• Ad
  • תביעה נגד טסלה: "מערכת הטייס האוטומטי מסוכנת"

    קבוצת בעלים של רכבי טסלה חדשים המצוידים בגרסה העדכנית של מערכת "הטייס האוטומטי" טוענים "מדובר בתוכנה מבושלת למחצה שמתפקדת בצורה לקויה ומסכנת את משתמשיה"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצה של בעלי מכוניות מתוצרת טסלה הגישה לפני מספר ימים בקליפורניה תביעה נגד יצרנית הרכבים החשמליים מעמק הסיליקון בטענה שגרסת הבטא של מערכת "הטייס האוטומטי 2.0" המותקנת ברכביהם החדשים מנוהלת על ידי תוכנה אפויה למחצה המסוכנת לשימוש ובין היתר גורמת לרכב, בעת הפעלתה, לנוע בין נתיבים ללא סיבה, לבצע בלימות חזקות ללא צורך וחמור מכל – לא להאט בזמן כאשר רכבים אחרים מתקרבים.

    בשל כך, לטענת אותם בעלי מכוניות טסלה מהדגמים S ו-X שנרכשו בחצי שנה האחרונה, אין מנוס מלקבוע שמערכת הטייס אוטומטי בגרסתה החדשה פגומה, לא מתפקדת כראוי אם בכלל ומעל לכל מסוכנת.

    בסך הכל טסלה מסרה בשני הרבעונים האחרונים (שהסתיימו ב-31 במרץ) 47 אלף מכוניות שצוידו במערכת הטייס האוטומטי בגרסת 2.0 אשר הוצגה לאחר הפרידה המתוקשרת ממובילאיי. יתרה מכך, כמחצית מאותם רכבים נמכרו עם  גרסה אופציונלית משודרגת של מערכת הטייס האוטומטי בתוספת תשלום של 5,000 דולר הכוללת חומרה משופרת עם יותר מצלמות וחיישנים אך לטענת התובעים גם הביצועים של המערכת המשודרגת לא מספקים ובוודאי לא עומדים בהבטחות טסלה לנהיגה אוטונומית כמעט מלאה.

    לטענת בעלי הרכבים שהגישו בקשה לתביעה ייצוגית, אנשים שרכשו מכוניות יוקרה במיטב כספם בסכומים שבין 81-113 אלף דולרים הפכו למעשה לבודקים ולנסייני תוכנה לא מוכנה באמת המציבה אותם באופן תדיר בפני מצבים מסוכנים על הכביש.

    לטענת התובעים סוכני המכירות הפצירו בהם לרכוש את הגרסה המשופרת והבטיחו כי עד סוף 2016  הם יזכו לעדכון שיאפשר נהיגה אוטונומית מלאה ברוב במוחלט של המצבים, אך בניגוד למה שהובטח להם עדכון זה טרם הוצג.

    טסלה מציידת מאז אוקטובר 2014  את כל הרכבים מתוצרתה בתוכנת "טייס אוטומטי" המציעה יכולות אוטונומיות נרחבות למדי.
    בתחילת הדרך המערכת זכתה בעיקר לשבחים, אך לפני כשנה היא הגיעה לכותרות הראשיות בנסיבות שליליות כאשר מכונית טסלה בה נסע גבר בן 40 מאוהיו שעשה שימוש בטייס האוטומטי התנגשה בעוצמה בצידה של משאית סמי-טריילר לאחר שהמערכת טעתה בזיהוי וסברה כי המשאית עם הטריילר הלבן שפנתה שמאלה ונעה באיטיות במרכז הנתיב היא גשר שניתן לעבור מתחתיו.

    האירוע גרם לקרע בין טסלה למובילאיי ולהפסקת שיתוף הפעולה ביניהן, אך לאחרונה בית משפט פדרלי בארצות הברית קבע כי יצרנית הרכב (וגם מובילאיי) לא אחראית לתאונה המדוברת וכי למעשה המערכת סיפקה לנהג (שככל הנראה צפה בסרט "הארי פוטר" בזמן התאונה הקטלנית) התראות 8 שניות לפני הפגיעה במשאית.

    בתגובה ראשונית להאשמות החמורות המועלת בכתב התביעה, מטסלה נמסר כי החברה מעולם לא הצהירה שכלי הרכב שלה מציעים או יציעו בקרוב יכולת אוטונומית מלאה ולמרות שלטענת החברה המערכת מציעה היום יכולות גבוהות יותר מכל מוצר אחר הקיים בשוק בזכות מאגר נתונים הכולל תיעוד של 1.3 מיליארד קילומטרים בכל סוגי הכבישים ובכל תנאי מזג האוויר, כאשר נהג רוצה לעשות שימוש במערכת עליו לאשר את תנאי השימוש הכוללים הבהרה מודגשת ברורה וחד משמעית שלא מדובר במערכת נהיגה אוטונומית המשחררת את הנהג מאחריות לנעשה בדרך.

    "תביעה זו היא ניסיון כושל להצדיק את שכר הטרחה של עורכי הדין שהגישו אותה. היא ניסיון לשים רגליים ולמנוע הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בהתבסס על מידע שגוי וגורמת, מעבר לבזבוז זמן בית המשפט, לעיכובים ולפגיעה בבטיחות הצרכנים", אמרו בטסלה.

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.