• Ad
  • אחרי קרוב ל-6 שנים וכמעט 60 אלף אקזמפלרים על כבישי ישראל, הפיקנטו של קיה מתחדשת. לקחנו את הדור החדש לנסיעת מבחן כדי לבדוק האם הקסם נשאר והאם הקטנטנה החדשה תצליח להיכנס לנעליה העצומות של הפיקנטו היוצאת שהייתה המכונית הנמכרת בישראל בחמש השנים האחרונות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יותר ממאזדה 3, יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה ואפילו טויוטה קורולה, הרכב הנמכר ביותר בישראל בחמש השנים האחרונות היה קיה פיקנטו.
    מכונית המיני של קיה בדורה השני (והראשון בישראל) הושקה במחוזותינו באמצע 2011 והפכה באופן מיידי כמעט לסיפור הצלחה מסחרר תוך שהיא מתמקמת בצמרת שוק הרכב ומשאירה מאחור דגמים סופר פופולריים ממותגים ומסגמנטים ששלטו בשוק המקומי במשך שנים וקוטפת את המקום החמישי ב-2012, הראשון ב-2013, השני בהפרש קטן מהמקום הראשון ב-2014, הראשון ב-2015 והשני (אחרי הספורטאז' של קיה) ב-2016.

    בסך הכל נמכרו בישראל כמעט 60 אלף רכבי פיקנטו, דבר שהופך אותה למכונית המיני הנמכרת בישראל אי פעם.
    יתרה מכך, הפיקנטו החזיקה בשנים האחרונות בנתח שוק חסר תקדים של מעל ל-40 אחוז מסגמנט המיני, נתונים המלמדים על דומיננטיות שלא זכורה כמותה בשוק המקומי מאז ימי הסובארו DL בשנות ה-80' של המאה העשרים.

    הפיקנטו של קיה אמנם לא המציאה דבר ובמהלך השנים קמו לה גם כמה מתחרות ראויות כשחלקן הציעו ביצועים טובים יותר, בחלקן מרווח פנימי נדיב יותר, מנוע חסכוני או תג מחיר זול, אבל אף אחת מהן לא הציגה מתכון שלם כמו של הפיקנטו שהצליחה לשלב בין מראה חמוד שקלע לטעמם של כל המגזרים, תא נוסעים מוצלח ויכולות משנעות על הכביש, וגם בערוב ימיה לא נס ליחה והפיקנטו נשארה אחת המכוניות המבוקשות בישראל.

    עם זאת, על אף שכולם יודעים שסוס מנצח לא מחליפים, בהנהלת החברה בקוריאה החליטו שהגיע הזמן להתחדש ולפני כחודשיים חשפו את הדור השלישי של הפיקנטו שהוצג רשמית בתערוכת ז'נבה לפני ימים ספורים וכבר נחת אצלנו כדי להיכנס לנעליה העצומות של הפיקנטו היוצאת.

    עוד ב-TheCar:
    המכוניות הכי זולות בישראל במבחן
    מבחן השוואתי: פיג'ו 3008, קיה ספורטאז', רנו קדגאר
    היברידית לכל פועל: טויוטה אוריס מול יונדאי איוניק וקיה נירו במבחן

    מתרשמים

    ההצלחה האדירה של הפיקנטו במחוזותינו הפכה את ישראל הקטנה לשוק הבודד הגדול ביותר של מכונית המיני הקטנטנה ואחת מכל עשר מכוניות פיקנטו שיוצרו בעולם עשתה עליה לארץ הקודש.
    הנתון המדהים הזה, לטענת אנשי טלקאר היבואנית, ניצב מול עיניהם של צוותי הפיתוח של הפיקנטו החדשה, ונציגי היבואן המקומי עזרו לאפיין את הדור החדש עוד על שולחן השרטוטים.

    על אף שהפיקנטו החדשה שומרת על מימדים כמעט זהים לאלה של הדור היוצא עם אורך, גובה ורוחב ללא שינוי וצמיחה קלה של 1.5 בבסיס הגלגלים ל-2.4 מטרים.
    בקיה טוענים כי המכונית מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין הכוללת שימוש נרחב בפלדה בחוזק מתיחה גבוה המעניקה למרכב שיפור, כך על פי קיה, של 32 אחוזים בקשיחות שתורם לשיפור היכולות הדינמיות ולהגנה על הנוסעים במקרה של תאונה.

    מבחינה עיצובית הפיקנטו החדשה שומרת על דמיון כללי לדור היוצא ונראית כמו אבולוציה שלו המציגה מראה ספורטיבי ואגרסיבי יותר עם פרונט הכולל סבכה גדולה מבעבר בהשראת "אף הנמר" הנמתחת בין שני הפנסים, כונס אוויר גדול במרכז הפגוש, בתי גלגלים מעט תפוחים, חישוקי 15" קלים בעיצוב "פרסות" נאה, קו מותניים מעט גבוה מבעבר, אחוריים המעניקים אשליה של מרכב רחב יותר וקיצור של הסרחים העודפים שלפני הגלגלים, בעיקר בחלק הקדמי.

    בסך הכל התוצאה מוצלחת והפיקנטו החדשה ללא ספק תשמור על מעמדה כאחת המכוניות הנאות של הקטגוריה, אך מאידך יהיו מי שיטענו שהויתור על קימור המותנים החד שנמתח מבתי הגלגל הקדמיים דרך ידיות הדלתות ועד למרכז הפנסים האחוריים, אשר היה אחד מסממני העיצוב הבולטים של הדור היוצא, והסבכה האגרסיבית בפרונט, הפכו את הפיקנטו החדשה למעט סתמית ולבעלת מראה פחות שובב וייחודי.

    יחד עם זאת, נראה שעל הקביעה שהפיקנטו החדשה מציגה שיפור דרמטי בתא הנוסעים לא יהיו שום עוררין.
    אמנם גם הקבינה של הפיקנטו היוצאת העניקה תחושה של "אוטו של ממש" ולא של צעצוע מפלסטיק הזועק מכל פאנל שהוא בסיסי וזול, אך היא כללה עיצוב אנמי עם פריסה חסרת תעוזה שבערוב ימיה הרגישה גם מיושנת מדי.

    כמקובל בסגמנט רכבי המיני, גם הפיקנטו החדשה עושה שימוש בהרבה משטחי פלסטיק קשיח, אך המראה הכללי איכותי ומודרני בהרבה ומיישר קו עם דגמים מסגמנטים בכירים יותר של המותג.
    בין היתר ניתן לציין דשבורד בפריסה נאה הכולל פס עיטור בגוון כרום לרוחבו, עיטורי שחור פיאנו, מסך מערכת מולטימדיה (ברמת הגימור הגבוהה), הגה בעיצוב ספורטיבי עם 3 חישורים ופתחי אוורור גדולים ואובליים.
    למרות, כאמור, שמימדי האורך, הגובה והרוחב לא השתנו, התוספת הקטנה של 1.5 ס"מ לבסיס הגלגלים והסטה קלה של זווית הקונסולה הקדמית שיפרו את המרווח בשתי שורות המושבים.
    המושבים עצמם נאים, נוחים ואוחזים מבעבר.
    הפיקנטו החדשה רושמת גם שיפור של ממש בנפח תא המטען, אחת מנקודות התורפה הבולטות של הדור הקודם, וכעת עם 255 ליטרים הוא הופך לגדול בקטגוריית רכבי המיני.

    למרות שמדובר ברכב מסגמנט בסיסי יבואנית קיה ממשיכה במהפכת הבטיחות שהתחילה לפני קצת יותר משנה עם הספורטאז' החדש, המשיכה בנירו וכעת מגיעה גם לפיקנטו החדשה המצוידת כסטנדרט בכל רמות האבזור וגרסאות המנוע במערכת מקורית מתקדמת מבוססת רדאר לבלימה אוטונומית מלאה שבמקרה חירום במהירות של עד 75 קמ"ש וחלקית במהירויות גבוהות יותר (זאת בשונה ממערכות בלימת חירום עירוניות במהירות של עד 40 קמ"ש הקיימת בדגמי המיני של קונצרן פולקסווגן).
    בטלקאר היבואנית לא הסתפקו בכך ומאחר שבשלב זה בקיה לא מציעים אופציה למערכת בקרת סטייה מנתיב מקורית (כמו בספורטאז' ובנירו) וציידו את הפיקנטו גם במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית מהדור החדש ביותר שעובד טוב בהרבה מבעבר, לא סובל מהיסטריית יתר וכולל התרעה על שמירת מרחק, הולכי רגל מתפרצים לכביש, סטיה מנתיב וזיהוי תמרורי תנועה.
    כמו כן, הפיקנטו כוללת גם חיישני לחץ אוויר בצמיגים, קדם מותחנים לחגורות הבטיחות במקרה של תאונה גם בשורת המושבים השנייה ו-7 כריות אוויר.
    בסך הכל המכונית הקטנה זוכה בדירוג אבזור בטיחות חריג לטובה לסגמנט וכמעט מקסימלי של 7 מתוך 8 נקודות על פי מדד משרד התחבורה.

    גם מפרט האבזור מרשים וכולל בכל רמות האבזור 4 חלונות חשמליים, מראות צד בכיוון חשמלי, מחזיקי כוסות, משענת יד בין המושבים, מושב אחורי מפוצל, מחשב דרך משוכלל, מערכת שמע עם כניסה לנגנים, בלוטות' ושליטה מההגה, תאורת יום, כיסא נהג עם כיוון גובה ועוד.

    רמת האבזור הגבוהה EX (המוצעת רק בשילוב מנוע 1.25 ליטרים וגיר אוטומטי) כוללת בנוסף בקרת אקלים חד אזורית דיגיטלית, הגה וידית הילוכים מצופים בעור, שמשות כהות מאחור, חישוקי 15" קלים, פנסי ערפל, חיישני חניה מקוריים, מצלמת רוורס ומערכת מולטימדיה מקורית מרשימה עם מסך 7", תפעול בעברית וסנכרון מלא לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי המאפשר להציג את תכני הסלולרי (כמו למשל תוכנות ניווט) על מסך המערכת.

    התחום היחידי בו קיה לא ביצעה שינויים משמעותיים מהדור היוצא הוא מערכות ההינע שנשארו אטמוספריות ובדיוק כמו בעבר הפיקנטו החדשה תוצע עם מנוע 1.0 ליטר תלת צילינדרי המפיק 67 כ"ס בגרסה ידנית או אוטומטית ועם מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.25 ליטרים המפיק 84 שיוצע רק בגרסה אוטומטית.
    גם הגיר האוטומטי לא השתנה ונשאר פלנטרי עם 4 יחסי העברה וללא אופציה לתפעול טיפטרוניק ידני.

    המחירים של הפיקנטו החדשה מתחילים ב-65 אלף שקלים לגרסה הידנית ו-70 אלף שקלים לגרסת ה-1.0 האוטומטית, וממשיכים עם תמחור פיקטיבי כמעט זהה, למרות הבדלי אבזור משמעותיים, לגרסאות ה-1.25 האוטומטיות ברמות האבזור LX (במחיר 79,500 שקלים) המיועדת לציים, שיזכו בוודאי להנחה נאה, וללקוחות ה-0 קילומטרים ו -EX (ב-79,900) המאובזרת שמיועדת לקהל הלקוחות הפרטי.

    נוהגים

    מעבר למראה השיקי ותא הנוסעים הנעים והיחסית מאובזר, הפיקנטו היוצאת זכתה כאן להצלחה גדולה גם בגלל שעל הכביש למרות גודלה היא לא סבלה מרגשי נחיתות והצליחה להציג שילוב מוצלח בין יעילות עירונית, יכולות מספקות פלוס לגמיאת מרחקים בדרכים מהירות והתנהגות כביש טובה בנתיבים מפותלים.

    כצפוי, הפיקנטו החדשה שומרת על אותו שילוב מוצלח, אך מי שציפה לקפיצת מדרגה גדולה בתחום זה עשוי להתאכזב.
    בעיר, השטח הטבעי של מכוניות בסגמנט זה, הפיקנטו מרגישה מצוין. היא זריזה (אם כי התחושה בזינוקי רמזורים מעט פחות החלטית מבעבר), הראות מצוינת ויכולות התמרון טובות עם הגה מהיר יותר וקוטר סיבוב קטנטן של 4.6 מטרים בין מדרכות.

    מחוץ לעיר, כצפוי, המנוע לא מציע הרבה מחץ אך בהחלט ניתן לשייט בבטחה לאורך זמן במהירויות אפילו גבוהות באופן משמעותי מהמותר בחוק.
    מאחר שתיבת ההילוכים כוללת, כאמור, רק 4 יחסי העברה, המנוע מסתובב במהירויות גבוהות יחסית – 2,900 סל"ד ב-100 קמ"ש, 3,100 ב-110 קמ"ש ו- 3,500 ב-120 קמ"ש, אך בזכות בידוד מוצלח של המנוע קולו של זה כמעט ואינו נשמע עד ל-4,000 סל"ד.
    עם זאת, הקבינה לא חרישית ובמהירויות תלת ספרתיות רעשי רוח ובעיקר אוושת צמיגים נשמעים היטב.

     

    נוחות הנסיעה בסך הכל טובה אך במהירויות עירוניות, בשל כיול מתלים נוקשה יחסית, שיבושים גדולים בהחלט מורגשים.
    בדרכים מהירות נוחות הנסיעה משתפרת ויכולת הריסון של המתלים מעניקה תחושה של יציבות כיוונית גבוהה ולא כזו של "עלה נידף ברוח" האופיינית לחלק מהמכוניות הקטנות.

    לפיקנטו החדשה אין יומרות ספורטיביות אבל היכולת שלה בכביש המפותל גבוהות למדי. זו אמנם לא המכונית שתכבוש את ליבם של חובבי הנהיגה אבל עם הגה מהיר, המציג משקל נכון ודיוק טוב, זוויות גלגול מתונות, מערכת בקרת יציבות לא היסטרית ומערכת בקרת מומנט אלקטרונית חדשה (המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה) המבטלת כמעט לחלוטין את הנטיה לתת היגוי היא מציעה רף אחיזה גבוה ממה שהנהג הממוצע אי פעם יגיע אליו.

    במסלול המבחן שכלל שילוב בין קטעים עירוניים, כבישים מהירים וכבישים הרריים רשמנו צריכת דלק ממוצעת של 14.4 קילומטרים לליטר – סביר אבל לא מעבר לכך לרכב מסגמנט זה. עם זאת, בהחלט יתכן שמי שיקפיד יותר על רגל עדינה על הדוושה יצליח לחלץ מהפיקנטו צריכת דלק מעט טובה יותר אך יש לזכור שהגיר האוטומטי המסתפק רק ב-4 הילוכים יקשה ככל הנראה, בתנאי אמת, להתקרב לנתון הרשמי של 18.5 קילומטרים לליטר בממוצע בנהיגה משולבת.

    מסכמים
    מאז השקתה ב-2011 הפיקנטו היוצאת שלטה בשוק המיני בישראל בצורה ברורה ולמרות כל המתחרות שקמו לה בדרך הצליחה לשמור בחמש שנים האחרונות על נתח שוק מדהים של מעל ל-40 אחוזים מהסגמנט.
    יהיו מי שיתאכזבו שמכונית המושקת ב-2017 עדיין מגיעה עם גיר אוטומטי ארכאי המסתפק ב-4 יחסי העברה ואפילו לא מציע אפשרות לתפעול טיפטרוניק ידני ויהיו מי שיטענו שהפיקנטו החדשה אמנם נאה בעיצובה אך לא שובבה וסקסית כבעבר, אך אין עוררין על כך שהיא טובה מקודמתה בכל דבר ולאור העובדה שלא נראות מתחרות חדשות באופק שעלולות לסכן את מעמדה, זה לא יהיה הימור פרוע להעריך שהיא תמשיך את סיפור ההצלחה של קודמתה ותשמור על נתח שוק דומה.

    עם זאת, לא היינו מהמרים על גידול משמעותי במספרים מאחר שבניגוד לסגמנט הג'יפונים העממים שעוד לא מיצה את כל הפוטנציאל שלו ועדיין יכול "לגנוב" אליו עוד לקוחות מסגמנט המשפחתיות, רכבי המנהלים, המיניווואנים, רכבי הפנאי הקטנים והסופר מיני, נראה שלאחר ירידה חדה במחירי מכוניות הסופר מיני החדשות בשנים האחרונות ושוק משומשות כמעט חדשות אין סופי במחירים מגוחכים, סגמנט המיני, שאחראי ללא מעט מהתהפוכות בשוק הרכב המקומי בעשור האחרון, הגיע לתקרת הזכוכית שלו.

    בכל מקרה, עם תא נוסעים מרווח, מאובזר בנדיבות (ברמת EX) ומזמין המרגיש איכותי מהמקובל בסגמנט, תחושה כללית של מכונית גדולה יותר, 7 שנות אחריות ואבזור בטיחות מתקדם הכולל גם מערכת בלימה אוטונומית מלאה מקורית וגם מובילאיי מהדור המתקדם ביותר אין ספק שהפיקנטו תמצא כאן בשנים הבאות, ובצדק, הרבה מאוד ישראלים שישמחו לאמץ אותה לחיקם.

    בחן: נעם וינד, צילומים: נעם וינד ורונן טופלברג 

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שולטטתתת? קיה פיקנטו החדשה במבחן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.