• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    זוכרים את ב.מ.וו C1? בשנת 2000 הוציא ב.מ.וו לשוק את הקטנוע הראשון מתוצרתה, וכדרכה של ב.מ.וו היה מדובר במשהו חדשני שלא ראינו קודם לכן. הבאווארים החליטו לייצר קטנוע שימשוך קהלים חדשים לתחום הדו-גלגלי, ולשם כך החליטו לטפל בחשש הגדול שגורם לאנשים להסתייג מרכב דו-גלגלי והוא הבטיחות. הפתרון? פשוט להוסיף גג. ב.מ.וו C1 היה למעשה קטנוע בחלקו התחתון שנבנה עם חופה ושמשה קדמית המחוברים לשלדת הקטנוע. המעטפת הייתה אמורה לספק הגנה לרוכב בזמן נפילה וגם הגנה מפני הגשם, כשבנוסף הציע C1 גם מגב קדמי וחגורת בטיחות.



    הרעיון אולי היה מהפכני, אבל הביצוע היה בעייתי. עם משקל עצמי גבוה של 185 ק”ג ומנועים צנועים בנפחי 125 ו-200 סמ”ק ב.מ.וו C1 לא ממש הצטיין בביצועיו וגם העיצוב המוזר של סדנת ברטונה האיטלקית לא עזר לציבור לעכל את הקונספט. בסופו של דבר, גם מחיר הקטנוע היה גבוה ואחרי כשלון חרוץ במכירות ב.מ.וו הפסיקו את הייצור שנתיים בלבד לאחר שהחל ה-C1 להימכר. הקונספט של קטנוע עם גג לא תפס גם במקרים אחרים, כמו למשל של בנלי אדיבה שהציע גג קל יותר ומתקפל, וגם הוא הפך לאפיזודה חולפת.

    ב.מ.וו עצמה חזרה לרעיון הקטונוע עם גג לפני כעשור שהחיו את ה-C1 לרגע בתור קונספט לקטנוע חשמלי, אך מאז הרעיון נגוז. לפחות עד עכשיו. לאחרונה התגלה כי ב.מ.וו עדין חושבת שיש מקום לקטנוע עם גג, והיא הגישה מסמכי פנטנט על קטנוע שכזה, אך בקונספט שונה מהותית מזה של ה-C1 הכושל.



    על פי מסמכי הפטנט, הרעיון הוא להציע יחידת מושב/גג אינטגרלית הניתנת להרכבה על גבי פלטפורמה קיימת, כשבמקרה הזה הבסיס הוא ה-C אבולשן החשמלי. המכלול משלב בתוכו מושב זקוף חדש עם חגורת בטיחות אינטגרלית וגם שמשה קדמית המתחברת לחלקו הקדמי של הקטנוע. היתרון הגדול של הרעיון הוא דווקא על פס הייצור, כך שניתן לבנות את הגרסה הסגורה לצד הגרסה הסטנדרטית ובכך לחסוך בעלויות. באותו אופן ניתן גם להסב קטנוע רגיל קיים ולהרכיב עליו את יחידת המושב/גג התואמת. יתרון נוסף של הפטנט הוא עבור הלקוחות, כאשר יהיה קל וזול יותר להחליף את החלקים במקרה של תאונה.

    אם ב.מ.וו אכן תביא את הרעיון המעניין לפס היצור, עדין עומדת שאלה גדולה על הפרק והיא האם באמת יש מי שרוצה קטנוע עם גג?  שכן עם כל הכבוד לבטיחות חווית הרכיבה והמהות של רכיבה על דו”ג די נפגמת אם יושבים בתוך בועה. יתכן שאם אכן תצליח ב.מ.וו להציע קטנוע שכזה במחיר סביר ועם ביצועים ראויים, בניגוד ל-C1 המקורי, קטנוע עם גג יהפוך להיות מחזה נפוץ בעשור הבא.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם ב.מ.וו C1 יעשה קאמבק?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.