• Ad
  • הסוללה של סמסונג תאפשר טווח של 600 ק"מ

    פריצת דרך חשמלית: סמסונג חשפה בדטרויט טכנולוגיה שתאפשר טווח נסיעה של 600 ק"מ, 500 מתוכם לאחר טעינה של 20 דקות בלבד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נקודת התורפה המשמעותית ביותר, אבל כמעט היחידה, של מכוניות חשמליות טהורות היא תכולת האנרגיה הנמוכה שלהן אשר מגבילה את טווח הנסיעה וגורמת ל"חרדת טווח" שמונעת מנהגים להשתמש בהן באופן נינוח.

     

     

    תעשיית הסוללות מתאמצת לפתח במהירות את הטכנולוגיה שתגדיל את תכולת האנרגיה ויחד עם זאת לא תבוא על חשבון העמידות של הסוללות, בטיחות השימוש בהן והאמינות לאורך זמן – וזאת לא רק לצרכי תעשיית הרכב אלא גם כדי לשפר את נוחיות השימוש באינספור מכשירי חשמל ניידים.

    במסגרת אירועי תערוכת המכוניות בדטרויט חשפה סמסונג DSI – חטיבת הסוללות של ענקית התעשייה הדרום קוריאנית, שתי טכנולוגיות חדשות אשר פותחו לטענתה במיוחד עבור תעשיית הרכב ומתוך רצון לענות לצרכים הספציפיים של מכוניות חשמליות – בעיקר בכל הקשור לטווח הנסיעה, משך הטעינה של הסוללה, ובטיחות השימוש בה.

    הטכנולוגיה החדשה של סמסונג מתבטאת בצפיפות אנרגיה גדולה יותר בכל תא סוללה, ולטענת החברה היא תאפשר למכוניות חשמליות להשיג טווח נסיעה של 600 ק"מ כאשר הסוללה טעונה במלואה.
    טווח נסיעה של 500 ק"מ יתאפשר לאחר טעינה של 20 דקות בלבד שבמהלכה נטענת הסוללה ל-80% מן התכולה שלה.

    במצב כזה יוכלו נהגים לעצור בדרכם להפסקת קפה מהירה בזמן שהמכונית החשמלית שלהם נטענת, ובהנחה שבהמשך הנתיב שלהם פרושה רשת של עמדות טעינה מהירות הם יוכלו להסתדר בלי הפתרון המאולץ שהמציאה בשעתו חברת "בטר פלייס" הישראלית, ולא להזדקק להחלפת סוללה.

     

     

    למען הפרופורציות, מרחק נסיעה של 500-600 ק"מ לא רק שקול או עדיף על הטווח המקובל בימינו ברוב המכוניות הממוצעות עם מיכל דלק אחד אלא ארוך מזה שמאפשרת כרגע מכונית חשמלית יקרה כמו טסלה S לאחר טעינה מלאה.

    במקביל הציגה סמסונג גם טכנולוגיה ייעודית אחרת למכוניות חשמליות, שאותה היא מכנה "מודול סוללה משולב", וזה מצמצם לטענתה את הממדים והמשקל של סוללה חשמלית לרכב בכ-10%.

    בהודעתה לעיתונות מייחסת החברה את פריצת הדרך שלה ל"התפתחות טכנולוגיית הטעינה המהירה בזכות התקדמות בפיתוח הידע הטכנולוגי בחומרים ותהליכים, אשר אפשרה להוריד את ההתנגדות (החשמלית) בתוך תא סוללה", והיא מציינת שייצור המוני של סוללות כאלה מתוכנן להתחיל בתוך פחות מחמש שנים.

    קונספט "מודול הסוללה המשולב" מכיל, כך על-פי ההסבר שסיפקה סמסונג, פחות חלקים ומחליף את המבנה הקונבנציונלי של 12 תאים עם קיבולת של בין 2 ל-3 קילוואט/שעה במודול מורכב יותר של 24 תאים בעלי קיבולת גבוהה יותר בין 6 ל-8 קילוואט/שעה. לטענת הקוריאנים השיטה החדשה לא רק מאפשרת תכולת אנרגיה גבוהה יותר אלא גם מגבירה את רמת הבטיחות של המערכת, עניין חשוב מאד לא רק במכוניות אלא גם בטלפונים ניידים, כפי שהדגימה לא מכבר חטיבת הטלפונים הסלולריים של סמסונג באופן מביך…

    "גורם רשמי" בסמסונג אמר ש"לטכנולוגיות החדשניות יש פוטנציאל לחולל מהפך בשוק, והציפיות מהן גבוהות היות שזה יאפשר לנצל אותן כדי להאיץ את המעבר למכוניות חשמליות בזכות טווח נסיעה משופר לנוחות המשתמש".

    סמסונג היא בין השאר ספקית הסוללות של ב.מ.וו, ובאוגוסט האחרון היא החלה בהקמת מפעל ייצור סוללות רכב בהונגריה במטרה להגדיל את הפרישה הגלובלית שלה בתחום זה לקוריאה, סין ואירופה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.