• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    ישנם מוצרים שאפשר לראות בעין וקל לתאר, יש אפליקציות ותוכנות שקל להסביר מה הן עושות ובאילו אופנים הן מועילות לנו, וישנם אפילו רכיבי חומרה – למשל ערכות השבבים הנפלאות של חברות כמו 'אוטוטוקס', 'ארבה' או 'היילו' שאולי לא ירגשו כל אדם בפני עצמם – אבל לא מסובך לתאר מדוע הם מהווים נדבך חשוב במהפכות שמלוות כיום את חיינו.

     

    הקוד של פורטליקס הוא מעתה הסטנדרט של תעשיית הרכב

     

    גם את הרעיון הבסיסי שמאחורי 'פורטליקס' – אחת ההבטחות החשובות ביותר של האוטו-טק הישראלי – אפשר להסביר באופן סכמטי. אבל מפני שה"מוצר" שלה לא נוגע בנו, האזרחים, באופן ישיר אלא רק בעקיפין, מאתגר יותר לתאר איך הדבר הזה עובד, מה הוא עושה, ולמה זה חשוב לנו. למרבה המזל יש מי שעושים את עבודת ההסברה הזאת כל הזמן, ואת דן עצמון, מנהל השיווק של 'פורטליקס', פגשנו בועידת התחבורה החכמה כדי לשמוע ממנו את אחת ההכרזות החשובות ביותר סביב האוטו-טק הישראלי בתקופה האחרונה. אחרי הכל, לא בכל יום קובעת חברה ישראלית את הסטנדרט העולמי בתחומים חדשים…

    דן: "האתגר שלנו הוא לסייע לצוותים שמפתחים מערכות נהיגה אוטונומית (AV) ומערכות סיוע לנהג (ADAS) לוודא שהמערכות שלהם בטוחות. בטיחות היא ערך מרכזי בתעשיית הרכב, והפלטפורמה שלנו מאפשרת לצוותים לקבל כלים מדידים לרמת הבטיחות של המערכות. על גבי המערכות שלנו יכולים המפתחים לבצע בדיקות שבהן הם מתרחשים את כל התרחישים הרלבנטיים שבהם ייתקלו במהלך החיים שלהם על הכבישים. כך הם יכולים לדעת מה מצבם, מה הצליח ומה צריך לתקן, ומתי הם מגיעים אל קו הסיום.

    פורטליקס קמה לפני 3.5 שנים מתוך הצורך לעבור מעולם שבו נהגים אנושיים שולטים במכוניות לעולם שבו הנהיגה נשלטת על-ידי מערכות ממוחשבות שאמורות להשיג בסופו של דבר יותר בטיחות ופחות נפגעים. המוצר המכאני לשעבר, המכונית, הופכת בימינו למוצר דיגיטלי על גלגלים, וזה דורש התייחסות חדשה.

     

     

    ש: ב-3.5 השנים האלה הצלחתם לבנות מערכת ולידציה שבוחנת את חברות הסימולציה, שהן בעצמן אלה שבודקות את המערכות של יצרניות הרכב המבלך הפיתוח.
    דן: הפלטפורמה של פורטליקס היא פלטפרומה פתוחה, אנחנו משתפים פעולה עם כל שחקני הסימולציה בתעשייה ויודעים לקבל דאטה מכל הבדיקות שמבוצעות בכל מקום. המטרה שלי היא לאסוף את כל המידע הזה ולהציג ללקוח את כל הבדיקות שבוצעו, או לא בוצעו, במהלך המבחנים שלו.

    ש: הדרך אל אוטומציה של מכונית אוטונומית נבלמה איפה שהוא ברמה של 2, 2.5 מפני שהגענו אל גבול אחריות הנהג.

    דן: ברמה 3 ומעלה האחריות לבטיחות תהיה ברמת היצרניות והמפעילות, אבל כבר כיום ברמה 2 ו-3 כמעט בכל מכונית שנמכרת בעולם יש מערכות ADAS, והן עדיין לא ברמה מושלמת. אנחנו עובדים עם ספקיות המשנה של היצרניות כדי להגיע לרמת בטיחות גבוהה יותר.

    לקריאה נוספת: אפקט טסלה: Euro NCAP בדקו את יעילות מערכות הבטיחות ברכב והתוצאות לא משהו

    ש: יש לכם שתי בשורות חשובות בתערוכה הזאת, אחת מהצד של לקוחות והשניה, החשובה יותר, מצד הקוד שלכם.
    דן: בספטמבר השנה גייסנו בסבב B יותר מ-30 מיליון דולר ובו הצטרפו אלינו משקיעים אסטרטגיים מאד משמעותיים ביניהם קבוצת וולוו שהם לקוח מאד חשוב שלנו, והוא ה-OEM הראשון שאנחנו יכולים לדבר עליו מבין אלה שאנחנו עובדים מולם. הצטרפו שתי חברות נוספות כמשקיעים – NI שהיא ענקית בדיקות עולמית, נסחרת בבורסה, וגם חברת הביטוח Nationwide שהיא משקיע מאד חשוב מפני שהתחום של מערכות ADAS הוא ה"Cutting edge" עבור חברות הביטוח בימינו. אנחנו רואים בזה אות כבוד וקרדביליות נוספת לעובדה שאנחנו מובילים כיום את השוק.

    הבשורה האחרת היא שפורטליקס לקחה חלק מאד משמעותי מן הקניין הרוחני שלה, שפה שפיתחנו כדי לתאר תרחישי נהיגה, ופתחנו אותה לעולם – הפכנו אותה ל"קוד פתוח". השפה שלנו, עם שינויים מסוימים שנעשו בה יחד עם התעשייה, תהפוך להיות הסטנדרט של התעשיה באמצעות גופי התקינה. אנחנו נתנו חלק מן הידע שלנו לאופן שבו יוצרים תרחישים ואנחנו רואים כיום גם יצרניות וגם ספקיות משנה שלהן שאומרות שהם מאמצות את הקוד שלנו.

    זה סיפור יוצא דופן על חברה ישראלית קטנה, שחיה בסך הכל 3.5 שנים בתעשייה שפועלות בה ענקיות תעשייה, והיא יצרה למעשה את הסטנדרט העולמי. החברה הזאת מקבלת כעת מן התעשייה פיד-בק שמוכיח שזאת הדרך קדימה.

     

    הקוד של פורטליקס הוא מעתה הסטנדרט של תעשיית הרכב

     

    ש: מה האתגר הבא? גיוס עובדים? שיפור האלגוריתמיקה? עוד לקוחות?
    דן: האתגרים שלפנינו נמצאים בהרבה חזיתות אבל אין ספק שגיוס כח אדם הוא אחד מהם, כמו בכל התעשייה. בתחום הזה אנחנו שמחים לגלות שהשם שלנו הולך לפנינו ועובדים שמחים לבוא אלינו מפני שהם עושים דבר גדול שמביא בטיחות לעולם שנוגע בכל אחד מאיתנו. אנחנו מגייסים מהנדסים וגם עובדי שדה שיעבדו ויבצעו הטמעות עם הלקוחות. במקביל אנחנו משפרים את הטכנולוגיה, וברוח הקורונה למדנו ליצור עבודה היברידית מן המשרדים ומן הבתים.

    ש: ו"כאב הראש" הפרטי שלך הוא איך לייצר מכירות…
    דן: אנחנו רואים שהשוק כמהה לפתרון שלנו ובחודשים האחרונים אנחנו מדברים כמעט על השחקנים בתעשייה הזאת. בקרוב נכריז על הקוד הפתוח שלנו, ובתחילת השנה הבאה נכריז מספר הכרזות חשובות, זה יקרה כמעט כל חודש גם ברמת המוצרים וגם ברמת שיתופי הפעולה. כאן, בוועידת התחבורה החכמה, פגשנו בפעם הראשונה לקוחות שכבר מכרנו לנם, וראינו פיזית אנשים שעבדנו איתם צמוד מבעד לזום. עבורנו זה כבוד גדול ותענוג לשבת כאן בלב תעשיית האוטו-טק הישראלית".

    The post הקוד של פורטליקס הוא מעתה הסטנדרט של תעשיית הרכב appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הקוד של פורטליקס הוא מעתה הסטנדרט של תעשיית הרכב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.