• Ad
  • העולם מצחיק: תעשיית הרכב אוהבת את 1 באפריל

    יצרניות רכב השקיעו מאמץ יצירתי להפוך יום אחד בשנה למצחיק יותר. מחליפת סקוטש ללקסוס ועד למיני עם הילוך קדמי אחד - מדוע לא יבוא 1 באפריל פעמיים בשבוע?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תעשיית הרכב ידועה בדרך כלל בכבדות ובשמרנות, כזאת שלוקחת את עצמה ברצינות רבה מאד מול לקוחות וגורמי ממשל.

     

    אופל אדם קפיץ 1 באפריל

     

    אבל ביום אחד בשנה, 'יום הטיפשים' או 'יום המתיחות', מרשות לעצמן מחלקות יחסי הציבור של יצרניות הרכב להפגין קריאטיביות, אפילו לעשות קצת צחוק מעצמן, והכל כדי להעלות חיוך על שפתותינו.

    2016 תיזכר כנראה כשנה שבה עלה הרף אפילו ביחס לכמה מתיחות חביבות מן השנים האחרונות, לא רק מבחינת טיב הרעיונות אלא בזכות מספר המשתתפים וגם בכל הקשור לרמת ההשקעה בביצוע – זו כבר מזמן לא כוללת רק הוצאת הודעה לעיתונות עם תמונה מפוברקת באמצעות 'פוטושופ', אלא גם – כפי שגילינו השנה – כמה סרטוני וידאו מושקעים במיוחד.

    היום בחרנו להביא לכם כמה מן המתיחות שאהבנו במיוחד בסוף השבוע שחלף, לאו דווקא לפי סדר חשיבות.

    מיני להיפסטרים

    לא ברור מהו כח הקניה של קהל ההולכים נגד הזרם, אבל השנה בחרה 'מיני' להתמקד דווקא בו, עם גרסה מיוחדת עבוד "שוק ההיפסטרים הגדל", שנקראת, כמובן, מיני ' Hipster '.

     

    מיני היפסטר 1 באפריל 003

     

    החידושים הבולטים ביותר בגרסה הזאת הם חלונות שפועלים כמסנני תמונה באינסטגרם, ובאמצעותם אפשר לבחור מתוך מספר "מסנני אווירה" אשר ישנו את הנראות של פנים המכונית בהתאם למצב הרוח, טייפ 'דאבל קאסט' במקום קורא MP3 "כדי להחזיר אותנו לימים שבהם המוסיקה הייתה מה שבאמת חשוב", וגם, הכי חשוב, מהנדסי ב.מ.וו. פירקו במיוחד עבור גרסה זאת את כל ההילוכים בתיבת ההילוכים, למעט אחד קדמי ואחד אחורי, כדי להגביל את המהירות ל-40 קמ"ש ולאפשר לנהג להרגיש כל לחיצה על הדוושה. מיני היפסטר 1 באפריל 002

    על בדי הריפוד התואמים ללבוש ההיפסטרי אחראית המעצבת הנודעת 'איוונה מכונית חדשה".

    ב.מ.וו. מהצעד הראשון

    בב.מ.וו. משקיעים בלקוחותיהם העתידיים ורוצים להרגיל אותם לאחיזת הכביש המושלמת לה הם צפויים בעתיד, כאשר ינהגו במכוניות מתוצרת החברה, ולכן בראו שם נעלי תינוק מיוחדות שמספקות אחיזה גבוהה במיוחד. נעלי "אקס דרייב" לתינוקות "מרגישות גם את אובדן האחיזה הקל ביותר ומציעות שיפור אחיזה החל מן הצעד הראשון".

    אין צורך להכביר מילים לגבי הטכנולוגיה העתידנית שבה נעשה שימוש מפני שסירטון הוידאו המושקע עושה את העבודה הזאת היטב, אבל חשוב לציין שאפשר להשיג את הנעליים האלה גם בוורוד..

     

    לקסוס יושבת עליך בול

    גם מהנדסי לקסוס שוקדים על הקשר בין אדם למכונית, ו"תמיד מחפשים את פריצת הדרך הבאה". זאת הסיבה שמהנדסי החברה המציאו, במיוחד ל-1 באפריל ובמסגרת שיתוף פעולה עם תעשיות 'וולקו', מושב נהג מיוחד עם הדבקת סקוטש, אשר מצמיד את הנהג למקומו גם בתנאי הנהיגה התובעניים ביותר. כמובן שכאשר מדובר בסקוטשים לא מספיק חלק אחד, ולכן ההמצאה הזאת נמכרת יחד עם חליפה מיוחדת שעושה את החלק השני של הקשר.

    סרטון הוידאו, המאד מושקע, מדגים את ההמצאה, אבל אם כבר התחלתם לצפות בו כדאי להמתין לסיום שלו.

     

     

    סיטרואן מעיפה לך את הגג

    ברמת ההפקה כנראה שהמשקיעים הגדולים השנה הם אנשי סיטרואן, אשר מציגים בסרטון וידאו את הגג הנפתח הראשון בעולם שמתוכנן להיבנות מעל איצטדיון כדורגל ענק, והכל בהשראת C1 'איירספייס'.

    גג הבד הענק שייבנה מעל האצטדיון החדש של ארסנל תוכנן "בהשראת הגג הנפתח של סיטרואן C1 פתוחת הגג" ובמקביל לעבודות הבנייה שצפויות להתחיל באצטדיון בסוף העונה, ו"זאת כחלק מפרויקט ה"Arsenalisation" של אצטדיון ה-60,000 מושבים הטוב בעולם… גג האצטדיון ייבנה באמצעות כמעט 9,000 מטרים של בד אדום, ואפשר יהיה לפתוח ולסגור אותו בתוך כ 11 שניות – ממש כמו את הגג של Airscape C1. עבור השחקנים מדובר ביתרון נוסף: מניעת מצבי שמש בעיניים, וזו צפויה לחסוך בין 4 ל 6 שערים שנגרמים בגלל הסינוור של השוערים בכל עונה".

    גם אנשי קבוצת הכדורגל 'ארסנל' נרתמו להפקה, והתוצאה לפניכם.

    אופל צעצוע

    אנשי ווקסהול (אופל בריטניה) מחזירים אותנו אל הילדות (של לפני עידן החשמל) ומציעים מכונית שהיא לא רק החסכונית ביותר בעולם אלא גם כזאת שמסייעת למשתמשים בה לשמור על כושר ולשרוף קלוריות.

    מתיחת קפיץ, שאורכת כרבע שעה, אמורה להספיק ל'אדם-על-קפיץ' החדשה טווח נסיעה של כ-200 ק"מ (הנתונים נמדדו כמובן בתנאי מעבדה), ועל הדרך גם משפרת את מצבם של שרירי הידיים והכתפיים.

    ווקסהול אדם בעלת הקפיץ מכניסה אותנו אל עידן חדש של "אפס עלויות הפעלה ופליטת מזהמים", ולפי חישובי אנשיה יכול אדם ששוקל 65 ק"ג לשרוף כ-400 קלוריות במהלך ההפעלה של החזה, הכתפיים, הזרועות ושרירי הליבה.

    היתרון הגדול ביותר של מכונית על קפיץ היא שלעולם לא נתקעים איתה: "כאשר נגמר לך המיץ", כותבים אנשי ווקסהול, "אתה לא צריך לבזבז זמן בחיפוש אחר מקום לתדלק. כל שעליך לעשות הוא לקפוץ החוצה ולמתוח את המכונית".

    אופל אדם2 קפיץ 1 באפריל

    הסמיילי של הונדה

    מהנדסי הונדה גילו שהדור הצעיר מחובר הרבה יותר לסמלי ה'אימוג'י' מאשר לאותיות ומספרים, והמחקר שלהם מסיק שאלה יחליפו בקרוב את לוחיות הרישוי הקונבנציונליות: "במחקר שנערך בקרב צרכנים בבריטניה בתחילת השנה", מדווחים אנשי הונדה, "הודו 96% מהנשאלים בגילאי פחות מ-30 שהם מעדיפים לוחיות רישוי עם emoji על-פני לוחית הרישוי המסורתית שלהם.

    97% מהנשאלים מודים שהם משתמשים כיום בסמלי emoji כדרך העיקרית שלהם להביע רגשות ורעיונות בהודעות טקסט שהם שולחים.

    "אנחנו מאוד שמחים להציע ללקוחותינו דרך מקורית להתאמה אישית של מכוניתם, וחשוב יותר – לשיקוף האישיות ואורח החיים שלהם. בהונדה אנחנו מאמינים בחדשנות – והקונספט הזה בטוח יתקבל יפה על ידי צרכנים צעירים".

     

    פני הדור כפני הכלב

    ההצלחה של "פשוט חכם" של סקודה, עם פתרונות אחסון חשובים למטען ומקומות מסתור שימושיים למטריות, אסור שתוגבל רק למשתמשים האנושיים במכוניות, וגם לידידו הטוב של האדם מגיעה התייחסות. מהדורת ה-1 באפריל של סקודה סופרב מוצעת, לכן, בבריטניה עם מקום מסתור גם למטריה של הכלב.

    אלא שסקודה לא מסתפקת בכך, והחברה עצמה, בצ'כיה, פרסמה פרטים סנסציוניים ראשונים אודות מפלסת השלג החדשה שלה, שנקראת "סקודה איש השלג" ומונעת באמצעות מערכת היברידית-נטענת, ראשונה בדגם סדרתי של סקודה, שמספקת 400 כ"ס.

     

    סקודה סנואומאן

     

    דנידין פוגש את MG

    ב-MG סבורים שאם אין לך משהו חדש להראות אז פשוט אל תראה שום דבר, וזהו כנראה הרעיון שעומד מאחורי מכונית התצוגה החדשה שלהם, "המכונית הבלתי נראית".

    מובן שתהליך הפיתוח של מכונית כזאת נתקל בכמה מהמורות, כפי שמתאר זאת מנהל השיווק והמכירות של המותג בבריטניה, מתיו לשיין: "בהתחלה היו לנו כמה בעיות עם המכוניות, כאשר אנשים פשוט צעדו לתוכן מפני שהן בלתי נראות. כדי לפתור את הבעיה מיקמנו תג של MG בחזית… בהתחלה לא הצלחנו למצוא טעם בלעשות משהו כזה, ואנחנו יודעים שכמה אנשים לא חושבים שיש כל כך הרבה על מה להסתכל במכונית הזאת, אבל אנחנו גאים ליצור משהו כל כך מתקדם".

     

    MG דנידין 1 באפריל

     

    החיים באינסטוש

    אנשי טויוטה מאמינים בלקוחות צעירים, שאותם הכי קל לתפוס כיום באינסטגרם, ולכן הם חיברו את האפליקציה הפופולרית למערכת המולטימדיה של 'אייגו' החדשה והצעירה ברוחה, וכעת אפשר לצלם ולהעלות לאינסטוש את כל מה שתקלוט… מצלמת הרוורס של המכונית.

     

    April-fools-Aygo-2

     

    ניחוח הגומי השרוף של פורשה

    אוהבים את הריח של מסלול המירוצים? הגומי והשמן השרופים? עננת הדלק? העשן?

    אם כן, הרי שאתם יכולים להרגיש בכל יום שאתם נמצאים על המסלול, וכל שעליכם לעשות הוא להזליף על עצמכם כמה טיפות מן הבושם החדש שפיתחה פורשה, עם "תמציות של שמנים וחומרי ננו-חלקיקים של גומי הצמיגים".
    עם זאת, מי שרוצה להתבשם בניחוח חייב למהר, היות שפורשה שחררה מהדורה מוגבלת של 919 בקבוקים בלבד, מפני שהיא לא תפספס אף הזדמנות לאזכר את מכונית מירוצי הסיבולת שלה – 919 ההיברידית.

    גם הבקבוק עצמו מעוצב כמובן באופן מיוחד, בתצורת מצת ("פלאג") אשר "מגלם את רוח הספורט המוטורי".

    זהירות, רחפן מעליך

    מי שהיה איתנו בסוף השבוע לא יכול היה לפספס את הטייק שלנו על המאורע הנדיר. אנחנו הקמנו כאן את מתר"א – יחידת הרחפנים של משטרת ישראל שתפעיל 12 רחפנים אמריקנים חדשים לאכיפת עבירות מהירות ועבירות תנועה חמורות מאד אחרות.

    חלק מן הגולשים שלנו אהבו את הדחקה, אחרים, לעומתם, סברו שהמשטרה צריכה להתמקד בעבודה מצילת חיים.

     

    רחפן מהירות שלט התראה

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.