• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מהודעה מפתיעה וחשובה שפרסמה הלילה 'אינטל' עולה שענקית השבבים, שזכתה בכניסה מרשימה אל תחום האוטו-טק על גבה של 'מובילאיי' הישראלית (ובעשותה כך הזניקה לגבהים חדשים את כל תעשיית האוטו-טק הישראלית) – מתכוונת להנפיק את 'מובילאיי' בבורסה בארה"ב.

     

    האם אינטל תעשה סיבוב מוצלח על מובילאיי?

    מובילאיי הייתה, ועודה, אחת החברות הראשונות ופורצות הדרך בתחום מערכות סיוע לנהג (ADAS) ולאחר מכן בתחום הרכב האוטונומי, במיוחד בתחומי זיהוי הסביבה באמצעות ראייה ממוחשבת ומיפוי הדרכים באמצעות מיליוני "עיניים" על הכבישים.

    מן הדיווח של אינטל עולה שמובילאיי צפויה להציג צמיחה של יותר מ-40% בהכנסות בסיכום 2021, וזאת לאחר שזה לא מכבר סיפקה את הצ'יפ ה-100 מיליון שלה לתעשיית הרכב. בנוסף, מובילאיי מפתחת עם מספר שותפות אסטרטגיות מונית אוטונומית ובין השאר מקיימת ניסויים מעשיים בישראל בארה"ב, באירופה ובאסיה. לפי הדיווח של אינטל בכוונתה להישאר בעלת השליטה במובילאיי ולהחזיק ברוב הבעלות, וכמובן תמשיך להציב את מובילאיי – ואת פרופ' אמנון שעשוע שייסד אותה, בראש תחום הרכב אצל אינטל.

    אנשי אינטל צופים שעד לשנת 2030 יתפסו שבבי סיליקון כ-20% מכלל רכיבי החומרה במכוניות פרימיום (ומן הסתם פחות מכך בכלי רכב פחות יקרים). ההנפקה הצפויה של מובילאיי מתוכננת לאמצע שנת 2022 באמצעות הנפקת מניות חדשות לציבור, וההצעה לציבור כוללת, בשרשור, גם את שיתוף הפעולה שמתקיים בינה לבין חברת 'מוביט' הישראלית אשר נרכשה על-ידי אינטל תמורת כמיליארד דולר והוכפפה במידה מסוימת למובילאיי.

    אינטל רכשה את מובילאיי לפני כארבע שנים במה שהייתה בשעתו הרכישה בהיקף הכספי הגדול ביותר באוטו-טק הישראלי, ומאז גדלו הכנסות החברה באופן דרמטי. מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, מצוטט בהודעת החברה לעיתונות כשאמר ש"רכישת מובילאיי בידי אינטל היא הצלחה גדולה. מובילאיי הציגה רווחי שיא, שנה אחרי שנה, ובשנת 2021 צפויים הרווחים להיות גדולים ביותר מ-40% ביחס לאשתקד. זה מדגיש את התועלת המשמעותית של השותפות המתמשכת שלנו לשתי החברות".

     

    האם אינטל תעשה סיבוב מוצלח על מובילאיי?

     

    פרופ' אמנון שעשוע צוטט באותה הודעה לעיתונות כאומר ש:"מובילאיי נהנתה מצמיחה מואצת והזדמנויות רבות מאז הצטרפותה למשפחת אינטל, כמעט שילשה את אספקת השבבים השנתית, את רווחיה, ואת מספר העובדים שלה. שיתוף הפעולה שלנו עם אינטל ממשיך לספק למובילאיי משאבים טכניים ותמיכה יקרי ערך, אשר הניבו תזרים מזומנים שמאפשר לממן פיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית מן ההכנסות השוטפות. שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין מובילאיי לאינטל ימשיך לספק פתרונות פלטפורמה מעולים עבור לקוחותינו".

    מובילאיי הונפקה לראשונה בשנת 2014 ונרכשה על ידי אינטל בשנת 2017, לאחר שזו קנתה את כלל המניות המונפקות של החברה. לפי הודעת החברה אינטל תישאר בעלת מניות הרוב לאחר ההנפקה החדשה, ו"אין לה כוונה לבצע ספין-אוף או למכור את בעלות הרוב שלה במובילאיי בדרך אחרת". אפשר להעריך שאנשי אינטל מבקשים למנף את הגאות הנוכחית בשוק ההון ואת סכומי הכסף האדירים שמחפשים נתיב בהיעדר אפשרויות השקעה מעניינות אחרות.

    לא מיותר להזכיר, בהקשר הזה, שב-25 באוקטובר השנה חצה שווי המניות המונפקות של טסלה את רף טריליון הדולר, סכום מנותק לחלוטין מן הערך הריאלי של כל שאר יצרניות הרכב בעולם. לשם השוואה, בשנת 2017 שילמה אינטל 15.3 מיליארד דולר תמורת מובילאיי, סכום שבשעתו נראה דימיוני אבל ביחס לטסלה נשמע אחרת לגמרי. בין אם "אפקט טסלה" נובע מן הסיבות שנזכרו לעיל, או מתוך אמונה אמיתית בפוטנציאל ההכנסות העתידי של החברה הזאת, או מכל סיבה אחרת – יש מצב שאנשי אינטל מזהים הזדמנות לעשות סיבוב מאד מוצלח על ההשקעה שלהם ב'מובילאי', ושעדיף לקצור את הפירות כעת, כאשר השוק בשיאו.

    The post האם אינטל תעשה סיבוב מוצלח על מובילאיי? appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם אינטל תעשה סיבוב מוצלח על מובילאיי?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.