R), מה שיכול להוות מכשול בשוק הישראלי שהתמכר לתיבות אוטומטיות גם בדגמים ספורטיבים. עם זאת גם הדגמים המגיעים עם תיבת הילוכים ידנית בלבד נמכרים במספרים נאים יחסית לנישה המצומצמת, כך שהדר לא מהווה מכשול עבור חובבי ההארדקור.

    נתוני הביצועים מרשימים. התאוצה ל-100 אורכת 6.1 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטורנית ל-250 קמ"ש. מעבר לכך מציעה i30N חבילת מכלולים ספורטיביים מקיפה, החל מבולמים מוקשחים בעלי שיכוך משתנה, בלמים מוגדלים, חישוקי "19 העוטים צמיגים ספורטיביים במידה 235/35 וחשוב לא פחות: דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה.

    יונדאי i30N מגיעה ארצה בשתי תצורות מרכב: האצ'בק 5 דלתות מסורתית ופאסטבק, שהיא למעשה מעין סדאן עם גג וזנב קטומים עם דלת אחורית חמישית. גרסת הפאסטבק מעט ארוכה יותר ומציע תא מטען גדול יותר (436 לעומת 381 ליטר) אך גם גג נמוך יותר שפוגע במעט במרווח הראש מאחור.

    אבזור ומחיר
    יונדאי i30N מגיעה ארצה ברמת אבזור אחת הכוללת מערכת מולטימדיה מקורית משולבת בדיבורית BT ומצלמה אחורית, חיישני גשם ותאורה, ריפודי עור ואלקנטרה, חימום למושבים הקדמיים וגלגל ההגה, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, פנסי LED קדמיים וגג שמש חשמלי. אל אלו מצטרפת חבילת בטיחות מקיפה הכוללת בלימת חירום אוטונומית, מערכת לשמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, מערכת התרעת ערנות לנהג ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

    מחיר המכונית עומד על 240 אלף ש"ח לגרסת ההאצ'בק ו-250 אלף ש"ח לגרסת הפאסטבק. מחיר זה מעט גבוה יותר מאשר סיאט לאון קופרה שאמנם מאובזרת פחות (בעיקר בתחום הבטיחות) אך חזקה יותר ומגיעה עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים. היונדאי יקרה במקצת גם בהשוואה לפולקסווגן גולף GTI החלשה יותר (והאוטומטית גם היא), אך הוספת אבזור כמו מתלים מתכווננים וריפודי עור יקפיצו את מחירה של הגולף מעבר לזה של ה-i30N. פיג'ו 308GTI זולה משמעותית מהיונדאי, אך בעלת רמת אבזור כללי ובטיחותי נמוכה יותר.

    עוד חדשות ומבצעים

    The post חדש על הכביש: יונדאי i30N appeared first on GetACar.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חדש על הכביש: יונדאי i30N

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.