• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מועצת העיר לאס וגאס אישרה בסוף השבוע את התוכנית שהציג בפניה מיזם המנהור של אילון מאסק, The Boring Company, להקמת מערכת תת-קרקעית להסעת המונים באמצעות מנהרות צרות, עם מסלול מעגלי שבתוכן ייסעו – במהירויות גבוהות – מכוניות אוטונומיות מתוצרת טסלה.

    המנהרות של "חברת הקידוח" נועדו לנצל את התווך התת-קרקעי מתחת לערים ומקומות ישוב כדי להוסיף נדבך נוסף של הסעת המונים. רשות הכנסים והמבקרים של לאס וגאס הסכימה זה מכבר לשלם סכום פעוט של 50 מיליון דולר בלבד כדי שלאס וגאס תהיה העיר הראשונה בעולם שבה תיבנה ותופעל מערכת כזאת. התכנון המקורי היה להפעיל קו קצר ממרכז הכנסים של העיר, שבו מתקיימת בין השאר תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית השנתית CES, וכעת, לאחר הסרת מכשול משמעותי, הסכימו הרשות והעירייה להרחיב לחבר גם את בתי הקזינו והמלונות שעל ה"סטריפ" וליצור לולאה שלמה סביב (נכון יותר – מתחת) למרכז העיר.

    האורך הכולל של מערכת המנהרות יהיה כ-16 קילומטרים, היא תתחיל בשדה התעופה של העיר – מק'קארן – עד לרחוב פרמונט ובדרך יהיו לה "מעליות" עצירה במרבית האתרים המפורסמים לאורך ה"סטריפ" (רצועת בתי המלון והקזינו). המנהרות תאפשרנה להגיע ממרכז הכנסים של לאס וגאס אל מפרץ מנדליי תוך שלוש דקות בלבד, לעומת 30 דקות בכבישים עיליים בשעות העומס כיום.

     

     

    נשיא 'בורינג', סטיב דייויס, אמר שהפרויקט בכללותו (שנאמד בכמה מיליארדי דולרים) ימומן כולו על-ידי השוק הפרטי ולא ייעשה שימוש ב"כסף ציבורי" (הכוונה לכספי משלמי המיסים, להבדיל מכספי משקיעים). חברת הקידוח תשלם את עלות הכרייה של המנהרות הראשיות, ואילו בתי הקזינו שלאורך הקו החדש ישלמו עבור התחנות והמנהרות שמתפצלות מהמנהרות הראשיות. לאס וגאס תהיה העיר הראשונה בעולם שבה תפעל לולאת מנהרות לנסיעת מכוניות בקנה מידה מלא. אחת הערים הבאות ברשימה צפויה להיות אוסטין בטקסס.

    רשות הכנסים והמבקרים של לאס וגאס (LVCVA), אשר מפעילה בין השאר גם את מרכז הכנסים שאליו תגיע אחת המנהרות, השלימה לאחרונה את רכישת הרכבת העילית של העיר (מונו-רייל) לאחר שהחברה שבנתה והפעילה אותה נכנסה לפשיטת רגל בגלל משבר קורונה. באופן אבסורדי, מפעילת המונו-רייל פושטת הרגל היא זו שהציבה עד לאחרונה מכשולים בפני חברת הקידוח, ומנעה ממנה (ככל הנראה מתוקף הזיכיון שהעניקה לה העיר) לחפור מנהרות אל אותם אזורים שבהם פועלת המסילה העילית. התוכנית המקורית לכריית המנהרה הראשונה, עד למרכז הכנסים, אמורה הייתה לאפשר לה להיות פעילה כבר בינואר הקרוב לקראת תערוכת CES (אשר בינתיים הפכה לתערוכה וירטואלית), אלא שאנשי חברת הקידוח לא עמדו בלוחות הזמנים, בין השאר מאותה סיבה שתערוכת CES הפכה לוירטואלית.

    אנשי 'חברת הקידוח' מעריכים שהמערכת שלהם – על בסיס מכוניות טסלה מדגמי 3 ו-X, מסוגלת לשנע עד 4,000 נוסעים בשעה דרך המנהרות, ובנוסף לדגמים הסדרתיים של טסלה תפעל שם גם מכונית חשמלית ייעודית, גדולה יותר, שתסיע בין 12 ל-16 נוסעים.

     

     

     

    The post "חברת הקידוח" של אילון מאסק תחפור מתחת ללאס וגאס appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    "חברת הקידוח" של אילון מאסק תחפור מתחת ללאס וגאס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.