• Ad
  • הצצה ראשונה לסדרת המנועים החדשה של הארלי דיווידסון

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני קצת פחות משנה חשפה הארלי דיווידסון את תכנית החומש שלה לקראת שנת 2022, הכוללת בין היתר הצגת שורת דגמים חדשה – חלקם נחשפו כקונספט באותה עת. כשפורסמה התכנית נמסר כי הדגמים החדשים אשר יוצגו יעשו שימוש בסדרת מנועים חדשה בעלת תכנון בסיסי זהה, שתוצע במגוון גרסאות נפח. לאחרונה הגישה הארלי דיווידסון מסמכי פטנט של המנועים החדשים אותם היא מפתחת, ומהשרטוטים ניתן לקבל הצצה ראשונה לגביהם.

    ראשית, וכפי שפורסם כבר בתכנית החומש, המנועים החדשים יהיו מקוררי מים – בפעם השניה בהיסטוריה של הארלי (אם לא מחשיבים את המנועים בעלי קירור המים החלקי). הפעם הראשונה בה הארלי יצרה הארלי מנוע מקורר מים הייתה לפני שני עשורים ב-V רואד. אז נכון שהמסורת של הארלי מחייבת מנועים מקוררי אוויר, אך הסיכוי לפתח מנוע שכזה שיעמוד בתקני זיהום האוויר ההולכים והמחמירים הוא קלוש. עם זאת, לטובת המראה יתכן ובאופנועים הסדרתיים יהיו כיסויי מנוע בעיצוב המדמה צלעות קירור.

    המנועים יהיו בתצורת V טווין הקלאסית, אך עם זווית של 60 מעלות בין הצילינדרים במקום הזווית המסורתית של 45 מעלות. למרות שלכאורה מבנה זה אמור ליצור מנוע ארוך וגדול יותר, ניתן לראות מהשרטוטים שהמבנה הקומפקטי דווקא נשמר, שילוב של עיצוב גל הארכובה בצמוד לתיבת ההילוכים היושבת מתחת לבלוק המנוע. ראש המנוע יהיה בעל ארבעה שסתומים ושני גלי זיזים לכל צילינדר מונעים על ידי שרשרת – כפי שיכולים להעיד כיסויי הצד הימני של המנוע.

    מבנה המנוע יהיה מודולארי, כך שהארלי דיווידסון תציע את המנוע בארבעה גרסאות נפח. הבסיסית שבהן היא של 500 סמ”ק לדגמים העממיים שייוצרו גם במזרח והבכירה שבהן היא בנפח 1,250 סמ”ק ותשמש בין היתר את דגם האדוונצ’ר פאן אמריקה שנחשף כקונספט. בטווח שבינהם תהיה גם גרסת 975 סמ”ק שתשמש את דגם הסטריטפייטר הקומפקטי וגם גרסה בנפח משוער שסביב 750 סמ”ק שתשרת דגמים שיתמודדו בקטגורית הביניים המקובלת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.