• Ad
  • האם סין עוקפת את שאר העולם עם מוניות אוטונומיות?

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    בשעה שספקנים רבים ברחבי העולם טוענים שאנחנו נמצאים "מרחק שנות דור" ממכוניות אוטונומיות טהורות, נראה שמירוץ החימוש בדרך אל המונית הרובוטית המסחרית הראשונה נמצא בעיצומו.

     

     

    מוקדם יותר השנה התקוטטו ביניהן 'טסלה' ו'אובר' בשאלה מי מהן תהיה ראשונה בשוק עם מונית רובוטית, אבל החל מסוף השבוע האחרון נדמה ש"שניים רבים – שלישי לוקח". חברת ההסעות השיתופיות 'דידי' הסינית השתתפה ב"כנס הבינה המלאכותית" שנערך כעת בשנחאי, והציגה את "המונית הרובוטית" שלה אשר, לטענתה, מגיעה ל"רמה 4" שהיא רמת אוטונומיה כמעט מלאה.

    אנשי דידי טוענים שכבר בחודשים הקרובים, ועוד לפני סוף 2019, הם יפרשו צי של כ-30 מוניות רובוטיות באחד הפרברים העסקיים של שנחאי, ג'יאדינג שמו, ויהיה אפשר להזמין אותן באפליקציה הסלולרית שלהם. לדבריהם, בכל מונית רובוטית יישב אמנם בשלב ראשון נהג "מטעמי בטיחות", אולם למכוניות יש יכולת אוטונומית כמעט מושלמת ולכן הם מאמינים שלאדם הזה לא תהיה יותר מידי עבודה לעשות.

    דידי היא חברת הסטארטאפ הגדולה ביותר בסין בתחום התחבורה, וג'ידי בו, סמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי של החברה אמר בעת השקת המכונית ש"לדידי יש פוטנציאל להפוך לחברה הראשונה בעולם אשר מממשת שירות מוניות רובוטיות רחב היקף בסין. דידי משתפת פעולה עם עיריית שנחאי כדי לפרוש את השירות שלה ברחובות העיר, ובהמשך היא מתכוונת להפעיל את השירות בשלוש ערים נוספות בתוך כשנתיים-שלוש מהיום. דידי גם לא מסתירה את כוונותיה להפעיל מוניות רובוטיות גם מחוץ לסין. היתרון של החברה נובע משלושה מקורות שונים.

    ראשית, הרגולציה בסין, ודאי עבור חברות סיניות, פחות נוקשה מזאת האמריקנית או אפילו האירופאית. שנית, הסינים הם שוחרי טכנולוגיה והמדינה מתאמצת מאד להוכיח עליונות טכנולוגית, ולכן גם מסבסדת חברות שמפתחות טכנולוגיה, כמו גם יישומים של טכנולוגיות מתקדמות. גם ל'דידי', אשר יצרה סוג של "הפרדת כוחות" או "הפרדת שווקים" מאובר, יש אינטרס להוכיח עליונות טכנולוגית על-פני יריבותיה הגדולות. שלישית, בסיס הנתונים של האפליקציה של דידי הוא הגדול מסוגו בעולם וכולל כבר כ-550 מיליון משתמשים, והוא מכיל כבר המון מידע אודות מסלולי הנסיעה המועדפים על משתמשיו.

    יתרון מקומי

     

    דידי נוסדה בשנת 2012 וארבע שנים לאחר מכן רכשה את הפעילות של 'אובר' בסין. בשונה מ'אובר', אשר משתפת פעולה בעיקר עם 'וולוו', או מ'טסלה' שבונה את המכוניות שלה בעצמה, האסטרטגיה של 'דידי' היא לעבוד מול כל יצרנית רכב שמוכנה לעבוד איתה, ומחלקת הנהיגה האוטונומית של החברה (שנוסדה מוקדם יותר השנה) היא חלק מברית בין יצרניות רכב סיניות, יצרניות סוללות, וחברות טלקומוניקציה. בין השאר חברים בברית הזאת גם טויוטה (אשר בעצמה מושקעת ב'דידי' בהשקעה פרטית), פולקסווגן – שהיא יצרנית הרכב הזרה הגדולה בסין, פורשה (ששייכת לפולקסווגן) והספקית הקנדית של חלקים לרכב – 'מגנה'.

    אחת המתחרות העיקריות של 'דידי' בדרך אל הבכורה בתחום האוטונומיה היא ענקית סינית אחרת – חברת 'באידו' – שהיא ה"גוגל הסינית", וגם חברה זאת הכריזה לא מכבר על כוונתה להשיק מכונית אוטונומית עוד השנה. באידו צפויה להתחיל את "פרויקט אפולו" שלה, שהוא "פלטפורמה לנהיגה עצמית" במחוז הונאן בסין בהמשך השנה.

    לכאורה, מי שמובילה כיום את הפיתוח בתחום הרכב האוטונומי היא "גוגל המקורית", או, נכון יותר, חטיבת 'ויימו' מבית 'אלפבית', אשר עד היום ביצעה כבר יותר מ-1.6 מיליון קילומטרים של נהיגה אוטונומית בתנאי ניסוי. בסוף השנה שעברה החלה ווימו בניסוי ציבורי מוחגבל בהיקפו (Waymo One), באזור מוגבל באריזונה. מתמודדת נוספת בזירה הזאת היא ג'נרל מוטורס, אשר גם היא הבטיחה לנו מכונית אוטונומית "בקרוב".

     

    The post האם סין עוקפת את שאר העולם עם מוניות אוטונומיות? appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.