• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שוק אופנועי השטח הלוהט והתחרותי הולך להתחמם עוד יותר בקרוב, זאת לאחר שחברת ‘עופר אבניר’ הודיעה כי תתחיל לשווק בישראל את אופנועי גאס גאס. מדובר בהתפתחות מעניינת בפלח שוק האנדורו המקומי שבו נמכרים מידי שנה כ-1,300 כלים, כאשר בשנים האחרונות התרחשו בו תהפוכות רבות כהמשך ישיר לשינויים בשוק האנדורו העולמי. ננסה לעשות סדר קצר בטלנובלה.

    זיכיון היבוא המקומי של גאס גאס הועבר לפני מספר שנים מחברת סמל”ת (יבואנית מכוניות פיאט, אלפא רומיאו, ג’יפ, קרייזלר וסובארו) לידי חברת ‘מטרו מוטור’. במקביל גאס גאס עברה בשנים האחרונות לא מעט משברים ותהפוכות בעצמה, ובהן איחוד עם יצרנית אופנועי הטריאל אוסה (Ossa), פשיטת רגל, רכישה על ידי קבוצת השקעות עם משקיע ישראלי, השבתות וקשיים. ‘מטרו’ הבינו במקביל שהעתיד של גאס גאס לא ברור ובנתיים שמו את יהבם בשוק האנדורו על אופנועי בטא האיטלקיים איתם הצליחו לנגוס בפלח שוק של כ-200 כלים בשנה.


    בחודש ספטמבר האחרון הודיעה ק.ט.מ כי היא רוכשת 60% ממניות גאס גאס ולמעשה משתלטת על החברה הספרדית. ק.ט.מ כבר מחזיקה מאז שנת 2013 גם בהוסקוורנה ויחד איתה שולטת ללא עוררין בשוק אופנועי האנדורו באירופה. הרכישה העלתה ספקולציות לגבי עתידו של מותג גאס גאס בישראל, כשעל פניו האופתיה הסבירה הייתה ש”מטרו’ תמשיך להחזיק בזיכיון לייבא את גאס גאס בדיוק כפי ש’עופר אבניר’ ממשיכה לשווק את אופנועי הוסקוורנה למרות שאופנועי ק.ט.מ כידוע מגיעים ארצה על ידי חברת ‘ד.ל.ב מוטוספורט’. אלא שכאמור מעתה ישווקו אופנועי גאס גאס בישראל על ידי ‘עופר אבניר’, ובכך נמנע מצב חריג ואף קצת אבסורדי ששלושה מותגים של אותו יצרן משווקים על ידי שלושה יבואנים שונים.

    מצד שני, למראית עין, גם השיווק של אופנועי הוסקוורנה וגאס גאס תחת אותה קורת גג יכול להיות בעייתי. אלא שלפחות כרגע התכניות של ק.ט.מ היא ליצור אבחנה מיתוגית ותמחורית ברורה ברורה בין אופנועי שלושת המותגים. ק.ט.מ יהיה המותג הבכיר שיהנה מהחידושים הטכנולוגים הבולטים אבל גם יתומחר בהתאם. כיום אופנועי הוסקוורנה מתבססים על אלו של ק.ט.מ עם מעט שינויים קוסמטים ומכאניים, אך ממוצבים מעט נמוך יותר וזולים בכ-10-15 אחוזים בממוצע.



    בתחום האנדורו גאס גאס תשמש עבור ק.ט.מ כמותג כניסה עם תמחור נוח, שמן הסתם יבוא על חשבון העובדה שאופנועי גאס גאס יציעו מפרט פחות עשיר מדגמי הוסקוורנה וק.ט.מ מקבילים. לפחות בהיבט המקומי המיצוב הזה לא זר לגאס גאס, כאשר בראשית העשור שלטה לתקופה קצרה בתחום השטח בארץ בזכות אופנועים שנמכרו בתמחור אגרסיבי הנמוך בעשרות אחוזים מהמתחרים ובראשם ק.ט.מ.

    נכון לעתה דור אופנועי האנדורו החדש של גאס גאס על בסיס ק.ט.מ אמור להיות מוצג בקרוב ויהיה מעניין לראות אילו פשרות נעשו על מנת לעמוד במיצוב המובטח. אופנועי האנדורו החדשים של גאס גאס אמורים להגיע לישראל לקראת סוף השנה, כשבנתיים כבר בחודש יולי ינחתו בארץ אופנועי הטריאל של החברה שהם כרגע היחידים המיוצרים על ידה ללא שינוי מהותי מאז עברה הבעלות לאוסטרים. שוק הטריאל בישראל הוא איזוטרי למדי, אבל השחקנית הבולטת בו היא, כמה מפתיע, בטא. אם אכן הכל יתרחש כמתוכנן, הקיץ הבא בשטח הולך להיות חם מהרגיל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גאס גאס חוזרת לישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.