• Ad
  • גברים מפרארי ונשים מוולוו: על מגדר, כוחות סוס ומה שביניהם

    נשים ימסו מהתלהבות כשהן יראו מכוניות ורודה ואילו גברים מתעניינים בשימושיות? ובכן, חשבו שוב! מחקר בריטי חדש מגלה שאמנם בהחלט קיימים הבדלים משמעותיים בבחירות המוטוריות בין המינים, אך בניגוד לתדמית דווקא הנשים הן אלו שמתרכזות בפרמטרים פרקטיים ואילו גברים נסחפים אחר הרגשות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    imagesשורפות חזיות מדופלמות, פמיניסטיות בדם, לסביות לוחמניות וסטודנטים(יות) בחוג למגדר בוודאי מוכנים להשבע שאין הבדלים בין גברים לנשים ושכל ניסיון לתייג ולייחס למין שלנו את הבחירות שאנו עושים בחיים הוא שוביניסטי ואנטי שוויוני מיסודו.

    יתכן שהם צודקים לחלוטין, אבל לפחות בכל הנוגע לבחירות המוטוריות כנראה שבכל זאת קיימים הבדלים די משמעותיים, כך לפחות עולה ממחקר שפורסם באתר הרכב הבריטי Carbuyer.
    עם זאת, בניגוד לדעות קדומות שרבים בוודאי מחזיקים, המחקר חושף שנשים התגלו כמי שדווקא פחות מושפעות מדברים משניים כמו צבע המכונית וככאלו שהבחירות המוטוריות שלהן הן יותר שכלתניות ופחות רגשיות.

    עוד ב-TheCar:
    7 מכוניות שאנשים מצטערים שקנו אותן
    מחקר: נשים משלמות יותר במוסך
    זה היה צפוי: התנגש בעץ בזמן ששיחק ב"פוקימון גו"

    כן, אז מסתבר שצבע ורוד כנראה לא ישכנע יותר מדי נשים לקנות רכב מסוג מסוים, אך פרמטר שולי יחסית כמו צבע המכונית מהווה מרכיב חשוב למדי בבחירות של גברים ועל פי המחקר הסיכוי שצבע כזה או אחר יגרום לגברים לקנות רכב מסוים גבוה ב-20 אחוזים מאשר בקרב נשים.

    יתרה מזאת, גברים נוטים להיות מושפעים מאוד מהמוניטין של המותג ולעשות את הבחירות שלהם בהתאם לתדמית שהוא משדר לסביבה ואילו נשים התגלו דווקא כאלו שנתנו יותר תשומת לב לנושאים משמעותיים יותר ביום יום כמו צריכת דלק, עלויות תחזוקה, נפח תא המטען, מספר תאי האחסון, המרווח לרגליים והשימושיות באופן כללי.

    Fiat-500_Barbie_Concept-2009-1280-01

    למעשה המחקר מנפץ אחת אחר השניה את רוב הסטיגמות הקשורות לנשים ולמכוניות ורק בתחום אחד הוא תואם לסטריאוטיפ הישן – מסתבר שנשים עדיין לא מרגישות מאוד בנוח באולמות התצוגה או במוסך ועל כן מתקשות להתמקח על המחיר והסיכוי של גברים לדרוש הנחה ולקבל מחיר טוב יותר הוא גבוה באופן משמעוותי, דבר שמעל לכל מוכיח שסוכנויות הרכב והמוסכים כנראה עדיין לא מספיק ידידותיים לקהל הנשי ובשנת 2016 אין ספק שהגיע הזמן שהדבר ישתנה.

    תוצאות המחקר הבריטי שהתפרסמו השבוע מצטרפות למחקר אמריקאי שהתפרסם לפני זמן מה והצביע על נתונים מעניינים שדי מחזקים את המסקנות מהממלכה המאוחדת.

    על פי המחקר האמריקאי, המבוסס על נתוני רישוי אמיתיים בארץ הדוד סם, במרבית הדגמים המשפחתיים לא נרשמה זהות מגדרית ברורה לדגם זה או אחר, אך בהחלט נרשמה גם נרשמה העדפה גברית ברורה לרכבי ספורט. כך למשל 95.3 מרוכשי פרארי 458 היו גברים, במקום השני במצעד הגברי אנו פוגשים ב.מ.וו M3, במקום השלישי אודי R8 ובהמשך העשיריה הפותחת של המכוניות שמלהיבות בעיקר אנשים עם הרבה טסטוסטרון ניתן לפגוש עוד כמה רכבי ספורט אייקוניים כמו פורשה 911, ניסאן GT-R ושברולט קורבט ובאופן די צפוי לארץ הדוד סם גם שני טנדרי פיק אפ אמריקאים ענקיים.

    prosche_911_newspress_crop

    העשיריה הפותחת של הנשים באמריקה שונה בתכלית וכוללת מכוניות יותר הגיוניות ופחות ראוותניות.
    המכונית הנשית ביותר באמריקה, עם כ-60 אחוזים של רוכשות ממין נקבה, התגלתה כוולוו S40, מכונית שלכאורה לא קולעת בדיוק לשום סטיגמה אך יתכן כי נשים אוהבות אותה בגלל גודלה השפוי, המרווח הפנימי שלה ובעיקר מוניטין הבטיחות המוצק שמאוד חשוב למי שמרבה לנסוע עם ילדים.

    הרכב השני ברשימה הוא רכב פנאי, הגרסה האמריקאית לניסאן קשקאי, שכבר הרבה יותר תואם להעדפות הנשיות וגם בישראל זוכה לפופולריות גבוהה בקרב נשים מחתך סוציו-אקונומי בינוני-גבוה.

    במקום השלישי במצעד הנשי אנו פוגשים את אלו שאוהבות את זה טופלס ומעדיפות את הפולקסווגן EOS הפתוחה והנאה.
    במקום הרביעי אנו נשארים עם פולקסווגן ופוגשים את הדור העדכני של החיפושית, מי שסבלה בדורה הקודם מראשית המילניום השלישי מתדמית נשית ברורה, אולי אפילו מדי.

    במקום החמישי הנשים מספקות עוד הוכחה שבניגוד לגברים השיקולים שלהן בחיים ענייניים הרבה יותר ושבהחלט ברוב המקרים לא צריך יותר מטויוטה משפחתית טובה כמו המטריקס (גרסת האצ'בק אמריקאית לקורולה בדומה לאוריס האירופאית).
    החיבה הנשית לג'יפונים קומפקטיים תופסת תאוצה מהמקום השישי ואילך עם יונדאי טוסון, הונדה CR-v, טויוטה ראב-4 , ניסאן ג'וק וג'יפ קמפוס שסוגר את העשיריה הנשית.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.