• Ad
  • אופנוענים שנאלצו להחליף לוחית רישוי יקבלו פיצוי

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשבועות האחרונים קיבלנו פניות רבות של אופנוענים אשר אולצו להחליף את לוחיות הרישוי הקיימות באופנועים ובקטנועים שלהם בלוחיות רישוי קטנות, לפי התקן החדש אשר נכנס לתוקף לפני כשנה. כעת מסתבר שהדרישה הזאת היא פרי יוזמה עצמאית, או טעות, ולכן כל מי שנאלץ להחליף לוחית רישוי במסגרת מבחן רישוי שנתי (“טסט”) – זכאי לדרוש ולקבל פיצוי מלא מאיגוד מכוני הרישוי.

    תחילת הסיפור בתלונות מוצדקות של בעלי אופנועים אשר מחו על כך שהם אולצו להחליף את לוחיות הרישוי התקינות שלהם במסגרת מבחן הרישוי השנתי. לא זאת בלבד שלא הייתה לכך כל סיבה הגיונית – היות שהלוחיות המוחלפות תקינות לחלוטין – הם גם נאלצו לשלם תמורתן מחיר מופקע – פי שניים או שלושה ממחירן של לוחיות רישוי למכוניות.

    בדיקה שביצענו העלתה שב-10 באוקטובר השנה נשלח לכל מכוני הרישוי מכתב מאת איגוד מכוני הרישוי, ובו נכתב כך: “מצ”ב מכתבו של מר ימיני משה, ראש תחום יצור סחר ויבוא – משרד התחבורה. מהכתוב בו משתמע כי ניתן יהיה לאופנועים וקטנועים מעל 50 סמ”ק להתקין לוחיות רישוי “קטנות” עפ”י התקן החדש ו/או להמשיך עם הלוחיות הקודמות, וזאת עד לתאריך ה-04.10.2019 (כלומר קודם למועד המשלוח של המכתב למכוני הרישוי – ג.מ.). החל מתאריך 5.10.2019 חלה חובת התקנת לוחיות רישוי קטנות לכל סוגי האופנועים/קטנועים”.

    מכון רישוי. למכון זה אין קשר לדברים האמורים בכתבה

     

    ממכתב זה עולה שלמכוני רישוי אסור להעביר טסט לאופנועים וקטנועים שעליהם מותקנות לוחיות רישוי גדולות ותקינות, ורבים ממכוני הרישוי אכן הכשילו בעלי אופנועים וקטנועים בטסט ואילצו אותם להחליף את לוחיות הרישוי בלוחיות מן הסוג בחדש. במקרים שונים נאלצו בעלי האופנועים לשלם תמורת מבחן חוזר.

    לנוכח מצב זה בדקנו בראש ובראשונה האם משרד התחבורה פרסם הוראת נוהל מחייבת כזאת, או שמא מדובר ביוזמה עצמאית של מכוני רישוי או של האיגוד שלהם. לאחר מכן פנינו אל משרד התחבורה כדי לבדוק אם אכן יצאה מאת משה ימיני הוראה מחייבת כפי שנכתב על-ידי איגוד מכוני הרישוי.

    הבדיקה שלנו העלתה שמדובר ביוזמה עצמאית של איגוד מכוני הרישוי, אשר מקורה בטעות או בהבנה לקויה של מכתבו של מר ימיני. ממשרד התחבורה נמסר לנו ש”אין חובה להחליף לוחיות רישוי תקינות במידות הישנות, ומכאן שהדבר לא מהווה עילה לפסילת מבחן רישוי שנתי לאופנוע… שינוי הלוחיות מתבצע באופן הדרגתי מזדמן, רק כאשר נדרשת לוחית רישוי חדשה. לוחיות הרישוי בשני הגדלים תקניות לחלוטין”.

    בשלב זה פנינו אל אבי גלנצר, יו”ר איגוד מכוני הרישוי, והוא אישר לנו ש”חלה טעות בהבנת מכתבו של מר ימיני, וכתוצאה מכך נשלחה הנחיה מוטעית למכוני הרישוי. בעקבות פניה שלי (של מר גלנצר) אל משרד התחבורה הובהרה הטעות, ולמחרת שלחנו מכתב הבהרה לכל מכוני הרישוי אשר מורה להם לא לדרוש החלפה של לוחיות רישוי תקינות”.

    לשאלת ‘TheDoo‘, אם האיגוד לוקח אחריות על הטעות, ואם אופנוענים שאולצו להחליף לוחית רישוי שלא לצורך יקבלו פיצוי ממכון הרישוי, השיב גלנצר באופן חיובי. לדבריו, היות שהטעות נגרמה במסגרת האיגוד – כל בעל אופנוע שחש עצמו נפגע יכול לשלוח תיעוד מתאים (קבלה או אישור תשלום, למשל שורת חיוב בכרטיס אשראי – ג.מ.) לאיגוד מכוני הרישוי, בתוספת מכתב קצר שבו הוא מבקש פיצוי – והוא יקבל את כספו בחזרה. לדעתנו צריך פיצוי כזה לכלול לא רק את עלות הלוחית אלא גם את עלות המבחן החוזר – במקרים שבהם נאלצו בעלי אופנעים לבצע מבחן כזה בגלל הלוחית.

    בשורה תחתונה, כל מי שאולץ להחליף לוחית רישוי תקינה במסגרת מבחן רישוי שנתי ללוחית רישוי “קטנה” – יכול לשלוח את התיעוד המתאים אל איגוד מכוני הרישוי, רחוב אליהו איתן 1 ראשל”צ (טלפון לבירורים 03-956-0205), ולדרוש פיצוי בגין הטעות שבוצעה. אנחנו כמובן נמשיך לעקוב ולעדכן, ומי שלא יקבל תשובה/פיצוי מוזמן לכתוב לנו.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.