• Ad
  • שיא גינס: נהג הריקשה שמוכיח שאפשר להסתפק בשני גלגלים

    אמן הנסיעה בריקשה על שני גלגלים, המחזיק בשיא גינס, מככב בסדרת צילומים מרהיבה שצולמה ברחובות צ'נאי שבהודו לכבוד מהדורת 2016 של ספר השיאים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    riksaw5687כשצריך מונית בהודו לא נכנסים לאפליקציה בסמארטפון ומזמינים מונית מרצדס עם WiFi, אלא יורדים לרחוב ומרימים את היד לריקשה הראשונה שעוברת בסביבה.
    כלי הרכב התלת גלגלי שהושק על ידי פיאג'ו בשנת 1947 נעלם מהנוף בעולם המערבי בראשית שנות ה-70, אך זוכה להצלחה עד היום במדינות העולם השלישי שם הוא מיוצר גם בשנת 2015 בגרסאות שונות.

    על אף שלא מדובר ברכב מפנק בשום דרך שהיא, אותו כלי רכב תלת גלגלי מתגלה כיעיל במיוחד ברחובות הכרך הצפופים בתת היבשת ויכול (וכותב שורות אלו אומר זאת מניסיון) לשמש גם לנסיעות בין עירוניות ארוכות.

    מעבר לספרטניות, יש לציין בנוסף שלא מדובר ברכב בטיחותי במיוחד וחוץ מבלמים מיושנים ללא תגבור וחלל נוסעים ללא דלתות או חגורות בטיחות, גם היציבות של הריקשות גבולית ובפניות מהירות יש להן נטיה להרים גלגל אחורי באוויר. בעוד שבעבור נהגי הריקשה תרחיש שכזה הוא חוויה מפחידה שיכולה להוביל כהרף עין להתהפכות על הצד, בעבור ג'אגאטיש מ. בן ה-27 מצ'נאי זה בדיוק הרגע בו מתחיל הכיף.

    riksaw344

    נהג הריקשה הנמרץ מביא את אמנות השליטה בכלי התחבורה הבסיסי לרמה חדשה לגמרי ולפני מספר שנים זכה להיכנס לספר השיאים של גינס לאחר שהצליח לחצות עם הריקשה שלו מרחק של 2.2 קילומטרים על שני גלגלים.
    ג'אגאטיש מספר שכבר כשהיה ילד הוא החל להתעסק בפעלולים על גלגלים וכיום, לא פעם אחרי יום שלם של עבודה שגרתית כנהג ריקשה, הוא מתאמן במשך כל הלילה על פעלולים שונים עם הכלי התלת גלגל שלו.

    כדי להרים גלגל ולצלוח מרחק גדול על שני גלגלים, ג'אגאטיש מאיץ את הריקשה שלו למהירות המרבית שלה (קרוב ל-80 קמ"ש) ואז, בעזרת תמרון חד של הכידון, הוא גורם לריקשה לאבד יציבות, לנטות על צידה ולהרים גלגל באוויר. נהג הריקשה המיומן מסביר שהדבר המסובך באמת הוא לשמור על הכלי נוסע על שני גלגלים ולצורך כך חייבים לעשות כל הזמן הרבה תיקוני כיוון קלים בעזרת הכידון ולפתח רגש מיוחד לידית המצערת והקלאץ'.

    riksaw3

    לקראת מהדורת 2016 של ספר השיאים של גינס ולאור העובדה כי במשך 4 שנים אף נהג ריקשה (או טוק טוק) לא סיכן את שיאו של ג'אגאטיש מ., העורכים של הספר החליטו להבליט את שיאו הייחודי של נהג המונית ההודי ויצאו לרחובות צ'נאי בהם הוא עובד לפרנסתו לצורך סדרת צילומים של הריקשה על שני גלגלים בסביבתה הטבעית.

    בתחילה המשטרה המקומית לא התלהבה מהשימוש המאוד לא שגרתי בכלי הרכב הקטן, אך לאחר שהתברר להם כי מדובר בצילומים למהדורה שתתפרסם בכל העולם של ספר השיאים של גינס השוטרים שמחו ועזרו בהכוונת התנועה סביב ובשמירה על הסדר בקרב קהל הסקרנים שהתקבץ במקום.

    ricsaw1

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.