• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    התפתחות המסחר באינטרנט הכניסה את הישראלים בשנים האחרונות לקדחת קניות, והתופעה לא פוסחת גם על עלינו הרוכבים. אחד מהיתרונות הגדולים של הרכישה המקוונת הוא להשיג חיסכון משמעותי, לפעמים של עשרות אחוזים, על מוצרים דומים הנמכרים בארץ אפילו לאחר תשלום מיסי היבוא. אלא שאחת המגבלות הגדולות עבור הרוכבים ברכישה מחו”ל, בעיקר כשמדובר בחלפים או ציוד בטיחות, היא הדרישה לבדיקת מעבדה/אישור מכון התקנים שגורמת לעיכוב המוצר במכס במקרה הטוב או לתסבוכת בירוקרטית מורטת עצבים במקרה הרע.

    רוב האנשים שרצו לייבא קסדה לשימוש אישי מן הסתם ויתרו על התענוג המפוקפק של מפגש עם הבירוקרטיה הישראלית והעדיפו לשלם את מחירה בישראל, או להביא אותה במזוודה כשהם חוזרים מחופשה בחו”ל.
    כעת יש בשורה קטנה אך משמעותית שמגיעה עם פרסום צו יבוא העדכני של משרד הכלכלה. על פי הצו, מעתה יבוא של קסדות רכיבה לאופנועים יהיה פטור מהצורך בבדיקות ואישור מעבדה בישראל, במידה והקסדה עומדת באחד מהתקנים המקובלים באירופה או בארה”ב (ECE או DOT). המשמעות היא שכאשר תגיע הקסדה למכס נציג של משרד התחבורה יגיע ויבדוק את הרישום על הקסדה, ובמידה והיא עומדת באחד המתקנים המותרים בישראל תאושר כניסתה במסלול המהיר (לאחר תשלום המיסים).

    מדובר בתקנה קטנה שמהווה התפתחות חיובית מאד, שאולי תתפתח בעתיד להקלות על מוצרי יבוא נוספים. אלא שלפני שאתם רצים ל-eBay להזמין את קסדת חלומותיכם צריך לזכור שמדובר אמנם בתיקון של משרד הכלכלה, אך הדבר דורש גם שיתוף פעולה ואישור של משרד התחבורה, ממנו טרם יצא פרסום או אישור בנושא. כך שבבירוקרטיה כמו ביברוקרטיה, יקח קצת זמן עד שנראה את השינוי בפועל. אנחנו נמשיך לעדכן בהתפתחויות

    מחפשים קסדה החדשה? המדריך המלא לבחירת קסדה

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בשורה לרוכבים: פטור מבדיקת תקינה לקסדות ביבוא אישי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.