• Ad
  • אפריליה טואנו 660 במבחן דרכים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה התחתונה תחילה
    טואונו 660 משלב בין תחושת רכיבה ספורטיבית לשימושיות הגיונית ברכיבה יום יומית ועם מחיר תחרותי ביחס לנייקדים הספורטיביים של דואקטי וק.ט.מ. עם זאת, כדי לעלות על מסלול נדרש שיפור של בולמי הזעזועים.

    עוד ב-TheDoo
    רכיבה ראשונה: אפריליה טוארג 660
    אפריליה RS660 במבחן דרכים
    הונדה CB650R במבחן דרכים

    מי אתה אפריליה טואנו?
    אפריליה הציגה את טואונו ("רעם") המקורי בשנת 2002 כאופנוע עירום ("נייקד") משלים על בסיס ה-RSV הסופר-ספורטיבי שלה, והוא חלק איתו את מנוע ה-1,000 סמ"ק בתצורת V2, שלדה ומכלולים נוספים. בשנת הדגם 2012 הוחלף הדגם בדגם חדש, עם מנוע V4 באותו נפח, שגם הוא מבוסס על RSV.

    בתערוכת מילאנו 2020 השיקה אפריליה את RS660 – אופנוע ספורט חדש בקטגוריית הנפח הבינונית שנברא כדי להעיר את קטגוריית הסופרספורט הקפואה ולהוות אלטרנטיבה שפויה וזולה יותר לאופנועי הארבעה צילינדרים הקיצונים מיפן דוגמת קוואסאקי ZX-6R וימאהה R6. כצפוי וכרגיל, לצד RS660 הושק גם טואונו 660 – גרסה עירומה למחצה של RS עם תנוחת רכיבה סטריטפייטרית פחות מאתגרת, אשר מתאימה יותר לרכיבה יומיומית.

    בחירה בין RS או בטואונו, שחולקים כאמור את רוב המכלולים, היא פחות שאלה של מחיר אלא בראש ובראשונה של סגנון רכיבה ואופי השימוש השגרתי באופנוע, וגם – אם תרשו לנו אמירה חצי פילוסופית – מה אנחנו אוהבים לראות באופנוע שלנו. אחרי הכל, בחירה באופנוע איטלקי קשורה לא מעט בעיצוב שעושה שמח בעין ובלב, ו'טואונו' כשבמקרה שלו וותר על הפלסטיק בשביל לראות הרבה יותר מנוע ואופנוע.

    יבואני אפריליה לישראל שימרו את אחד הערכים של היצרנית ותמחרו את טואונו 660 ב-79,000 שקלים. זה אומר שמול הכלים הצנועים בקטגוריית הערומים בנפח בינוני כמו ימאהה MT-07 , קוואסאקי ER-6 וטריומף טרידנט 660 הוא יקר משמעותית, ומצד שני לא מדובר ב"אופנוע תקציב" כך שדווקא ביחס לכלים יוקרתיים כמו ק.ט.מ דיוק 890R ודוקאטי מונסטר התמחור תחרותי.

    מנוע, ביצועים
    מנוע ה-660 סמ"ק מוכר היטב מ-RS660 ומ'טוארג'. ב'טואונו' ומפיק מ-659 הסמ"ק שלו 95 כוחות סוס, לעומת 100 כוחות סוס ב-RS, כשנתון המומנט – 6.8 קג"מ – זהה. עבור מוגבלי הרישיון מוצעת גם גרסה מוגבלת שמתאימה לקטגוריית רישיון A1.

    אופי העברת כוח המנוע מכוון לאספקת כוח נשלטת כבר מתחתית הסל"ד ומותאם לתצורת ה'נייקד'. צליל המנוע בשרני, פעולת המצערת החשמלית רגישה ומדויקת, ואת המכאניקה משלימה תיבת הילוכים רכה ונוחה לתפעול.

    התנהגות כביש
    תנוחת הרכיבה נוחה יותר מאשר על אופנועי סופרספורט, בין היתר בזכות הכידון הגבוה, אבל הרוכב עדין מרגיש שהוא מונח "במצב תקיפה" שמאפשר חדות רכיבה. הכידון רחב וגיאומטריית השלדה והמתלים מאפשרת היגוי זריז ומדויק, אבל זאת לא "הבחירה הראשונה" למי שמוצא את עצמו הרבה בעיר: השתחלות בתנועה צפופה דורשת מיומנות, סבלנות וכושר. ברכיבה בינעירונית מהירה מאכזב לגלות שהמשקף הקדמי קטן מידי, ועל אף העיצוב הנאה שלו הוא לא מצטיין במלאכתו כמסיט רוח.

    צמד הדיסקים הקדמיים, בקוטר 320 מ"מ, מספקים כושר בלימה הולם לכל מצבי הרכיבה. קוטר בולם הזעזועים הקדמי, מתוצרת KYB,  הוא 41 מ"מ ואפשר לכוון את קשיחות השיכוך ואת עוצמת שיכוך ההחזרה שלו באמצעות מעין "בורג" כיוון בודד שממוקם בחלק העליון של הבולם הימני. למרות זאת, בעת הרכבת נוסע וכאשר נדרש קצב גבוה על המסלול היו הבולמים ראשונים לסמן "די", והם עשו את זה עם רכות שלא מאפשרת לצבור את הביטחון שנדרש כדי להוסיף עוד "קליק" במאבק האובייקטיבי נגד השעון.

    נוחות ושימושיות
    תנוחת הרכיבה על טואונו 660 חושפת את השורשים הג'ינג'יים שלו – ה-RS. המשולש של כידון-מושב-רגליות מאלץ תנוחת רכיבה שנוטה קדימה והחמוקיים (הסקסיים יש לומר) שעל מיכל הדלק מסייעים לחביקה יעילה שלו עם הברכיים. מגן העקב ממוקם על הזרוע האחורית עצמה וחבל: זה לא מאפשר להשתמש בו באופן יעיל מפני שהזרוע זזה כל הזמן. מומלץ לאיטלקים לשפר את העניין הזה עם פיסת מתכת קטנה שתוצמד לרגלית לטובת העקב. גם הרכבת נוסע היא לא צד חזק של האופנוע הזה מפני שהמושבים צפופים ומדורגים בהפרש אשר חושף את המורכב לרוח ולחרקים.

    מסך התצוגה אינפורמטיבי והמראה שלו "טכנולוגי" ומרשים, ורק חבל שהוא עמוס יתר על המידה עם פרטים שמוצגים בגופנים קטנים. מאידך – תפעול שלל מערכות נעזר מוצלח מאוד ויש כאלו בשפע שלא מקובל למצאו באופנועים בנפח שכזה, ובינהן: מפות ניהול מנוע, בחירת רמת בלימת מנוע, מספר מצבי התערבות מערכת ה-ABS, בקרת ווילי ניתנת לניתוק ובקרת אחיזה.

    השורה תחתונה
    מי שמחפש אופנוע 'נייקד' מעוצב, "טכנולוגי", שבליבו פועם מנוע שמח – ימצא כאן חבר קרוב ואיכותי אשר ממקם עליו את הרוכב "במצב תקיפה" ודוחק בו לחשוב ולרכוב באופן ספורטיבי, ויחד עם זאת גם מאפשר לו להתנהל עליו באופן סביר והגיוני בחי היום-יום.

    ה"חבילה" הכוללת מעוצבת, מושכת ומשמחת, בעיקר בזכות מנוע ותיבת הילוכים אבל גם בעזרת מערכת בלימה טובה מאד ובולמי זעזועים טובים. מי ששוקל ליהנות מימי מסלול אינטנסיביים יידרש ראשית לכל לשפר את בולמי הזעזועים, לפחות עד שבאפריליה יציגו גרסת 'פאקטורי' משודרגת.

    רכבו ובחנו: דור אבן-כץ, כפיר אלדד
    צילומי מסלול: מרינה קילינסקה – מוטורסיטי-טראקג'אנקיס
    תודה מיוחדת לפרוריידינג על ההשתתפות ביום המסלול


















     

    The post אפריליה טואנו 660 במבחן דרכים first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.