• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אם יצא לכם לצפות פעם בשידורי האולימפיאדה בטח יצא לכם לתהות מדוע מופיעים בתחרות הספורטיבית הגדולה בעולם ענפי ספורט שוליים/הזויים כמו קארלינג וקליעה ברובה אוויר או אפילו רכיבה על סוסים בעוד לספורט המוטורי אין כל ייצוג. ובכן, יתכן מאד שבאולימפיאדת פריז 2024 המצב ישתנה ונזכה סוף סוף לראות ענף ספורט מוטורי במסגרת האולימפית.

    בדיונים שמקיימים בימים אלו ראשי פדרצית האופנועים העולמית (FIM) עם ראשי הועד האולימפי תבצע משא ומתן כדי להכליל תחרות אופנועי טריאל במסגרתה משחקים האולימפיים שייערכו בעוד 5 שנים בפריז. במקביל מנסים אנשי ה-FIM להכין את הקרקע, תרתי משמע, ולהביא ייצוג של ענף הטריאל גם לאליפות העולם באתלטיקה בשנת 2021 ואליפות אירופה בשנת 2023, כחזרה גנרלית לקראת ההופעה במשחקים האולימפיים.

    אלא שכאן המקום לצנן את ההתלהבות ולהבהיר שהכוונה איננה להכניס את הטריאל כספורט אולימפי, אלא כתחרות נלווה למשחקים האולימפיים. האפשרות הזו עלה על הפרק לאחר שבאולימפיאדת טוקיו שתיערך בשנה הבאה יתווספו למשחקים חמישה ענפי ספורט לא אולימפיים שנועדו להרחיב את מגוון התחרויות לקהל ולחשוף אותו לענפי ספורט חדשים.

    הבחירה של ארגון ה-FIM לנסות לקדם דווקא את ענף הטריאל הגיעה לאחר שענף זה עונה בצורה הטובה ביותר על חמשת הדרישות שהציב הועד האולימפי עבור ענפי ספורט נלווים לאולימפיאדה והם: ספורט צעיר ומתפתח, פתוח לתחרות לגברים ונשים, בעל עניין לצפייה, מתקיים בכל היבשות ואינו דורש יצירת תשתיות חדשות. לפי קריטריונים אלו קשה שלא לבחור דווקא בטריאל, שהוא ענף נפוץ בעולם המספק לצופים בו חווית צפייה מרתקת וניתן לקיים אותו כמעט בכל מקום אפשרי.

    סיבה נוספת לבחירה של ארגון ה-FIM בטריאל נובעת מהניסיון לקדם את ליגת Trial E-Cup שנפתחה בקיץ האחרון. כמו ליגות מרוצים נוספות על טהרת ההנעה החשמלית, ב-FIM רוצים לקדם את המעמד של ליגת Trial E-Cup למעמד שווה לכל הפחות לזה של האליפויות הרגילות של כלים מונעי בנזין, זאת מתוך הבנה שתעשיית האופנועים כולה תעבור להנעה חשמלית ביום מן הימים.

    אם נודה על האמת, ענף הטריאל הוא גם המתאים ביותר להופיע לצד המשחקים האולימפיים כיוון שזהו מענפי הספורט המוטורי בהם מהירות נסיעה אינה מרכיב מרכזי בתחרות וישנה יותר חשיבות ליכולת הגופנית והטכנית של הרוכב על פני היכולת הדינאמית של האופנוע.
    מי יודע, אולי אם המהלך יצליח נזכה לראות ביום מן הימים תחרויות ספורט מוטורי כענף ספורט אולימפי בפני עצמו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם הטריאל בדרך לאולימפיאדה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.