• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    חברת אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית חברה אל פולקסווגן, טויוטה, רנו, הונדה, סוזוקי, בוש, קונטיננטל וחברות מובילות נוספות במסגרת פרויקט הבטיחות SECUR אשר מגבש סטנדרטים לשימוש בתקשורת בין כלי רכב כדי להגביר את הבטיחות בדרכים.

     

     

    את פרויקט SECUR מובילה קבוצת UTAC CERAM הצרפתית – קבוצת חברות פרטית ועצמאית שפועלת בתחומי התקינה והאישור (רגולציה וסרטיפיקציה) של כלי רכב, ומבצעת מבחני שטח ובדיקות מעבדה בתחומי הבטיחות, זיהום אוויר, עמידות ואמינות, וכן מבצעת הסמכה והכשרת נהגים. קבוצת UTAC CERAM מעסיקה יותר מ-500 עובדים בשני מרכזי בדיקות ובאתרים של לקוחות מתעשיית הרכב, בסיסה בצרפת אך היא פועלת גם בבריטניה, צפון אמריקה, רוסיה, סין ויפן. ב-1 בפברואר השנה התאחדה קבוצה זאת עם החברה הבריטית 'מילברוק' שמבצעת מבחנים במסלולי ניסוי והפכה לקבוצה הגדולה ביותר בתחום בדיקות רכב, הומולוגציה ובחינת טכנולוגיות מתפתחות לכלי רכב אוטונומיים, חשמליים ומחוברים.

    פרויקט SECUR נועד לעצב את האופן שבו תקשורת בין מכוניות למכוניות, ובין מכוניות לתשתיות, תגביר את בטיחות משתמשי הדרך שונים, והמשימה הראשונה של קבוצת העבודה היא לבנות שתי קבוצות עבודה – אחת לתקשורת בין רכב לתשתיות (V2X) והאחרת למיזוג מערכות תקשורת לתשתיות עם מערכות הסיוע לנהג שמוטמעות בכלי רכב (ADAS). המפגש הראשון של צוות העבודה יתקיים ב-11 במאי, ובמקביל תתחיל קבוצת עבודה שנייה לחקור את אפשרויות הפיתוח והיישום של מערכות V2X. אנשי הפרויקט מעריכים שהמחקר יארך כשנתיים, ותוצאותיו יהוו בסיס לרגולציה החדשה שלEuro NCAP שאמורה להיכנס לתוקף בשנת 2025.
    Euro NCAP הוא פרויקט הבטיחות החשוב ביותר בעולם הרכב, ועומדים מאחוריו בעיקר ההתאחדות הבינלאומית לספורט מוטורי (FIA) ומשרדי התחבורה של שבדיה, בריטניה, גרמניה, צרפת, הולנד, לוקסמבורג וקטלוניה, וכן ארגון הנהגים הגרמני ומכוני בחינה ורגולציה במדינות שונות באירופה.

    Euro-NCAP מפרסם באופן פומבי את דירוג הבטיחות שלו לכלי רכב חדשים שנמכרים באירופה, ומכיוון שאף יצרנית רכב לא יכולה להרשות לעצמה לקבל ציון נמוך הוא הפך לפרויקט הבטיחות החשוב ביותר בתולדות תעשיית הרכב. בשנים האחרונות מתמקד פרויקט זה במערכות סיוע לנהג, עם "מפת דרכים" שמחייבת הוספת מרכיבים חדשים בכל כמה שנים. יצרניות שלא יישרו קו עם הדרישות הללו יקבלו בעתיד דירוג נמוך, והמשמעות היא שסטנדרטים בתחומי ה-V2X/V2V שייקבעו כדרישות לצורך ניקוד יהפכו, בפועל, למחייבים עבור היצרניות.

    אגב, פרויקט SECUR הוא גם אחת הנגזרות של מאבק בין גורמים שונים ורבי עוצמה על שני תקנים שונים לתקשורת בין כלי רכב ובין כלי רכב לתשתיות, ואוטוטוקס היא בין החברות היחידות שתכננה מראש את ערכת השבבים שלה כך שתתאים לשני התקנים. אוטוטוקס היא גם חברת השבבים היחידה שצורפה לפרויקט SECUR, וכרגע היא גם החברה הישראלית היחידה שמשתתפת בו, והיא הצטרפה אל נבחרת מאד מכובדת של חברות שבה כלולות, נוסף לאלה שנזכרו לעיל, גם ספקיות החלקים ואלאו, ZF ודנסו.

     

     

    ערכת השבבים של אוטוטוקס תוכננה מראש עבור תקשורת שלא מבוססת על קו ראייה, למשל בין כלי רכב לאובייקטים בכביש כמו רמזורים, הולכי רגל ומשתמשי דרך אחרים, כאשר המטרה היאנ שכל כלי רכב "מקושר" ישדר לסביבתו מידע רב אודות כל מה שקורה איתו מבחינת מיקום, כיוון התקדמות, מהירות, וכן סיטואציות שאיתן הוא מתמודד כמו חסימות על כבישים כתוצאה מעומסי תנועה או תאונות, מזג אוויר בעייתי, עבודות תשתית וכיוצ"ב.
    שיתוף מידע נקודתי של כל כלי רכב, וכללי באמצעות התשתיות, יכול לצמצם את הסיכון לתאונות באמצעות התרעה לנהגים ואפילו התערבות בנהיגה ובתנועת הרכב.

    אוטוטוקס, שהוקמה בשנת 2008 גייסה עד כה כ-120 מיליון דולר, ובסבב הגיוס האחרון השתתפו ענקיות התעשייה הקוריאניות יונדאי וסאמסונג. ההשתתפות בפרויקט SECUR לא רק תחזק את הקשר של אוטוטוקס עם תעשיית הרכב, שממילא מתקיים, אלא גם תציב אותה בחזית התקינה העולמית, במיוחד על רקע העובדה שזאת החברה היחידה מתחום זה שקולחת בו חלק.
    "אנחנו מאמינים שניסיון של יותר מעשור עם טכנולוגיית V2X יכול לספק תרומה עצומה להגדרת סטנדרט הבטיחות הרלבנטי של התעשייה", צוטט בהודעה לעיתונות און הרן, מייסד אוטוטוקס ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה. לדבריו, האצת הפריסה של V2X, והפיכתה לסטנדרט מחייב בשקלול ניקוד הבטיחות של NCAP יאיצו את הטמעת טכנולוגיית ה-V2X בכל מכונית חדשה.

     

    The post אוטוטוקס הישראלית הצטרפה לפרויקט הבטיחות SECUR לרכב מקושר appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אוטוטוקס הישראלית הצטרפה לפרויקט הבטיחות SECUR לרכב מקושר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.