• Ad
  • ז'נבה 2017: תערוכה קטנה, בשורות גדולות

    קיה פיקנטו, סיאט איביזה, סובארו XV וסוזוקי סוויפט הם רק קומץ מן החדשות של תערוכת המכוניות החשובה ביותר לשנת 2017
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ב-7 במרץ, רק כחודש מהיום, תיפתח בסמוך לשדה התעופה של ז'נבה, שוויץ, תערוכת המכוניות החשובה ביותר לשנת 2017 ככל שהדברים נוגעים לשוק הרכב הישראלי.

     

     

    תערוכת המכוניות הבינלאומית של ז'נבה היא התערוכה האירופאית היחידה, מבין אלה החשובות באמת, שנערכת מידי שנה (ולא אחת לשנתיים כמו תערוכות פריז ופרנקפורט) ולא רק שהיא קטנה פיזית מן האחרות זאת גם בדרך כלל תערוכה שממוקדת יותר במכוניות-על סופר-יקרות וסתם במכוניות יקרות.

    אלא שהמהדורה ה-87 של תערוכת ז'נבה שונה מן המקובל, לא במובן זה שלא יוצגו בה מכוניות יקרות (לא מעט כאלה צפויות להופיע שם גם השנה) אלא בזכות האוסף החריג של דגמים עממיים חדשים שלרובם יש מעמד חשוב בשוק שלנו.

    ז'נבה 2017 תהיה תערוכת מכוניות מאד חשובה עבורנו, רוב הדגמים החדשים שיוצגו בה צפויים בישראל עוד השנה, ובכתבה המתעדכנת שלפניכם התמקדנו בדגמים החשובים לשוק הישראלי וסידרנו אותם כאן בהתאם למידת חשיבותם עבורנו.

    לפני שמתחילים כדאי להזכיר שבשונה מתערוכות אירופאיות אחרות תערוכת ז'נבה היא מסוג התערוכות שאפשר להספיק לעבור דרכן במהלך יום אחד, והמיקום שלה ממש נוח עבור כל מי שמתגלגל דרך ז'נבה בין התאריכים 9 ל-19 במרץ 2017.
    לכן, לכל מי שיכול אנחנו ממליצים בחום להתארגן על טיסת המשך מז'נבה בערב ולא בצהריים, ואת זמן ההמתנה לנצל בקפיצה לתערוכה שממוקמת עשר דקות הליכה מן הטרמינל של שדה התעופה.

    קיה פיקנטו

    פיקנטו הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל והיא עדיין מככבת בצמרת טבלת המכירות, כך שאם היצרנית הקוריאנית לא תאכזב אנחנו מדברים על הדגם שצפוי להיראות על הכבישים שלנו במספר העותקים הגדול ביותר בשנים הבאות מבין כל הדגמים החדשים של ז'נבה 2017. הדור החדש של פיקנטו תהיה עדיין מכונית 'מיני' אבל עם בסיס גלגלים ארוך בכ-1.5 ס"מ ועם עיצוב יותר בוגר ולא פחות מדליק.

    המנועים מוכרים לנו מן הארסנל של יונדאי-קיה: 1.0 ליטר תלת צילינדרי ו-1.25 ליטר ארבעה צילינדרי, ואליהם תתווסף גם גרסה מוגדשת של מנוע הבנזין הקטן. החידושים המעניינים צפויים להגיע בתחום מערכת השמע והקישוריות, אלה יוגשו בתוך מסך מגע גדול במרכז הקוקפיט, כמו גם תוספת של מערכות בטיחות והימנעות מתאונה. קיה שמה דגש על פניה לקהל צעיר, ובמקרה של פיקנטו זה יתבטא בגרסה ספורטיבית צעירה תחת סמל GT.

     

    סיאט איביזה

    איביזה היוצאת, לפני ואחרי מתיחת הפנים האחרונה שלה, ניצבה בראש קטגוריית הסופר-מיני ועדתה חיים קשים ליאריס של טויוטה וקודם לכן ליונדאי i20 – בעיקר מפני שהיא התמקדה בלקוחות פרטיים והוצעה עם מחיר אטרקטיבי ומשתלם.

    שאלת 80 אלף השקלים היא אם סיאט תצליח לשמר את המחיר הנהדר שלה, מפני שאם כן אז כנראה שלא תהיה כל סיבה לקנות אף סופר-מיני אחרת: איביזה החדשה היא הסופר-מיני הראשונה של קבוצת פולקסווגן שתתבסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה וזה אומר שהיא תהיה יותר מודרנית ומתקדמת מכל מתחרותיה. בין השאר היא צפויה להתעלות מעל למקובל בקטגוריה בתחומי הביצועים, חסכון בדלק ובעיקר בתחום הבטיחות. באירופה תוצע איביזה החדשה למכירה החל בחודש יולי, ואלינו היא תגיע ברבעון האחרון של השנה.

     

     

    מיצובישי אקליפס

    קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים היא החשובה, הרווחית והמתפתחת ביותר בשוק הרכב הישראלי ובין השאר נמכרו בה בסיכום 2016 יותר מעשרת אלפי יחידות של כל אחד משלושת המובילים אותה: קיה פיקנטו, יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר.
    בז'נבה משיקה מיצובישי קרוס-אובר קומפקטי קטן מן האאוטלנדר אבל עדיין בגודל קומפקטי, כלומר מתחרה רלבנטי לקטגוריה הזאת וכזה שצריך להיות ממוצב מתחת לאאוטלנדר מבחינת המחיר שלו.

    בהנחה שמיצובישי לא שכחו שום דבר ממה שהם יודעים, ובתקווה שהכלי (שעשוי להיקרא 'אקליפס') יהיה גדול מספיק ומעוצב באופן מדליק כמו דגם התצוגה XR-PHEV שהדגים אותו – הרי שיהיה לו כנראה את כל שנדרש כדי לעקוף את ספורטאז' אל תואר הדגם הנמכר ביותר בשוק הישראלי. כמובן שלצורך זה הוא יהיה חייב להגיע במפרט ובמחיר המתאימים, וזה כבר פחות מובן מאליו.

     

     

    סובארו XV דור שלישי

    גרסת XV של סובארו אימפרזה נמצאה תמיד על הגבול התחתון, מבחינת הגודל, של קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, בין השאר מפני שמעליה נמצא תמיד פורסטר. למרות זאת, ועל אף מחיר גבוה, היא הצליחה מאד בישראל – בעיקר לאחר השקת גרסת ה-1.6 ליטר המוזלת.
    בז'נבה מושק דור חדש של XV, על בסיס הפלטפורמה הגלובלית החדשה של סובארו שעליה מבוססת אימפרזה החדשה, ולכל הפחות מבחינת "הברזלים" זה אומר קפיצת מדרגה טכנולוגית. אחד הקלפים המעניינים בשרוולו של XV תהיה גרסה היברידית חדשה שמבוססת על טכנולוגיה של טויוטה, ובכל מקרה למותג היפני הזה יש את כל הכלים לחולל מהומה בשוק שלנו למרות התחרות הקשה והמתגברת.

     

     

    מתיחת פנים לניסן קשקאי

    בואו לא נשכח מי היה חלוץ אופנת הקרוסאוברים הקומפקטיים העכשווית וניתן לו כבוד, גם אם ניסאן קשקאי הנוכחי מתקשה לעמוד בתחרות האדירה שקפצה עליו.

    השינויים החיצוניים במסגרת מתיחת הפנים לא יהיו דרמטיים, והאמת היא שכאלה גם לא מאד נחוצים שהרי הכלי נראה נאה מאד. מה שיותר מסקרן, לנוכח הידיעה שניסאן שיפרה מאד את היצע מערכות הבטיחות, המולטימדיה והקישוריות (השמועות מדברות על יכולות "כמעט אוטונומיות", כלומר על מערכות סיוע לנהג מתוכמות) – הוא מה מבין כל אתה ימצאו את הדרך אלינו, לישראל. בגזרת המנועים אמנם לא צפויים שינויים אבל כן צפוי שיפור ביעילות שיביא לצמצום של תצרוכת הדלק.

    פולקסווגן T-Roc

    במקביל לטיגואן החדש, אשר זה עתה הושק בישראל, פולקסווגן יצרה כלי נוסף, קטן יותר, אשר מבוסס על פלטפורמת MQB המודולרית, ואשר צפוי להתבסס על סדרת דגמי תצוגה שהיא מציגה ומשכללת בשלוש השנים האחרונות.

    קונספט 'טי רוק' הוצג בדיוק לפני שנה בתערוכת ז'נבה והשאלה היא האם טי רוק האמיתי, שיושק כעת (בשמו או בשם מסחרי אחר) יכוון לחלק התחתון של קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, ממש מתחת לטיגואן, או אל פסגת הקרואוברים הקטנים (קטגוריית ניסאן ג'וק), אבל לא נותרו לנו עוד הרבה ימים להיות במתח.

     

     

    אופל 'קרוסלנד איקס'

    מזה לא מעט שנים שאופל משתפת פעולה עם מגוון רחב של יצרניות רכב (רנו, סוזוקי, פיג'ו-סיטרואן ואחרות) ומשווקת מכוניות שלהן עם סמלים שלה.

    לרגע קצר בהיסטוריה, לפני שפיג'ו-סיטרואן מכרה נתח מן הבעלות בה ליצרנית הרכב הסינית דונגפנג, התקיים מו"מ לרכישת החברה בידי ג'נרל מוטורס, ושם כנראה נזרעו זרעי שיתוף הפעולה שאמור היה לספק לאופל את הנתח שהיא רוצה לנגוס בו מעוגת הקרוסאוברים הקטנים.

    במקום לייצר גרסה מוקטנת של 'מוקה', על בסיס פלטפורמת 'קורסה' הוותיקה', בחרו אנשי רוסלסהאיים במכלולי פלטפורמה ותיקה אחרת – זו שעליה בנויות פיז'ו 206 ו-2008 וביססו עליה את Crossland X החדש (והמאד נאה יש לומר), אשר יחליף את מאריבה המוזרה למראה.

    אנשי אופל פונים בעיקר לקהל נשי ולקהל עירוני, ומה שהם יצרו עבורו הוא למעשה "ניסאן ג'וק" משודרג מבחינת המראה ומרחב הפנים.

     

     

    סקודה קודיאק 'סקאוט'

    לא מדובר בחידוש דרמטי אלא בגרסה נוספת לכלי שעדיין לא הגיע אלינו (אבל כן צפוי להיות חשוב מאד בקטגוריית הקרוסאוברים לשבעה מושבים כאשר ינחת כאן). 'סקאוט' תהיה גרסה "קרבית" יותר למי שבבסיסו הוא כלי רכב רך, אבל עם המיגונים המתאימים והנעה לארבעת הגלגלים תוכל סקודה לנגוס נתח גם מקהל חובבי השטח.

    סוזוקי סוויפט

    סוזוקי נמצאת בעיצומה של מתקפת דגמים ולאחר השקת 'סלריו' ו'באלנו' היא מחליפה את הדגם הוותיק ביותר שלה (למעט ג'ימני כמובן) ואחד האהודים ביותר בתולדות המותג הזה בישראל – 'סוויפט'.
    המכונית החדשה נחשפה ביפן אבל בז'נבה תוצג לראשונה בפני קהל, ואחד החידושים המעניינים בה תהיה גרסה היברידית קלה, וזה עשוי לעשות טוב למכירות, כפי שקורה עם יאריס של טויוטה.

    סוויפט החדשה נראית יותר "ספורטיבית" מן הדגמים האחרים שנזכרו כאן ובעוד שממדי הרוחב והדובה שלה נותרו זהים היא אמורה להיות מרווחת מן הדגם היוצא בזכות תוספת של 2 ס"מ למרחק בסיס הגלגלים, ולמרות קיצור של סנטימטר אחד מן האורך הכללי.

    לא שזה ממש חשוב עבורנו, אבל הפעם מתמקדים היפנים בגרסה אחת בעלת חמש דלתות, ומכיוון שהפלטפורמה ומכלולי ההנעה שייכים לבאלנו הרי שגם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר ומנוע 1.2 ליטר עם (וגם ללא) מערכת היברידית קלה מגיעים משם.

    טויוטה יאריס ספורט

    יאריס היא מכונית מוצלחת שגם מצליחה במכירות בקטגוריה שלה בישראל, אבל לאנשי טויוטה חשוב "לחמם" את התדמית של המותג כולו, וזו הסיבה שהם מיתגו מחדש את מחלקת הביצועים/שיפורים/ספורט שלהם תחת השם Gazoo.
    בז'נבה תושק 'יאריס גאזו', מה שיביא במוקדם או במאוחר את הכותרת המתבקשת "טויוטה נותנת בגז" או משהו בסגנון, ואנחנו מדברים, במקרה הזה, על מכונית סופר-מיני עם מנוע שיספק "יותר מ-210 כ"ס". טויוטה גם הצהירה על חזרתה לאליפות העולם בראלי (WRC), ועם יאריס החמה מבקשים היפנים לערער (לא פחות) על מעמדה של פורד פיאסטה ST.

    וולוו XC60

    לא נכביר מילים על חשיבותם של קרוסאוברים בימינו אלא נזכיר במילה את מה שעשתה מכונית הדגל האמיתית של וולוו (XC90, לא S90) למותג השבדי המנומנם.
    מבחינה זאת, XC60 החדש, אשר מחליף את אחד הדגמים הוותיקים ביותר של החברה, הוא לא רק קרוסאובר חשוב אלא גם מכונית חשובה מאד שתתמודד מול ב.מ.וו. X3 ואאודי Q5 העתידי.

    העיצוב, כך צפוי, יהיה למעשה XC60 מוקטן, ומנועי ה-2.0 ליטר המוגדשים – בנזין ודיזל – צפויים להוביל.

    פולקסווגן ארטאון

    על בסיס פלטפורמת פאסאט תציג פולקסווגן את מחליפתה של פאסאט CC ההיסטורית והפעם עם שם מותג חדש – Arteon.
    הקונספט הבסיסי לא השתנה, גם הפעם מדובר במכונית "קופה ארבע דלתות", אלא שהפעם מכוונת פולקסווגן ללבן בעיניים של ב.מ.וו. סדרה 4 עם מכונית מאד מאובזרת ומשודרגת טכנולוגית.
    פולקסווגן בוחנת מחדש את גבולות המותג שלה לאחר כשלונה המסחרי של 'פייתון' (אם כי סין מקבלת את היורשת של אותה מכונית דגל) וארטאון תהיה המכונית היקרה ביותר של המותג באירופה – מה שמבטיח שהיא תהיה ככל הנראה יקרה מכדי לייצר עניין של ממש בשוק הישראלי.

    אופל אינסיניה גרנד ספורט

    "הגרסה של אופל לפולקסווגן ארטאון", שתהיה ככל הנראה פחות יוקרתית וגם פחות יקרה, היא 'אינסיניה גרנד ספורט' – מכונית בתצורת "קופה 4 דלתות" אופנתית שמבוססת על אינסיניה החדשה.
    המכונית מעוצבת בהשראת מכונית התצוגה 'מונזה' שהוצגה לפני קרוב לארבע שנים, ואופל תטמיע בתוכה את כל האלקטרוניקה שקיימת במחסנים שלה.

    מותג נולד: אלפין

    אחרי תקופה ארוכה של טיזינג ותמונות רשמיות וחצי רשמיות תשיק סוף סוף רנו בז'נבה את 'אלפין A120', מכונית ספורט אמיתית שמחיה את המותג הרדום שבבעלות רנו.
    הצרפתים מתיימרים להיאבק בפורשה 718, לא פחות, באמצעות חומרים מתקדמים וקלים וטכנולוגיית מנועים חדישה, אבל גם בעזרת תג מחיר אטרקטיבי יותר שצפוי לנוע סביב ה-300 אלף ש"ח. באירופה ולפני מיסים כמובן.

     

     

    סיטרואן C3 פיקאסו

    המיקרו-מיניוואן המדליק של סיטרואן זכה אצלנו בעבר להצלחה מוגבלת בלבד, אבל זהו ככל הנראה אחד הדגמים המתאימים ביותר לקבלת הפרצוף ה'סיטרואני' החדש וגם ה-DNA של מותג היפסטרי מתאים לו במיוחד.

    תמונות ריגול ראשונות של הדור השני למונובוקס הקטן מגלות כלי פחות קופסתי, יותר עגלגל ועוד יותר "שמח", לכן אנחנו צופים גדולות ונצורות לכלי ייחודי מן הסוג הזה, ודאי באירופה שבה יודעים להעריך שילוב של פונקציונליות עם עיצוב.

    ריינג' רובר ולאר

    צריך להסיר את הכובע בפני מעצבי לנד רובר אשר הביאו לנו את ריינג' רובר 'אבוק' המדהים ביופיו והייחודי, גם אם היקר מידי, וכעת ייתכן שנוכל לעשות את זה פעם נוספת.

    הבריטים, כיום עם רוח גב הודית עוצמתית, זיהו פער גדול מידי בין 'אבוק' לבין 'ריינג' רובר ספורט', ואותו הם ממלאים כעת עם עוד דגם בעל שם שיהיה לנו קשא לבטא: ולאר (VELAR).
    גם 'ולאר' הוא כלי בעל חמש דלתות אבל בתצורת "כאילו קופה", אם כי הפעם הוא לא פורץ דרך אלא מתמודד מול מתחרים ותיקים כמו ב.מ.וו. X6 ומרצדס GLE קופה.

    סקודה אוקטביה VRS 245

    מה יש לומר על דגם ששמו אומר כבר את הכל? סקודה אוקטביה החמה ביותר אי פעם תושק בז'נבה עם סמל 245 VRS, מנוע שמספק הספק שמתאים לסמל, מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.6 שניות.

     

    מידע שימושי:

    מי שנוחת בשדה התעופה של ז'נבה בין ה-9 ל-19 במרץ יכול להגיע רגלית להיכל 'פאל אקספו', מרחק 10 דקות הליכה, אשר יהיה פתוח בין השעות 10 בבוקר ועד 8 בלילה. בשבת ובראשון נפתחת התערוכה ב-0900 אך נסגרת ב-1900.
    למי שנמצא בעיר, או עובר בסמוך לה, מומלץ להשתמש בתחבורה הציבורית המפותחת (אוטובוסים, רכבות קלות או מוניות) אם כי ישנם גם חניוני מכוניות סמוכים (התנועה סביב התערוכה מאד כבדה והחניה צפופה).

    כרטיסים אפשר לרכוש באתר האינטרנט של התערוכה תמורת 16 פרנק שוויצרי למבוגר או 9 פרנק שוויצרי לגמלאים, בעלי מוגבלויות וילדים בני 6 עד 16. למי שמצליח להגיע רק לקראת 1600 ממתינים כרטיסים ב-50% הנחה, אולם גם יהיה לו פחות זמן ליהנות מכל השפע הזה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.