• Ad
  • אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים…

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים...

    יום אחד, כאשר מישהו יכתוב ספר על ההיסטוריה של הקורקינטים החשמליים, ידעו בכל העולם שתל-אביב, ישראל, הייתה אחד המקומות הראשונים שבהם לא רק רכבו על כלים כאלה, אלא אפילו ייצרו אותם בשני מפעלים עירוניים.

     

    אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים...

     

    יותר מ-15 שנים לאחר מכן מבטא גם התחום הזה את כל מה שפגום ביכולת של הממסד הישראלי לגבש אסטרטגיה שמשרתת את הציבור, ובמקום להפוך את הכלים האישיים הממונעים האלה לפתרון ולחולץ פקקים אולטימטיבי הם הפכו לאסון תחבורתי קטלני. מצד שני, אלפי בני אדם בישראל, ועשרות מיליונים בעולם, משתמשים בקורקינטים חשמלים ככלי תחבורה עירוני חסכוני ויעיל, וחלק לא נפרד מן הטבע האנושי דוחף אותנו לגלות גבולות חדשים ולשבור שיאים אישיים וקבוצתיים. זה לא פוסח גם על תחום המיקרו-מוביליטי ועל קורקינטים חשמליים.

    אז קבלו בבקשה את אליפות eSC החדשה (eSkootr), ליגה שתצא לדרך עם דגם אחיד שנקרא S1-X ואנחנו מדברים על קורקינט שמגיע (כבר כעת) למהירויות של קרוב ל-100 קמ”ש, וזאת רק ההתחלה.

     

    אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים...

     

    אליפות eSC “מתחממת על הקווים” כבר משנת 2020 וצפויה להפוך למציאות בשנה הבאה כ”סדרת האליפות הבינלאומית הראשונה לקורקינטים חשמליים”. מצד אחד, כדי להשיג חשיפה מרבית בחרו מארגני האליפות לפתוח אותה עם ליגת Pro ברמה הגבוהה ביותר, אבל כדי שלא להעמיס עלויות מוגזמות על קבוצות מרוצים חדשות היא תתקיים בעונה הראשונה שלה כליגה של דגם בודד. הדגם הזה – S1-X הוא אחד הקורקינטים החשמליים הקיצוניים ביותר שבנמצא, עם ביצועים די מוטרפים כמו כושר הטיה של 55 מעלות ומערכת בלימה חזקה במיוחד.

     

    אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים...

     

    שני מנועים חשמליים, שמספקים 6 קילוואט כל אחד, מניעים את שני הגלגלים, ומערכת הבקרה החשמלית של הכלי מחלקת את המומנט בין הסרנים כדי להשיג אחיזה מרבית בכל מצב. שלדת סיבי פחמן ומערכת ההנעה תוכננו על-ידי חברת הנדסה והספורט המוטורי ‘וויליאמס’, והיא התקינה בה סוללה עם תכולת אנרגיה של 1.5 קילוואט שעה. המתלים מלפנים ומאחור כורסמו במיוחד במכונת CNC, ואפשר לכייל את עומס הבולם שלהם. הקורקינט מתגלגל על חישוקי סגסוגת בקוטר 6.5 אינטש, ובזכות שימוש בחומרים קלים הוא שוקל בסך הכל 35 קילוגרם.

    במבחן טרום עונה, בהשתתפות 16 רוכבים, הוגבל בשלב ראשון כח המנוע ל-40% מן ההספק שלו, ולאחר מכן ל-70%, ורוב הרוכבים ירדו מן המבחן די מותשים.

     

    אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים...

     

    תכולת החשמל של הכלי לא מאפשרת מרוצים של יותר מכמה דקות, לכן הם יתקיימו על מסלולים באורך של בין 400 ל-800 מטרים, אבל עם הרבה פניות וסיבובים. מקצה טיפוסי יכלול כ-30 משתתפים, ויש מצב יותר מסביר שאחוז הנשים שיהיו מעורבות בספורט הזה יהיה גדול מן המקובל בספורט מוטורי בדרך כלל.

    אליפות הקורקינטים החשמליים – eSC – חרטה על דגלה את קידום הפוטנציאל של ניידות אישית ממונעת, ואמרגני האירוע מתחייבים לקדם – נוסף לתקנים ותקנות שקשורות בספורט ובכלים – גם צעדי מדיניות ורגולציה ברחבי העולם. ובעוד שהקונוטציה הראשונה שעולה בראש שלנו כשחושבים על מירוץ קורקינטים היא שזה יהיה המקום המושלם עבור רופאים אורטופדיים לביצוע התמחויות – אנשי הליגה טוענים שתחרויות כאלה דווקא יקדמו את הבטיחות, ובמקביל גם את החדשנות, הטכנולוגיה ואפילו את הקיימות.

    מבין 17 היעדים שהוגדרו על-ידי האו”ם לפיתוח פתרונות ברי קיימא מסמנים מארגני האליפות לעצמם את התועלות שלדעתם הם מביאים בנושאי בטיחות בדרכים, נגישות, שוויון, בריאות ורווחה, אנרגיה נקייה, קידום קהילות, צריכה וייצור ברי קיימא, הגנה על האקלים ועוד.

     

    אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים...

     

    כאמור, האליפות מתחילה אמנם ברמת Pro של הספורט החדש, אבל “עידוד ופיתוח תחרות עממית הוא בראש סדר העדיפויות, ויצירת קטגוריית ספורט חדשה היא השאיפה שלנו לחלוטין”. מארגני האליפות מזכירים שלאורך ההיסטוריה תרם הספורט המוטורי לקידום של טכנולוגיות, בטיחות בדרכים, שימושיות, ובמקרה הזה צפוי לתרום גם לשיפור היכולות היום יומיות של קורקינטים חשמליים, של טכנולוגיות מחזור ויצירת מעטפות שימוש חדשות וסוגי שירותים יצירתיים (אולי הכוונה היא לשליחי וולט שיגיעו אלינו ממש, אבל ממש, מהר?).

    צחוק בצד, חליפות עור חדישות של ‘דיינזה’ נראות נהדר גם בעמידה, הפוזות שמפיקים רוכבי קורקינטים שונות ומרתקות מאלה שמוכרות לנו, ולכו תדעו – אולי בסוף עוד נהנה מזה…

     

    אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים...

    The post אוי ואבוי: הם מתחרים גם על קורקינטים חשמליים… first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.