• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    נהג טאיוואני בן 53 גילה אתמול (יום שני) בדרך הקשה ביותר שלא כדאי לסמוך יותר מידי על "הטייס האוטומטי" של טסלה. האיש, שנהג בטסלה מודל 3 שלו על כביש מהיר בשעה רבע לשבע בבוקר, ובאור יום מלא, גילה ברגע האחרון שהמכונית החצי אוטונומית שלו נוסעת במהירות שיוט לתוך משאית הפוכה.

     

     

    כפי שאפשר לראות בברור בצילומי מצלמות הכבישים של טאיוואן, שני הנתיבים השמאליים של הכביש המהיר היו חסומים באותו זמן על-ידי משאית הפוכה על צידה, וכל הנהגים כיוונו את המכוניות שלהם לנתיב הימני ולשול הימני כדי להתחמק ממנה. ה'טסלה מודל 3' של מר הוואנג (שמו הפרטי לא נמסר) נוסעת במהירות של כ-110 קמ"ש בנתיב השמאלי ביותר, ולא עושה כל סימן של האטה גם לנוכח גוש עצום וברור לעין שחוסם את דרכה.

    מה שמטריד עוד יותר זה שמי שנראה כמו הנהג של המשאית ההפוכה עומד בקצה הנתיב לפני המשאית ומנופף בידיו בניסיון להזהיר את נהג הטסלה, אבל "הטייס האוטומטי" שלה, או אפילו מערכת הבלימה האוטונומית – לא מזהים את הולך הרגל (שלא לדבר על המשאית) ולא בולמים את המכונית או מסיטים אותה לנתיב הימני. כשתי שניות וכמה עשרות מטרים לפני התאונה ניכר עשן שעולה מצמיגי המכונית, מה שמעיד על בלימה חרום, אלא שזה מאוחר מידי וה'טסלה' מתרסקת הישר לתוך הגג של ארגז המטען של המשאית ההפוכה.

     

     

    לפי דיווחי ערוצי החדשות המקומיות הנהג בן ה-53 שרד את התאונה בפציעות בינוניות בלבד. לטענתו – הוא נהג עם "טייס אוטומטי" מופעל, ולחץ בכל כוחו על הבלמים כאשר זיהה בעצמו את המשאית, אך זה היה מאוחר מידי. מעוצמת הפגיעה ניכר שהמשאית ההפוכה זזה מספר מטרים על הכביש. משטרת טאיוואן ומשרד התחבורה שלה חוקרים את נסיבות התאונה, אבל סרטון הוידאו הויראלי שלה מדבר בעד עצמו, ולא עושה חסד עם טסלה – בין השאר מפני שפעם אחר פעם מסתבר שההחלטה לכנות את בקרת השיוט האדפטיבית שלה "טייס אוטומטי" הייתה מוגזמת ומוקדמת מידי.

     

     

    טסלה טבעה את הכינוי היומרני הזה ככינוי מסחרי עוד בשנת 2015, כאשר השתמשה בתחילת הדרך במערכת המצלמות והראיה ממוחשבת של 'מובילאיי', והיא מוסיפה להשתמש בו גם כיום – כמעט 4 שנים לאחר תאונה אחרת שגרמה לאלון מאסק ללכלך על מובילאי, ולמובילאיי לנתק את הקשרים שלה עם טסלה ולהמר על חברת ניו הסינית.

    בינואר 2016 נהרג נהג סיני בעיר הנאן בנסיבות דומות – כאשר ה'טסלה S' שלו התנגשה במשאית שעמדה בנתיב השמאלי של כביש מהיר. ארבעה חודשים לאחר מכן נהרג ג'ושוע בראון כאשר הטסלה S שלו התנגשה בחלקה האחורי של משאית פול טריילר, וכשנה וחצי לאחר מכן התרסקה טסלה S אחרת לתוך משאית כיבוי שטיפלה באירוע ועמדה עם אורות אזהרה מהבהבים בשולי כביש מהיר בקליפורניה. הנהג, שנסע באותה עת במהירות של כ-80 קמ"ש, שרד את התאונה. חודשיים לאחר מכן לא שיחק המזל לנהג ב'טסלה X' שהשתמש בטייס האוטומטי שלו בשעת בוקר על כביש מהיר בקליפורניה. המכונית פגעה במחסום בטון בירידה מן המחלף, נפגעה על-ידי כלי רכב נוספים ועלתה באש.

    חודשיים נוספים חלפו ושוב התרחשה תאונה בין טסלה S לבין כבאית, הפעם במדינת יוטה שבארה"ב. בתאונה זאת המכונית נסעה במהירות קרובה ל-100 קמ"ש ופגעה בחלקה האחורי של הכבאית, אבל הנהג שרד את התאונה. בחודש מרץ 2019 שוב התרחשה תאונה בין טסלה, הפעם ממודל 3, לבין משאית, שוב בפלורידה, וגם בתאונה זאת נקבע שהטייס האוטומטי לא זיהה את המשאית ולא עצר את המכונית.

    לקריאה נוספת: טסלה לא עוצרת: חושפת את הדור הבא של הטייס האוטומטי

     

     

    חשוב להדגיש שתאונות שמתרחשות עם מכוניות מתוצרת טסלה הן בבחינת "אדם נשך כלב", כלומר שמדובר במספר זעיר של תאונות גם ביחס למספר כלי הרכב מתוצרת טסלה שמתגלגלים על הכבישים, וגם ביחס למיליוני תאונות אחרות שלא זוכות לכותרות חדשותיות. ובכל זאת, שני הדברים שמטרידים לגבי 'טסלה' הם ראשית לכל השם של המערכת – "טייס אוטומטי", ושנית – הנטייה שלה להתרסק לתוך עצמים גדולים שקשה מאד לפספס.

    למרות השם המטעה – למכוניות טסלה אין עדיין יכולת לפעול בבטחה כ"מכוניות אוטונומיות", ונהגים חייבים להימצא 100% מן הזמן במצב מנטלי שמאפשר להם לקחת פיקוד במהירות על המכונית כדי להימנע מתאונות. עובדה זאת גם מאירה באורות אזהרה מהבהבים את הקושי הגדול ביותר שצפוי לכולנו בתקופת המעבר בין נהיגה אנושית לנהיגה ממוחשבת מלאה. רגע לפני שלא מעט חברות, בהן גם מובילאיי הישראלית, מגלגלים לכבישים מוניות רובוטיות בהמוניהן, חשוב לוודא שאלה יצוידו בכל החיישנים הנדרשים, ובתוכנות המתאימות, כדי למנוע אסונות.

    The post הטייס האוטומטי של טסלה שוב התנגש במשאית appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הטייס האוטומטי של טסלה שוב התנגש במשאית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.