• Ad
  • גוגל, מאחוריך! חברת החיפוש הסינית באידו חברה עם ג'ילי לייצור רכב חשמלי אוטונומי

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    שש שנים אחרי שגוגל ואפל החלו לפתח טכנולוגיות לרכב אוטונומי, ובמקביל לחשיפת מגעים בין אפל לבין יונדאי בנוגע לשיתוף פעולה בתחום זה, פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס ידיעה לפיה גם סין עולה על המפה. לטענת רויטרס, שלא הוכחשה על-ידי המעורבים וזכתה לתהודה גם בכלי תקשורת נוספים – ענקית האינטרנט הסינית 'באידו' (Baidu) חברה לאחרונה עם יצרנית הרכב הסינית 'ג'ילי' במטרה לפתח יחד מכוניות חשמליות אוטונומיות. לפי פרסומים בסין, לפני שבחרה בג'ילי ניהלה באידו משא ומתן עם מספר יצרניות רכב אחרות, בהן GAC, FAW וגם עם WM.

     

     

    בכל הקשור לחלק הראשון אין לג'ילי בעיה: לא רק שהיא מחזיקה בנתח של כ-10% מן הבעלות במרצדס ובשליטה מלאה בוולוו, ג'ילי הופכת בימים אלה את 'סמארט' למותג רכב חשמלי לאחר שרכשה את מחצית הבעלות בו ממרצדס, וזאת אחת מיצרניות הרכב הסיניות הנועזות והשאפתניות ביותר.

    לגבי החלק השני, ובכן כאן נכנסת לתמונה חברת באידו, "גוגל הסינית" אם תרצו, אשר שוקדת כבר מאז שנת 2015 על פיתוחה של פלטפורמת קישוריות לרכב שנקראת 'אפולו' ומוגדרת כ"אנדרואיד של עולם הרכב" (ולכן גם היא המתחרה העיקרית של גוגל כיום). באידו כבר מעורבת במספר פרויקטים לפיתוח נהיגה אוטונומית עם מספר יצרניות רכב בסין, ומשקיעה גם בפיתוח מפה דיגיטלית שנחשבת לאבן יסוד לנהיגה אוטונומית.

    על-פי הפרסומים, באידו – אשר נמצאת כעת ערב גיוס הון בהיקף של 3.5 מיליארד דולר בבורסה של הונג קונג, תהיה בעלת השליטה ומחזיקת המניות הגדולה במיזם החדש, ואילו ג'ילי – שתהיה אחראית לכל האספקטים של פיתוח וייצור הרכב – תחזיק במניות מיעוט. עם זאת, שיתוף פעולה כזה עשוי להכניס את 'אפולו' אל כלל המכוניות והמתוגים (הרבים) של ג'ילי.

     

     

    אגב, באידו היא לא ענקית הטכנולוגיה היחידה שמשקיעה בתעשיית הרכב. ענקית הקמעונאות המקוונת 'עליבאבא' הקימה מיזם משותף בהיקף ענק עם יצרנית הרכב הסינית הגדולה ביותר – חברת SAIC הממשלתית – בתחום הנהיגה האוטונומית. במקביל, ענקית התחבורה המשתפת דידי, המקבילה הסינית של 'אובר', הקימה מיזם דומה עם יצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD, שבה מושקע, בין השאר, המיליארדר וורן באפט.

    באידו – לטענתה – צרפה עד כה כ-130 גורמים שונים לפלטפורמת 'אפולו' שלה, בהם גם שחקני מפתח מתעשיית הרכב העולמית כמו פולקסווגן, פורד, BYD, וולוו (ששייכת כאמור לג'ילי) וגם את חברת מיקרוסופט. עלות הפיתוח של הפלטפורמה הזאת עד כה מוערכת במיליארדי דולרים.

    The post גוגל, מאחוריך! חברת החיפוש הסינית באידו חברה עם ג'ילי לייצור רכב חשמלי אוטונומי appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.