• Ad
  • האם CENS MATERIALS תצליח לשפר את סוללות הליתיום-יון?

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    כמו חיסון לקורונה, מדענים בכל רחבי העולם נמצאים במרוץ מטורף אל "הגביע הקדוש" בתחום ההנעה החשמלית, ומתאמצים למצוא פתרונות כימיים ופיזיקליים והמצאות שישפרו את תכולת הסוללות, יקצרו את משך זמן הטעינה שלהן ואת כמות האנרגיה שמתבזבזת כחום בתוך כדי טעינה, ויאריכו את אורך החיים הבריא שלהן.

     

     

    חברת הסטארט-אפ CENS MATERIALS מבאר שבע השלימה לפני כחודש גיוס של 1.5 מיליון דולר מקבוצת משקיעים בהובלת המשקיע הבריטי וינסנט צ'נגוויז, וזאת לאחר גיוס CEED בהיקף של 650 אלף דולר בשנת 2014. החברה הוקמה באוקטובר 2013 במטרה לפתח חומרים שישפרו את הכימיה והביצועים של סוללות ליתיום-יון, ולטענת אנשי החברה הם "פיתחו תהליך תעשייתי מבוסס פטנט המגדיל משמעותית את קיבולת האנרגיה של הסוללה ומקצר את זמן הטעינה שלה". עם זאת, אנשי החברה טרם פרסמו נתונים מספריים אודות אחוזי השיפור בשני המדדים החשובים האלה.

    CENS MATERIALS הוקמה לפני כשבע שנים במסגרת חממה טכנולוגית של חברת אלביט מערכות אשר נקראת Incubit Technology Ventures ואשר הוקמה באותה שנה. חממה זאת מתמקדת בחברות "טכנולוגיה עמוקה" שנמצאות בשלבי הקמה מוקדמים. לדברי אנשי CENS MATERIALS, הטכנולוגיה שבה הם ממוקדים מבוססת על שימוש בחומר שנקרא "צינוריות ננו פחמן", והפטנט שלהם מאפשר לשלב אותו בתהליכי הייצור התעשייתי הקיימים מבלי שיהיה צריך לשנות אותם. לדבריהם, שילוב החומר לא מייקר כמעט את עלות הייצור של הסוללות, ואף מאפשר לייתר את השימוש בקובלט, חומר שהמקורות שלו מוגבלים והכריה שלו מזהמת מאד את הסביבה.

     

    מיכאל ברומפמן

     

    מיכאל ברומפמן, מייסד החברה והמנכ"ל שלה, מסר בהודעת החברה לעיתונות שהכסף שגוייס ישמש כדי להעביר את החברה משלב המחקר והפיתוח לשלב של טרום ייצור. התוכנית היא להקים מתקן "חצי תעשייתי" שבו ייבנו תאי סוללות עם קיבולת אנרגיה גבוהה, ואלה יסופקו ליצרניות המובילות בתעשייה – מן הסתם לצורך בחינה והערכה. החברה עדיין לא דיווחה על לקוחות אבל אנשיה טוענים שהיא "נמצאת בקשרים עסקיים", מן הסתם עם יצרניות של סוללות ליתיום-יון.

    הצוות של CENS MATERIALS מונה כיום בנוסף לברונפמן גם את הדוקטורים טטיאנה גולוב וואדים גולדשטיין, ויחד הם מבטיחים להפחית את משקל הסוללות החשמליות, להגדיל את תכולת האנרגיה שלהן, ולהפוך אותן עמידות יותר לטעינה מהירה ובטוחות יותר לשימוש שוטף. בין השאר, הפרויקט שלהם קיבל מימון מתוכנית המחקר והחדשנות של האיחוד האירופי Horizon 2020.

     

    The post האם CENS MATERIALS תצליח לשפר את סוללות הליתיום-יון? appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.