• Ad
  • סיטרואן רצינית: מחזירה את מהארי בגרסה חשמלית

    היורשת המודרנית ל'מהארי' ההיסטורית תהיה מכונית חשמלית קומפקטית בתצורת קרוס-אובר. המרכב יהיה בנוי ברובו מפלסטיק והמכונית תשמש את ציי הרכב שמשכירים לתיירים, וכן למלונות ואתרי נופש בדרום אירופה. הבשורה החשובה היא שהמכונית אכן עומדת להיבנות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אנשי סיטרואן רציניים, אין ספק בכך, ומכוניות הקונספט שבישרו על חזרתה של 'מאהרי' האייקונית לחיים לא נועדו סתם לעשות גלים אלא באמת להכריז על מכונית אמיתית.

    במהלך 2016 תשיק סיטרואן מכונית בתצורת רכב שטח / קרוס-אובר בעלת מרכב פתוח שבנוי ברובו מפלסטיק קשיח, עם כיסוי קנבס מעל לגג ושטחי חלונות פתוחים.

    כפי שניתן היה להבין מן הרמזים המוקדמים, בסיטרואן נותרו נאמנים לפשטות העיצובית של 'מאהרי' המקורית, משנת 1968, שבעצמה התבססה על דה-שבו, אבל הם שילבו גם כמה אלמנטים מ'קקטוס' החדשה ועיקר העיקרים: הפכו אותה למכונית עכשווית ו"ירוקה" באמצעות מערכת הנעה חשמלית מתקדמת מאד.

    CITROËN E-MEHARI 006

     

    "E מהארי הוא רכב שמחובר להיסטוריה של המותג", מתארים אנשי סיטרואן את המכונית העתידית בהודעתם לעיתונות, "אבל עם ראיה ברורה של העתיד. זאת קריצה למהארי האייקונית של 1968 אבל גם הרבה יותר מזה: זהו כלי רכב חשמלי בתצורת קבריו, ארבעה מושבי, עליז, בסגנון מודרני ומשדר כיף… סיטרואן ממחישה את שאיפתה להביא לשוק כלי רכב עליזים, אופטימיים ושונים מכל השאר".

    ואכן, אין ספק שבסיטרואן חרגו מן הנורמה וממש כפי שהם עצמם מתארים את זה הם מתכוונים להציג מכונית "חצופה", לא שגרתית, נועזת, כזאת שעושה הרבה מאד רוח ועניין, "מכונית it שעולה בקנה אחד עם הרוח של סיטרואן… ונועדה ללקוחות שמחפשים רכב אחר (מן המקובל) עם השקפה חיובית על החיים, לקוחות שקשובים למגמות העולמיות ולאיכות הסביבה".

    אנשי סיטרואן עדיין לא מגלים את המפרט הטכני המלא של מערכת ההנעה החשמלית של מאהרי, אבל מספרים שהיא מיוצרת בשיתוף פעולה עם קבוצת Bollore, שהיא לא רק בעלת טכנולוגיה מתקדמת בתחום ההנעה החשמלית אלא גם המפעילה של אלפי מכוניות להשכרה עצמית שמופעלות בפריז ובערים אחרות בצרפת (כמו "תל-אופן" התל-אביבי, אבל של מדינות מפותחות).
    הפרטים שפורסמו הם שהסוללה היא מסוג ליתיום פולימר מתכת, בהספק של 30 קילוואט שעה, והמערכת החשמלית כולה – כולל הסוללות שלה – חסינות לחלוטין (לדבריהם) מפני פגעי מזג האוויר.
    למעשה, היות שרוב המרכב בנוי מפלסטיק קשיח אפשר לשטוף את כל המכונית באמצעות צינור מבחוץ ומבפנים.

    CITROËN E-MEHARI 001

    טווח הנסיעה המוצהר של המכונית יהיה כ-200 ק"מ, והמהירות המרבית שלה 110 קמ"ש. משך טעינה מלאה משקע ביתי סטנדרטי של 220 וולט ובהספק של 16 אמפר יעמוד על 8 שעות, ושקעים בעלי הספק נמוך במיוחד של 10 אמפר יידרשו משך טעינה ארוך יותר, של 13 שעות.

    העיצוב, שבכל מקרה יהיה נצד החזק של המכונית הזאת, מעניק כבוד רב ל'מאהרי' המקורית אבל לוקח גם לא מעט השראה מ'קקטוס' החדשה בכלל, ומקונספט 'קקטוס M' שנחשף בפרנקפורט השנה.

    אנשי סיטרואן אומרים שכיסוי הבד הקשיח של מאהרי החשמלית יתאים לשימוש בעת מזג אוויר רטוב ויכסה – בהתאם לצורך ולרצון, את הגג, החלק האחורי, הצדדים (כל אחד בנפרד) או את כל הרכב.
    המושב האחורי מתקפל לתצורת מדף שיכול לשמש למקום אחסון נוסף.

    המרכב יהיה זמין במגוון של צבעים "רדיקליים" שכוללים ארבעה צבעי מרכב: כתום, כחול, צהוב ובז', שני צבעי גג: שחור וכתום-אדום, ושני צבעים לתא הנוסעים: בז' וכתום-אדום, וכן עם אפשרות לקבל את החלקים העליונים עם צבעים שונים מאלה של החלק התחתון. בכלל, המכונית תוצע עם מגוון רחב של אפשרויות לפרסונליזציה שלה.

    מהארי תיבנה במפעל של פיז'ו-סיטרואן בעיר רן שבצרפת, ותוצג בבכורה עולמית עוד לפני סוף השנה, ובסיטרואן מאמינים שהיא תהיה פופולרית בעיקר במדינות החמות של דרום אירופה, ובמיוחד באתרי תיירות – שם היא תוצע לתיירים על-ידי חברות השכרה ותימכר גם למלונות ואתרי נופש.

    CITROËN E-MEHARI 011

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.