• Ad
  • פצצה בשוק הרכב: קיה ספורטאז' אוטומטי ב-135,000 ש"ח

    טלקאר משחזרת את אחד הצעדים ההיסטוריים של דלק מוטורס עם מכונית אטרקטיבית במחיר אטרקטיבי. האם עמישראל יעבור מקורולה לספורטאז'?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת טלקאר, היבואנית של קיה וסאנגיונג לישראל, הטילה היום (א') פצצה של ממש לשוק הרכב: מהיום מוצעת גרסת בסיס חדשה של הג'יפון קיה ספורטאז' עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, תיבת הילוכים אוטומטית, ותג מחיר של 135,000 ש"ח לעומת כ-165,000 ש"ח לגרסאות ה-2.0 ליטר של המתחרים או החל מ-150,000 ש"ח לספורטאז' 2.0 ליטר בגרסת אורבאן.

    מדובר ב"מחיר לצרכן" ולא "מחיר מבצע" או "מחיר מועדון לזמן מוגבל", והוא קרוב מאד למחיריהן של מכוניות קומפקטיות ("משפחתיות קטנות") מובילות כמו טויוטה קורולה ומאזדה 3. מחיר זה קרוב גם לאלה של קרוס-אוברים קטנים כמו ניסאן ג'וק ושברולט טראקס, ולכן סביר שהוא ימשוך אליו עניין רב מלקוחות פוטנציאליים של שתי קטגוריות אלה.

    גרסת ה-2.0 ליטר של ספורטאז' הייתה בשנת 2014 הג'יפון השלישי הנמכר ביותר בישראל, עם 3,572 יחידות לעומת 4,115 מיצובישי אאוטלנדר ו-3,764 יחידות של מאזדה CX-5 .
    מבחינה זאת לא מדובר בדגם זניח או בלתי מוכר שמנסה להשתלב בשוק באמצעות מחיר, אלא דווקא להיפך: ספורטאז' הוא אחד הג'יפונים המוכרים והנמכרים בישראל.

    הגרסה המוזלת של ספורטאז' מוצעת אמנם עם מנוע בנפח צנוע יותר, שמספק 133 כ"ס, והנעה קדמית, אבל פער מחיר של כ-30,000 ש"ח ביחס למתחרים המובילים צפוי להיות מאד אטרקטיבי בעיני לקוחות – בעיקר בזכות רמת שימושיות גבוהה יותר ומרחב פנים גדול יותר של כלי זה ביחס למשפחתיות קטנות או לקרוס-אוברים קטנטנים. קיה גם אבזרה את ספורטאז' ברמת אבזור סבירה מאד שכוללת מרימי חלונות חשמליים לכל החלונות, חישוקי גלגלים קלים, גלגל הגה מצופה בעור ומתכוונן למרחק, תאורת יום LED קבועה, תאורה מתכווננת לתוך פניה, חיישן גשם, חיישן לחץ אויר ועוד.

    ההיסטריה חוזרת

    בהיסטוריה של שוק הרכב שלנו התקיימו מספר הזדמנויות שבהן יבואני רכב "שברו את השוק" עם דגם אטרקטיבי במחיר אטרקטיבי.
    האחרונים לעשות זאת, בשנה שעברה, היו יבואני סוזוקי שמכרו את ה"קרוס-אובר" שלהם (סוזוקי s-cross) במחיר של מכונית קומפקטית, וכך טיפסו בין לילה אל ראשות טבל המכירות עם 6,241 כלים.

    בעבר היותר רחוק חוללה מאזדה מהפכה של ממש בשוק המשפחתיות הגדולות, לאחר שהציעה את מאזדה 626 במחיר גבוה אך במעט מזה של מכוניות קומפקטיות (123,000 ₪ באותם ימים), מה שהניע אלפי לקוחות לעבור ממכוניות קומפקטיות אל מכוניות משפחתיות (שנקראו בשעתו "מכוניות מנהלים").

    כעת נדמה שכל התנאים בשלים למהפך נוסף בשוק, והפעם מבית מדרשה של טלקאר.
    גם כך מתקיימת כיום מגמה עולמית של מעבר ממכוניות קומפקטיות בפרט, ומכוניות נוסעים בכלל, אל קרוס אוברים למיניהם, ומגמה זאת מורגשת מאד גם בישראל בשנים האחרונות. חלק מנוטשי המשפחתיות הקטנות עברו אמנם לקרוס-אוברים הקטנים (ניסאן ג'וק, סוזוקי קרוס-אובר, שברוטל טראקס, רנו קאפצ'ור ועוד) – במידה רבה בגלל (או למרות) שאלה מוצעים במחירים דומים, אבל נראים טוב יותר מבחינה עיצובית.

    ג'יפון בגודל קומפקטי מציע הרבה יותר מרחב פנימי מקרוס-אובר שמבוסס על פלטפורמת סופר-מיני, ומכיוון שפער המחירים הופך להיות זניח אין סיבה שלקוח יעדיף ניסאן ג'וק צפוף על-פני ספורטאז' מרווח יותר (ולא פחות מושך מבחינה עיצובית).

    אנשי 'טלקאר' סבורים שיוכלו למכור "אלפים רבים" של כלים, ובהנחה שליצרן לא תהיה מגבלת אספקה (ספורטאז' יגיע אלינו מעתה מסלובקיה ולא מקוריאה) זאת נשמעת הנחה הגיונית למדי.

    צריך אמנם להניח שלטלקאר לא נשארה "קופה קטנה" במחיר הזה כדי להעניק הנחות לציי רכב, אבל בזכות מס "שווי שימוש" דומה לא מן הנמנע שיהיו מי שיעדיפו לקבל כלי צמוד כזה על-פני מכונית צמודה קונבנציונלית (אם יצליח לשכנע את החברה שלו להשיג כזה).

    בשעתו, כאשר מאזדה הציעה את 626 במחיר אטרקטיבי היא נטלה את הבכורה בפלח השוק של משפחתיות גדולות ולא נטשה אותה עד היום (למעט תקופה קצרה) כשמאזדה 6 שולטת שם ביד רמה.
    במקרה של קיה לא ברור מה טווח הזמן שבו יוסיף היצרן לשתף פעולה עם היבואן, אבל כן ברור שעם המהלך הזה הונף דגל שיכול לשמש את היבואנים המתחרים מול היצרנים שלהם, ואולי, כך יש לקוות, גם להביא אלינו דגמים מתחרים במחירים לא פחות אטרקטיביים.

    ספורטאז' הנוכחי הוצג בעולם בשנת 2010 ועבר מתיחת פנים של אמצע החיים בתחילת השנה שעברה, מה שאומר שיש לו עוד כמעט שלוש שנות שירות עד לדגם הבא.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.