• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    אפילו פרומיל מתקציב התשתיות האדיר שהוקצה על-ידי הממשל החדש בארצות הברית (בהיקף של כ-1.2 טריליון דולר) יכול לאפשר למאות ערים ברחבי המדינות השונות להפוך את מערכות הרמזורים המיושנות שלהן לחכמות. זה בדיוק המקום ש-NoTraffic הישראלית יכולה לעזור בו, ודביר רזניק, מנהל השיווק של הסטארט-אפ התל אביבי, מסביר איך הופכים "כביש טיפש" למסדרון תנועה חכם.

     

     

    רזניק: "המטרה של NoTraffic היא לחבר את כל מה שקשור לתשתיות צמתים לרשת דיגיטלית. מדברים הרבה על עומסי תנועה ועל זיהום אוויר בערים, אז המטרה שלנו היא לעבוד עם ערים כדי להגביר את הבטיחות וליעל את התנועה".

    ש: אז ברמה הבסיסית ביותר אנחנו מדברים על "רמזור חכם"?
    רזניק: "אנחנו משתמשים בבינה מלאכותית וראייה ממוחשבת כדי לזהות את כלל משתמשי הדרך, לא רק מכוניות אלא גם אופניים, הולכי רגל, תחבורה ציבורית, קורקינטים חשמליים, אפילו אנשים על כסאות גלגלים שזקוקים ליותר זמן במעבר צומת, ויודעים לנתב ולהעריך את כיוון התנועה שלהם. הסנסור שיושב בצומת מתנהג כמו שחקן שחמט מאד מאד מתוחכם שיודע לנתח עשרות אלפי תסריטים של "מה קורה אם?"

    אם יש לי צומת עם שלושה נתיבים ועשרה כלי רכב בכל נתיב אז יש לי 30 כלי רכב שנוסעים כעת לכיוון הצומת הבאה, שבה יש רק שני נתיבים. אנחנו מנתחים איך כלי הרכב יסתדרו מחדש בתור שנוצר, מאיפה מגיעים עוד כלי רכב – מכוניות, אופניים, הולכי רגל, משאיות, אוטובוסים, מה נתיב התנועה של כל אחד מהם ואיך צריך לתזמן בזמן אמת את מופע הרמזור כדי להשיג יעילות מרבית".

     

    דמיינו לכם עולם ללא פקקים

    ש: פיזית אתם צריכים לשבת על כל רמזור? אתם פעילים רק בערים? גם מחוץ לעיר?
    רזניק: "אנחנו בהגדרה חברת Urban mobility והלקוחות העיקריים שלנו הן עיריות. אנחנו פעילים בארצות הברית במספר ערים מרכזיות כמו פיניקס, אריזונה – שהיא העיר החמישית הכי גדולה בארה"ב, טוסון, צ'נדלר, פאלו אלטו, התחלנו כעת גם בטקסס, ובדרך כלל מה שאנחנו עושים זה מוכרים "מסדרון".

    קח לדוגמא את רחוב אבן גבירול בתל-אביב, והמטרה היא להבין איך התנועה מתנהלת ברחוב אבל לא רק איך אני משפר את התנועה בציר המרכזי אלא גם איך אני משפר את התנועה ברחובות שמזרימים ומפנים מן הציר המרכזי, וגם כמובן הולכי רגל. פיזית אנחנו יושבים בכל הצמתים של ציר התנועה. הרבה מאד שירותים שאנחנו רגילים לקבל, למשל משלוחים בעיר, מחוברים לאינטרנט. רמזורים, לעומת זאת – לא מחוברים לשום דבר. 99% מן הרמזורים בארצות הברית רצים על תוכניות קבועות ולא יכולים להגיב לשום דבר בזמן אמת. אם תגיע אליהם באחת לפנות בוקר ותהיה המכונית היחידה על הכביש תצטרך להמתין באדום. אנחנו עובדים עם הלקוחות שלנו כדי לפתור בעיות כאלה".

     

    דמיינו לכם עולם ללא פקקים

     

    ש: תאר לנו את ציר הזמן וההיסטוריה של NoTraffic
    רזניק: "החברה הוקמה בשנת 2017 על-ידי טל קרייזלר, אוריאל כץ ואור סלע. אוריאל חשב על הבעיה כמעט 10 שנים לפני כן כאשר המתין בצומת באחת לפנות בוקר וכמהנדס הוא הבין שיש בעיה שזקוקה לפתרון. גייסנו עד היום 25.5 מיליון דולר בסבב A, אנחנו יושבים בתל-אביב ליד יד אליהו, יש לנו 50 עובדים ואנחנו מגייסים הרבה יותר.

    מה שמיוחד בפתרון שלנו זה שהוא כולל, כלומר "מקצה לקצה". אנחנו מפתחים את החומרה, וגם מפתחים את האלגוריתמים של הבינה המלאכותית ואחראים לרשת האספקה. אנחנו מפתחים את ה"Back end" ואת ה"Front end", חלק מן הפתרון שלנו ללקוח הוא מרכז בקרת תנועה כדי שמהנדסי התנועה ומתכנני הערים יוכלו לסמוך על זה שיש מי שמסתכל על מה שקורה 24/7. בישראל יושב כמובן מרכז הפיתוח ויש לנו צוות גדול בארצות הברית".

    ש: אז כרגע כסף, אנחנו מקווים, לא חסר, ומה האתגר הבא?
    רזניק: "האתגר הבא הוא קנה מידה, זה חלק מן ההגדרה של סבב A – כדי ליצור סקייל אפ. כעת אנחנו רואים ביקוש גובר והולך לפתרון שלנו, בעיקר אחרי שממשל ביידן העביר תקציב תשתיות עצום של 1.2 מיליארד דולר. אגב, עוד קודם לכן ערים היו מאד בעניין של חדשנות כי יש להן בעיה אקוטית של מחסור בכח אדם, בעיקר של מהנדסי תנועה ומתכנני ערים".

    ש: החדשות שלכם בוועידת התחבורה החכמה 2021 מגיעות מארצות הברית.
    רזניק: "כן, אנחנו מאד ממוקדים בשוק האמריקני, בארצות הברית לבדה יש כ-300 אלף רמזורים, זה שוק גדול שאנחנו רוצים לכבוש והחדשות הן שאנחנו מתחילים לעבוד עם משרד התחבורה של טקסס, ועם הערים הגדולות בטקסס".

    ש: איך זה ש"אין נביא בעירו"? אנחנו רוצים שתפתרו גם לנו את בעיית הפקקים.
    רזניק: נכון, זאת שאלה שאנחנו נשאלים לא מעט, אנחנו כמובן נמצאים בקשרים טובים עם גורמי המקצוע במשרד התחבורה ונתיבי איילון, עשינו פרויקט גדול באשדוד עם ה'ליבינג לאב' שבניהול סמדר איצקוביץ', אבל איפה שהוא זה לפעמים נתקע.

    כחברת סטארט-אפ עם "שמיכה קצרה" אנחנו צריכים לפעמים לבחור איפה לא להיות יותר מאשר איפה כן להיות. קל לנו יותר בארצות הברית כי מודל העבודה מולם שבו לכל מדינה יש את משרד התחבורה שלה וכל מדינה עובדת עם התקציב שלה. למשל במשרד התחבורה של קליפורניה מועסקים כ-22,000 עובדים עם תקציב שנתי של כ-7 מיליארד דולר, שזה הרבה מאד כסף עוד לפני חוק התשתיות החדש. כרגע אנחנו בארצות הברית, מתרחבים לקנדה ולמדינות שונות באירופה".

    ש: ואיך תיראה 2022 מבחינתכם?
    רזניק: "זאת תהיה שנה חשובה שבה נהיה בהרבה יותר מקומות ויהיו לנו הרבה מאד התקנות, ויהיו לנו הרבה מאד הכרזות גם בהיבטים מסחריים וגם בהיבטים פיננסיים. אתמול הנחנו כאן את הפאנל של ניהול תנועה בערים חכמות ובדרך כלל אתה מתייחס לתמונה של כל העיר ובודק איך אתה מכניס כמה שיותר מערכות לתוך העיר. יש לנו בארסנל הרבה מאד כלים שלא את כולם חשפנו עד כה".

    ש: יש לכם מתחרים?
    רזניק: "אם אתה פועל בתחום שבו אין לך מתחרים כדאי שתבדוק את עצמך. כמובן שיש לנו מתחרים, גם גדולים וגם קטנים, אבל אנחנו במקום מאד טוב מבחינת המודל העסקי והדרך שלנו לשוק, בין אם זה ישירות מול העיריות ובין אם דרך שותפים עסקיים כמו 'קוואלקום' או AT&T שאנחנו עובדים איתם, ואנחנו מצפים לבשורות טובות".

    The post דמיינו לכם עולם ללא פקקים appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דמיינו לכם עולם ללא פקקים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.