• Ad
  • בינתיים עוד לא המציאו בישראל את התחליף האולטימטיבי לדלק הערבי המזהם, אבל בועידה השנתית של "התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים" ניתנה הצצה מעניינת לכיוון של עולם הרכב בשנים הבאות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    DSC_3534למרות ש-2015 תיכף מסתיימת, ד"ר אמט בראון לא חיכה לנו עם דלוריאן ברחבת תיאטרון הבימה כדי להציג לנו את Mr. Fusion, המתקן הקומפקטי שמאפשר להמיר בקלות קצת זבל מהפח הביתי לדלק באמצעותו ניתן להפעיל את מנוע הרכב, כמו שהבטיחו לנו בסרטי "בחזרה לעתיד".
    האמת היא שבועידת תחליפי הדלקים שנפתחה אמש ומתקיימת זו השנה השלישית, קשה היה לשים את היד על פיתוח או המצאה מקורית וחדשנית שטרם חשבו עליהם במקום אחר ויוכלו להפוך בעתיד הנראה לעין ואף מעבר לכך לישימים בקנה מידה גדול, אך בהחלט הוצגו בה כל מיני פיתוחים מעניינים – מאפליקציות שונות, דרך כלי תחבורה אישיים חשמליים ועד לתחליפים אפשריים לסוללות לכלי רכב חשמליים היכולים, כל אחד בדרכו, לתרום משהו להפחתת צריכת האנרגיה והתלות בדלק.

    כמו בשנים האחרונות, את הועידה יזמה והפיקה מנהלת "התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים" שהוקמה בשנת 2011 בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, על מנת לעודד מציאת מקורות אנרגיה חדשים וידידותיים יותר לסביבה כתחליף לנפט הערבי.

    כ-1,000 אורחים מ-22 מדינות השתתפו בפאנלים השונים ולקחו חלק בהרצאות מרתקות שדנו באספקטים שונים הקשורים למקורות אנרגיה ולזיהום אוויר, משערוריית מנועי הדיזל של פולקסווגן שנמצאת בכותרות, דרך מעבר לשימוש במקורות אנרגיה חליפיים ועד לחזון התחבורה בעתיד.

    מיניוקי פוקודה - מאמין שמימן יהיה אנרגיית העתיד ולא רק בחומם התחבורה
    מיניוקי פוקודה – מאמין שמימן יהיה אנרגיית העתיד ולא רק בתחום תחבורה

    בעוד שכל המומחים היו תמימי דעים כי בשנים הקרובות בהחלט צפויים שינויים משמעותיים בעולם הרכב הדיון "עתידה של האנרגיה בעולם הרכב – דלקים חדשים, יחידות הנעה, טכנולוגיות חכמות ומודלים עסקיים" נתן הצצה מעניינת על נקודות מבט שונות בנושא.

    טום דה ווליסחאוור, מנהל מחלקת התכנון לטווח ארוך והקיימות בחברת הייעוץ IHS התייחס לגורמים הסביבתיים והאנושיים שישפיעו על התחבורה בעולם בשנים הבאות וציין שהצפי למעבר של כ-86 אחוזים מאוכלוסיית העולם לכרך עירוני בתוך כמה עשורים, דור העתיד המחובר לסמארטפון, הצורך בהטענות דחופות של מכשירים אלקטרוניים והאהבה לשיתוף מידע ישפיעו על עתיד התחבורה.

    ד"ר ג'ואקים קולינג, סגן נשיא תחום האנרגיה המתחדשת בב.מ.וו ואחד מראשי פרויקט סדרת ה-i של החברה, הדגיש שאנו נמצאים בפתח שנים בהן תעשיית הרכב תשתנה כמו שהיא לא השתנתה במאה השנים האחרונות וסקר את הפעילות המשמעותית שיצרנית היוקרה הגרמנית עושה בימים אלה לקראת אותו שינוי. במקביל, התייחס קולינג למיזמי שיתוף רכבים ולא פחות חשוב מכך להתכנות הכלכלית של מעבר לכלי רכב בעלי הנעה אלטרנטיבית.

    20151110_164027_resized
    ד"ר מייק טאמור מחטיבת האנרגיה בפורד

    ד"ר מייק טאמור מחטיבת האנרגיה בפורד הסכים כי לדעתו בשנים הבאות כוחות השוק יצטרכו לבחור באחד משלושה תחליפים אפשריים לדלק: מכוניות תא דלק מונעות במימן, מכוניות חשמליות מבוססות סוללה ומכוניות מונעות בגז טבעי, מתאן שנוצר ממיחזור אשפה או דלק שמופק מגידולים חקלאיים.
    עם זאת, טאמור סירב להצטרף לדעה הרווחת כי הצורך במכונית פרטית ירד באופן משמעותי בעתיד הנראה לעין.
    לטענתו, אמנם בהחלט יש מעבר מסיבי של אוכלוסיה לסביבה עירונית, אך ברוב הערים, לטענתו, צפיפות האוכלוסייה יורדת דווקא בשל צמיחה והתרחבות עירונית שתחייב גם בעתיד הסתמכות על פתרונות תחבורה אישיים.

    טאמור גם הציג טענה מעניינת לפיה במספרים יבשים לא תמיד מעבר לתחבורה ציבורית הוא יעיל יותר מבחינה אנרגטית ופחות מזהם וכך למשל, על פי נתונים שהציג, נסיעה ברכב פרטי (על פי חישוב של שני נוסעים ברכב) מזהמת הרבה פחות בממוצע פר נוסע אל מול שימוש בתחבורה ציבורית (בהתחשב בממוצע התפוסה החלקי בתחבורה ציבורית על פני היממה).

    האם תחבורה ציבורית באמת פחות מזהמת מרכב פרטי?

    טאמור הוסיף וציין שלמרות התדמית החזירית והלא מתחשבת בסביבה, נסיעה לחופשה משפחתית ב-SUV גדול היא למעשה הרבה פחות מזהמת מאשר הגעה ליעד הנופש במטוס.

    בניגוד לאופטימיות והציפיה לשינויים מהירים שאפיינה ועידות ואירועים בכל העולם בנושא אנרגיה חליפית בראשית העשור, כעת נראה כי הגישה של כולם מפוכחת יותר ומכירה בכך שתהליך השינוי עשוי להימשך עוד זמן רב, ככל הנראה הרבה מעבר לציפיה להורדת חלקו של הנפט בתחבורה בישראל ב-30 אחוזים עד 2020 ובלא פחות מ-60 אחוזים עד שנת 2025, כפי שהבטיחה בזמנו מנהלת "התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים" במשרד ראש הממשלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הדרך להפסקת התלות בדלק עוברת בתל אביב?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.