• Ad
  • ג'ילי מחפשת בישראל פתרונות דיגיטליים לרכב חשמלי

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    אחת מתוך לא מעט חברות בינלאומיות חשובות שמתעניינות בטכנולוגיות שיש לאוטו-טק הישראלי להציע היא CEVT – מרכז החדשנות של קבוצת ג'ילי – יצרנית הרכב הסינית המרתקת ביותר בעולם. ג'ילי היא לא רק יצרנית הרכב הסינית הפרטית הגדולה ביותר אלא גם אחת הנועזות והמתקדמות בסין, ומי שכבר מחזיקה בכ-10% מן הבעלות בדיימלר-בנץ (החברה האם של מרצדס), ובבעלות מלאה בוולוו השבדית ובעלוטת חלקית בפרוטון המאלזית, לוטוס הבריטית ומספר חברות מעניינות נוספות, בהן מותגים שהיא עצמה המציאה והקימה.

     

     

    CEVT, אשר נוסדה בשנת 2013, פעילה בישראל באמצעות מרכז החדשנות 'קוואנטום', ובכנס תחבורה חכמה שהתקיים החודש בישראל ביקר אותנו פיטר סטאוורד, ראש מערך החדשנות ב-CEVT אשר השתתף בפאנל מעניין בנושא מהפכת התחבורה החשמלית (בהנחיית ריאן פישר מבלומברג NE). CEVT יושבת בגוטנברג שבשבדיה, לא הרחק מן הנכס האסטרטגי הראשון, אולי גם החשוב ביותר, שאותו רכשה ג'ילי: וולוו מכוניות (להבדיל מחברת המשאיות והציוד הכבד). שני הארגונים אמנם נפרדים, וגם לוולוו עצמה יש מרכז חדשנות, אבל הקשרים השוטפים קיימים, בין השאר מכיוון ש-CEVT אוספת ומפתחת טכנולוגיות עבור קבוצת ג'ילי כולה.

    אחד מתחומי העניין המרכזיים של CEVT הוא הדיגיטליזציה אשר משנה במהירות את תעשיית הרכב ופותחת פתח למודלים עסקיים חדשים, משבשי שוק. באופן יותר ספציפי אנשי CEVT מחפשים פתרונות תוכנה, כמו גם פתרונות שיאפשרו למערכים הקיימים של הקבוצה לפעול ברמת יעילות גדולה יותר, ורכיבים שיכולים לשפר את היכולות של הפלטפורמות המודולריות שעליהן נבנים עשרות דגמי רכב שונים של הקבוצה.
    ל-CEVT יש שיתופי פעולה ומיזמים משותפים עם אוניברסיטאות, מרכזי מחקר וסטארט-אפים ברחבי העולם, בין השאר, למשל, עם הטכניון בישראל.

    ש: פיטר סטאוורד, ראש מחלקת החדשנות ב-CEVT, מה הארגון שלכם עושה?
    ת: אנחנו חלק מקבוצת ג'ילי, ואנחנו מפתחים פתרונות ניידות למחר שונה. זה אומר כלי רכב חשמליים עם שירותים דיגיטליים שמותאמים לעתיד.

    ש: ובאילו סוגים של טכנולוגיות אתה מתעניין?
    ת: אנחנו מעוניינים למצוא טכנולוגיה שנמצאת בתא הנוסעים, אבל גם טכנולוגיה שתסייע למשתמשים רגילים בכלי רכב חשמליים. אז החיפוש שלנו די רחב ופתוח. ואנחנו כאן בישראל, כי אנחנו מאוד אוהבים את התרבות ואת הפתיחות ואת הגישה של נטייה קדימה, גישה של "אומת הסטארט-אפ" שכאן. אז אני כל כך שמח להיות כאן.

    ש: לוולוו כארגון יש מערכת יחסים ארוכת שנים עם האוטו-טק הישראלי דרך חברות וחממות טכנולוגיות. מה ניסיון האישי שלך מן הביקור בישראל?
    ת: יש לי ניסיון אישי של יומיים בלבד עד כה בישראל, אבל עד כה הוא רק חיובי.

    ש: האם קיבלתם משהו מן הניסיון של וולוו בישראל או שאתם ארגון נפרד לחלוטין?
    ת: אנחנו ארגון נפרד לחלוטין, אבל כמובן יש לנו מרכזי חדשנות אחרים שבהם אנחנו נמצאים יחד עם וולוו. אז יש לנו, כמובן, אינטראקציה גם עם וולוו.

    ש: המגמות בענף הזה די ברורות לכולם, אבל מה הדברים המיוחדים שאתה מחפש? מהן הטכנולוגיות הספציפיות שהכי מעניינות אותך?
    ת: הייתי אומר שזה מערכות חכמות, או פתרונות. זה יכול להיות תוכנה. אבל זה יכול גם להיות מוצר, כולל תוכנה. אנחנו היום די מתקדמים בפלטפורמות המכניות שלנו. זה מה שעשינו בהצלחה עד היום. ועכשיו אנחנו מתרחבים למוצרים דיגיטליים. שם יש לנו הרבה מה ללמוד אבל גם, אני חושב, חדשנות ופתיחות עם השותפים שלנו היא הדרך הנכונה קדימה.
    הנושא החשוב ביותר כעת הוא קיימות, אבל 'קיימות' לפעמים מתפרשת לא נכון, כאילו שיש לה רק משמעות סביבתית. למעשה (מבחינתנו) קיימות היא האנשים, כדור הארץ, אבל זה גם הרווחים (של חברה). אנחנו מנסים לראות דרך הפרספקטיבה הזאת בכל דבר שאנחנו עושים – בין אם זו תוכנה או פתרון חומרה.

    ש: האם אתה חושב שקורונה שינתה את דרך התקשורת והחיבור עם אנשים? האם העובדה שאתה נמצא כאן באופן אישי תסייע לך להשיג את הקשרים האישיים שאתה מחפש?
    ת: אני חושב בקורונה למעשה סייעה לנו להיפגש באופן דיגיטלי עם אנשים די רחוקים. זה עזר לנו מאוד. וגם כאן בישראל אני מדבר עם הרבה אנשים שאומרים לי את אותו הדבר, שהם התחברו עם אנשים שמעולם לא התחברו איתם בעבר. אז אנחנו למדנו איך לתקשר באופן דיגיטלי בצורה טובה ועכשיו הצלחנו גם לנסוע. אז אני חושב שמעכשיו נחזור לנסוע, אבל אולי לא כמו פעם.

     

     

    ש: מבלי להיכנס לפרטים ספציפיים או על עסקאות שעשית, האם נראה לך שהנסיעה הזאת לישראל הועילה עבורך? האם פגשת חברות ישראליות מעניינות?
    ת: כן, יש לנו מרכז חדשנות כאן בישראל. ועם התמיכה המקומית הטובה הזאת, אנחנו באמת יכולים למצוא את האנשים והחברות שנכון להיפגש איתם. אנחנו רוצים לפגוש כמה שיותר, כמובן, אבל גם בחרנו חברות מסוימות שידענו שאנחנו רוצים להיפגש איתן הפעם.

    The post ג'ילי מחפשת בישראל פתרונות דיגיטליים לרכב חשמלי appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.