• Ad
  • GTA הוא ללא ספק אחד ממשחקי המחשב הכי שנויים במחלוקת והכי בעייתיים מבחינת המסר החינוכי שהם מעבירים למשתמשים, אבל מסתבר שהמשחק, שמציג בגרסתו העדכנית רמה גרפית חסרת תקדים, משמש כסימולטור למערכות נהיגה אוטונומיות כדי ללמד אותן כיצד להתמודד עם מצבי קיצון על הכביש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנה האחרונה המרוץ אל העבר המכונית האוטונומית העלה הילוך ואם עד לאחרונה אף גורם בתחום לא רצה להתחייב על לוחות זמנים, בחודשים האחרונים כמה מהשחקנים הגדולים בתחום, בהם מובילאיי הישראלית, פורד וגוגל, הצהירו כי עד 2021 הם יציגו מכונית אוטונומית מלאה.

    מסתבר שכדי לעמוד בלוח הזמנים הלחוץ, חלק מאותן חברות משתמשות בסימולטורים שונים, כולל במשחק הפופולרי Grand Theft Auto.

    אמנם כבר כעת הטכנולוגיה ומאגר הנתונים המצויים אצל המפתחים המובילים מאפשרים למעשה נהיגה אוטונומית מלאה במערכות שברוב המוחלט של המקרים מתפקדות טוב יותר מהנהג האנושי, לא סובלות מהסחות דעת ועייפות ולמעשה מסוגלות לנטרל לחלוטין את הגורם האנושי ולמנוע אחוז לא מבוטל של התאונות הנגרמות מטעויות טיפשיות שנהגים עושים, אולם במצב ריכוז וערנות מלאה למוח האנושי עדיין יש עדיפות על המחשב בכל הנוגע להבנה של אירוע בלתי צפוי, בין אם מדובר בבור בכביש, בעצמים שעפים מרכב נוסע או חלילה בילד שרץ אחרי כדור שמתגלגל לכביש.

     

    עוד ב-TheCar:
    ההאקר שפרץ לאייפון בנה מכונית אוטונומית במרתף הביתי
    רכבים ללא נהג עולים על מסלולי המרוצים
    נשיא טויוטה: אנחנו במרחק 14 מיליארד קילומטרים ממכונית אוטונומית

    משום שבדרך להפיכת הטכנולוגיה האוטונומית המלאה (מה שמכונה LEVEL 5) לזמינה לציבור הרחב יש צורך לפתח בינה מלאכותית שתדע בזמן אמת לדעת כיצד להתמודד עם מצבי קיצון, המפתחים הבינו שכנראה אין מספיק שעות ביום עד לתאריך היעד כדי לנהוג על הכבישים הציבוריים עם צוות מיומן במכוניות המצוידות בסנסורים, מצלמות וחיישני לייזר כדי ללמד את האלגוריתם כיצד להתמודד עם כל תרחיש נדיר או קיצוני שקיים ולכן, מכיוון שסימולטורים לעולם לא מתעייפים, לא נגמר להם הדלק ובעזרתם ניתן להריץ מודלי נהיגה באופן אוטונומי (עד כדי כך שאפשר לצבור יותר מ-3 מיליון קילומטרים ביום אחד) אין מנוס אלא להשתמש בהם.

    אמנם GTA-V הוא לא בדיוק משחק המחשב הכי מוסרי בעולם ובהחלט ניתן לקוות שהמכוניות האוטונומית יקפידו על נסיעה מעט יותר מתונה, אבל ללא ספק מדובר במשחק ברמה הגרפית הגבוהה ביותר המתנהל על כבישים עמוסים בתנועה עם שלל הפתעות בלתי צפויות מהסוג שהסיכוי שמפתחי הטכנולוגיה האוטונומיות יתקלו בהם במציאות הוא נמוך מאוד ועל כן מדובר בכלי רלוונטי לפיתוח משפחתית הסדאן האוטונומית.

    "הסתמכות רק על נתונים מהכבישים אינה מעשית", מציין דייוויד באצ'ט, שמוביל את מאמצי הסימולציה של חברת הסטארפ-אפ הסינית-אמריקאית NIO המתעתדת להציג בתוך מספר שנים מכונית חשמלית אוטונומית סופר מתקדמת. "עם סימולטורים, אתה יכול לחזור על אותו תרחיש אין סוף פעמים עד שהמערכת תצליח לתפקד בצורה המיטבית".

    Waymo, חברת הבת של גוגל שהקומה לאחרונה במטרה להפוך את הטכנולוגיה  האוטונומית שגוגל השקיעה סכומי עתק בפיתוחה לשימושית במכוניות בייצור סדרתי, משתמשת אף היא בסימולטורים, זאת על אף שבידי גוגל מאגר נתונים ענק של קטעי נהיגה אוטונומית הכולל מיליוני קילומטרים של נהיגה אוטונומית של ממש על כבישים ציבוריים.

    אנחנו מכניסים לסימולוטרים שפיתחנו בעצמנו מידע שנאסף מכל אותן פעמים בהן בעת הניסויים המהנדס שהיה ברכב היה צריך לתפוס את ההגה ולהעביר את הפיקוד לידיו משום שאלו בדיוק הנקודות בהן המערכת האוטונומית לא תפקדה כראוי ולא קראה נכון את הסיטואציה על הכביש", מסביר גורם ב- Waymo בדו"ח תקופתי שפרסמה החברה. "את אותן סיטואציות אנו, כאמור, מכניסים לסימולטורים ואלו חוזרים על התרחיש שוב ושוב עד שהמערכת מצליחה לבצע את הנהיגה בצורה מושלמת".

    בכל מקרה, הסביבה ש-GTA-V מציעה עשירה במיוחד ובמשחק ניתן לפגוש בין היתר 262 סוגים של כלי רכב, יותר מ-1,000 הולכי רגל ובעלי חיים בלתי צפויים, תנאי מזג אוויר משתנים ושלל גשרים, רמזורים, מנהרות וצמתים שונים.

    על אף שברור שאי אפשר לפתח מכונית אוטונומית רק בהסתמך על GTA-V, לטענת פרופסור אלן קורנהאוזר, מומחה לחקר ביצועים והנדסה המייעץ לצוות פיתוח הטכנולוגיה האוטונומית באוניברסיטת פרינסטון, "כאשר מנטרלים את עלילת המשחק מדובר בסביבה הווירטואלית העשירה, המגוונת והבלתי צפויה ביותר שיש היום בהישג יד ואשר ניתן לחלץ ממנה הרבה מאוד נתונים מאוד רלוונטיים לפיתוח טכנולוגית נהיגה אוטונומית".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכוניות אוטונומיות לומדות לנהוג בעזרת המשחק Grand Theft Auto

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.