• Ad
  • העתיד של וולוו הוא חשמלי

    חברת וולוו תכריז היום שכל דגמי המכוניות שלה יהיו מצוידים במנועים חשמליים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היום אחרי הצהריים (14:00 שעון ישראל), במסיבת עיתונאים שתיערך בשטוקהולם, שבדיה, צפויה חברת וולוו להכריז הכרזה דרמטית לפיה בכל דגמי המכוניות העתידיים שלה יהיו מנועים חשמליים.

     

     

    התוכנית של וולוו תיכנס לתוקף בעוד כשנה וחצי, ובמסגרתה לכל דגם חדש שיושק על-ידה החל בשנת 2019 תהיה גם גרסת הנעה חשמלית או היברידית. כך הופכת וולוו ליצרנית הרכב הוותיקה הראשונה בעולם אשר מכריזה באופן רשמי על סוף עידן ההנעה באמצעות מנועי בעירה פנימית מזהמים – למרות שהיא עצמה עוד תשתמש בהם למשך שנים לא מעטות בעתיד.

    "ההודעה", כך אומרים אנשי וולוו, "מייצגת את אחד המהלכים החשובים ביותר של יצרנית רכב כלשהי, והיא מדגישה שאימוץ המנוע החשמלי, יותר ממאה שנים לאחר המצאת מנוע הבעירה הפנימית וההסתמכות הבלעדית עליו, מהווה פרק חדש בהיסטוריה של המכונית".

    אנשי וולוו טוענים – בין אם בגלל שזה נשמע טוב או בגלל שהם באמת מאמינים בכך – שמה שעומד מאחורי ההצהרה הזאת "זה הלקוח", כפי שמצוטט בהודעתם לעיתונות האקן סמואלסון – נשיא ומנכ"ל וולוו: "לקוחות דורשים מכוניות חשמליות ואנחנו רוצים להגיב לביקוש הנוכחי והעתידי של הלקוחות שלנו. מעכשיו הם יוכלו לבחור איזו "וולוו חשמלית" שהם יירצו". וולוו מתכננת להשיק חמישה דגמים חדשים לגמרי בין השנים 2019 ל-2021, וכל מכונית חדשה תוצע עם גרסה חשמלית, או היברידית, או היברידית-נטענת או גם וגם.

    שלושה מבין הדגמים האלה יישאו את הסמל של וולוו ושניים את סמל חטיבת הביצועים של החברה – 'פולסטאר'. בחודש שעבר הכריזה וולוו שחטיבת פולסטאר שלה תתמקד אמנם בביצועים ספורטיביים אבל שאלה יושגו באמצעות מערכות היברידיות. כל חמישה הדגמים ייבנו על הפלטפורמה הייעודית החדשה של החברה ויונעו (גם) באמצעות מערכת היברידית מתקדמת שתשלב בין מנועי בנזין ודיזל לבין מערכת חשמלית במתח של 48 וולט, כך שהמסר העיקרי של וולוו הוא שמאותו יום היא לא תייצר אף דגם שמונע אך ורק על-ידי מנוע בעירה פנימית.

     

     

    "הכרזה זאת מסמלת את סופה של המכונית שמונעת על ידי מנוע בעירה פנימית בלבד", אמר סמואלסון, "וולוו כבר הצהירה בעבר שעד לשנת 2025 היא מתכוונת לייצר מיליון מכוניות חשמליות והיברידיות בשנה וכשאמרנו את זה התכוונו לזה". "וולוו", כך מוסיפים אנשי היח"צ של החברה השבדית, "מחויבת למזער את ההשפעה הסביבתית שלה ולהפוך את הערים לנקיות יותר בעתיד. וולוו מתמקדת בהפחתת פליטת הפחמן הן של מוצריה והן של פעילות הייצור שלה, ומתכוונת להיות "מאוזנת אקלימית" עד לשנת 2025".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.