• Ad
  • השקה מקומית: קאן אם קומנדר XT

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שוק רכבי ה-SBS הולך ומקצין מידי שנה עם כלים חזקים, עצבניים וקרביים שקרובים יותר לרכבי באגי ממרוצי הבאחה ביצור סדרתי. אלא שהכלים האקסטרימיים הם לא חזות הכל, ובעולם ישנו מנעד רכב של רכבי SBS מתונים יותר לשימושים סולידיים יותר של טיולים, מחנאות ועבודה. בישראל פלח השוק האקסטירמי נשלט על ידי קאן אם מאבריק X3, אך דווקא בצד היותר סולידי שלו הנציגות של קאן אם כמעט לא הייתה קיימת.

    וזה לא שלקונצרן BRP אין מה להציע בתחום, להפך. התשובה שלו עבור מי שמחפשים כלים רב-גוונים ושימושיים הוא סדרת הקומנדר שעשתה תפנית במהלך השנים. הקומנדר המקורי הוצג בשנת 2010 כתשובה של קאן אם לרייזר של פולאריס ששינה את כללי המשחק בשוק רכבי ה-SBS. הקומנדר ניסה להביא שילוב של SBS בעל אופי ספורטיבי ועדין להציע ארגז ויכולות שימושיות גבוהות. התוצאה הייתה כלי שהוא "לא לכאן ולא לכאן" שלא עשה ממש רושם על הרייזרים העצבניים של התקופה, מה שהביא את קאן אם לחזור ללוח התכנון והביא לעולם את סדרת המאבריק הספורטיבית יותר ממנה יצא ב-2016 את מאבריק X3 הפסיכי שמעלה מידי שנה את רף האקסטרים בצד הספורטיבי של רכבי ה-SBS.

    לצד הצגת המאבריק וההקצנה של הכלים, BRP ביצעה חישוב מסלול מחדש עבור הקומנדר שהפך להיות סדרה של דגמי ביניים עבור מי שרוצה כלי SBS שמצד אחד יותר שימושי ושפוי מהמאבריק X3 והמאבריק ספורט, ומצד שני יותר מהנה וספורטיבי מהדיפנדר המיועד לעבודות חקלאיות.

    הדור החדש של קאם אם קומנדר הוצג בתחילת השנה, וזו הזדמנות עבורו לעשות קאמבק לשוק המקומי שאמנם נוטה באופן עקבי לכלים היקרים והקיצוניים ביותר, אך עדין יש בו דרישה לכלים שפויים במחיר הגיוני בקרב לקוחות פרטים כמו גם עבור חברות הטיולים.

    קאן אם קומנדר 2021 הוא כלי חדש לחלוטין עם עיצוב שואב השראה במידת מה, לפחות בחלקו הקדמי, מדגמי המאבריק כשמאחור הוא מצוייד בארגז מטען נדיב (אורך של 75 ס"מ ורוחב של יותר ממטר) עם אפשרות רכינה ושלל פטנטים לנשיאת ציוד. כדרכה של קאן אם, גם קומנדר מוצע במגוון גרסאות ותצורות כשלישראל הוא מגיע בגרסת ה-XT המאובזרת לשימושי פנאי, או ליתר דיוק בהגדרות היצרן כגרסה לצייד ומתאפיינת בצמיגים בקוטר 28 אינטש (לעומת 30 אינטש בגרסאות הביצועיים) ומרווח גחון של 33 ס"מ.

    ההנעה בקומנדר היא מתוצרת רוטאקס כמובן, עם אותו מנוע וי-טווין אטמוספרי בנפח 976 סמ"ק המשמש גם את דגמי מאבריק ספורט ומספק 100 כ"ס צנועים יחסית ל-SBS העצבניים עם מנועי הטורבו. לתמסורת הוריאטור יש יחס העברה נמוך ("הילוך כוח") ומערכת ההנעה כוללת שילוב חשמלי להנעה כפולה ונעילה חשמלית לדיפרנציאל האחורי, כשהדיפרנציאל הקדמי הוא הוא בעל נעילה ויסקוזית עצמאית. גם מערכת המתלים היא שנמוך ביחס למה שתמצאו במאבריק X3, במיוחד במתלה האחורי הקונבנציונלי יותר בתצורת עצמות עצה, ועדין לקומנדר יש אפשרות לכיוון חמישה מצבי עומס קפיץ מאחור ומהלך מתלים נדיב למדי של 38 ס"מ.
    רשימת האבזור הקומנדר כוללת מיגון גחון מלא, גג ודלתות מלאות כמו גם תאורת LED בחזית וכננת מקורית כאשר קאן אם מציעה עוד מגוון גדול של אביזרים מקוריים ושדרוגים לשיפור יכולת נשיאת המטען.

    הנאה שימושית
    לרגל ההשקה של קומנדר XT בישראל יצאנו לנהיגת התרשמות ראשונית בגרסת ה-4 מושבים בצפון מדבר יהודה. כבר כשמתיישבים בקומנדר מרגישים שמדובר בכלי שונה לגמרי מכלי האקסטרים המוכרים לנו. התחושה מרוווחת ואוורירית למדי בזכות תנוחת הנהיגה הזקופה ומבנה הכלוב שמאפשר שטח פתוח גדול יסחית מעל הדלות ומרווח ראש גדול. גם מאחור התחושה היא הרבה פחות לוחצת מאשר במאבריק MAX עם מקום סביר לרגלים ותנוחת ישיה נינוחה יותר. גם השימוש בחגורת בטיחות בעלות 3 נקודות עיגון כמו במכונית (יש הכנה להתקנת חגורות 4 עיגונים) מוסיפה לתחושה שמדובר בכלי רגוע יורת באופיו.

    התפעול די דומה לדגמי קאן אם אחרים. ישנו לוח מחוונים דיגיטלי מפורט הנע עם כיוון ההגה, מחשב דרך עם מספר אפשרויות מידע ומתגים מאסיביים במרכז הדשבורד לשילוב ההנעה הכפולה ונעילת הדיפרנציאל האחורי, ובחירת מצב נהיגה.

    הקומנדר מציע שני מצבי נהיגה, Eco ו-Sport שמשפיעים על תגובת המצערת, ללא שינוי של מפת ההצתה. אנחנו העדפנו במהלך המסע הקצרצר להישאר במצב ספורט שהעניק תגובה מיידית יותר, הכרחי לאור העובדה שמודבר בכלי עם רק 100 כ"ס. שלא תבינו לא נכון, לקומנדר יש די הותר כוח להתמודד עם כל משימה גם כשהוא עמוס, אבל מי שהורגל בכוח המתפרץ של דגמי הטורבו עלול להתאכזב. ועדין קומנדר מאיץ היטב עד למהירות של 80 קמ"ש, ועם קצת סבלנות ניתן לטפס למהירויות שנחשבות פליליות על הכביש הסלול. אגב, זה המקום לציין שאופן מפתיע לצד שילוב הרצועה החלק ישנם רעשי תמסורת מוחשיים בעת תאוצות מתונות או סגירת מצערת, כפועל יוצא ממערכת השילוב של הוריאטור. רק בשטחים טכניים קשים יורגש שאין תחליף לעוד כמה אינטשים בקוטר הצמיג ועוד כמה ס"מ במהלך המתלה, אבל בלאו הכי הקומנדר לא מכוון לשם, ובכל מקרה, ניתן להתגבר על רוב המכשולים עם קצת תשומת לב ובחירת קו נכון.

    אספקת הכוח החלקה והלא מתפרצת הופכת את הקומנדר לכלי נשלט ולא מאיים שכקשה לאתגר את מגבלות האחיזה שלו, ורק במצב הנעה אחורית ניתן לצאת איתו להחלקות כוח נשלטות ומהנות  ללא חשש "לאבד" את הכלי ברגע של חוסר ריכוז. הנשלטת תורם גם הגה כוח המתוגבר חשמלית עם רמת תגבור משתנה בהתאם למהירות. ההיגוי מרגיש קליל למדי, ובמהירויות נמוכות חסר תחושה גם עם הנעה כפולה משולבת. אידאלי לנהג המתון. נהגים יותר ספורטיביים יעדיפו משקל כבד יותר כפי שניתן לקבל במאבריק שמציע אפשרות לבחירת מספר מצבי תגבור הגה.

    גם המחיר של קאם אם קומנדר XT מציב אותו במקום ידידותי יותר ביחס למאבריק ורכבי ה-SBS הקיצוניים. מחירו של קומנדר XT עומד על 140 אלף ש"ח לדגם ה-2 מושבים ו-147 אלף ש"ח לדגם ה-4 מושבים. לא זול, אבל מדובר ב-100 אלף ש"ח פחות מדגמי המאבריק X3 טורבו, וזה כבר פער קריטי למדי.

    בסיכומו של יום, קומנדר XT התגלה ככלי שיודע לספק איזון נכון בין שימושיות, גם כרכב עבודה במהלך השבוע, עם יכולת שטח ועבירות לטיולי סוף שבוע מאתגרים. המחיר ההגיוני (יחסית) שלו ביחס לרכבי הקצה בשוק ה-SBS הופך אותו לכלי שהוא בחירה שפויה, אך עדין עם לא מעט הנאה איתה קאן אם יוכלה לגזור נתח משמעותי מפלח השוק של הכלים הלא מוגדשים.

    The post השקה מקומית: קאן אם קומנדר XT first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.